Wat je even kwijt wil #31

Sorry lange reactie wil ff dingen van me aftypen

Samenvatting

Ja irritant is dat. Je moet zo leven maar hoe zij het voor zich zien en hoe zij het doen maar juist lesgeven moet op je eigen manier. Anders klopt het niet en dat voelen die kinderen ook. Dit is nu al m’n vijfde stage en ik ben er zo klaar mee. Laat het me gewoon zelf doen, ik weet dat ik het kan, op zo’n stage word je zo klein gehouden.

En dan hoor ik vandaag weer dat een andere juf aan mijn mentor heeft gevraagd waarom ik alleen op het schoolplein was. Eh omdat het mijn onderwijsdag was, mijn mentor iets anders aan het doen was en omdat ik geen randdebiel ben!? Wtf. En toen vroeg ze ook nog aan m’n mentor waarom ik niks deed op het schoolplein. Die chick staat zelf de hele tijd te lullen. En dan op mij gaan letten, waarom ik geen rondjes loop. Ik loop wel rondjes (really!? Love rondjes, elk rondje is anders). Ik vind het zo kut. Bemoei je gewoon met je eigen zaken. Ik let de hele tijd op, ik zie alles. Ik sta tenminste niet de hele tijd te ouwehoeren. En eerst neemt mijn mentor het voor me op maar dan zegt ze ook nog: maar mijn stagiaire wil geen Montessori en geen kleuters dus ik vind dat ze het hartstikke goed doet.

Huh. Wat zou ik anders moeten doen als ik wel kleuters zou willen? Ik snap het echt niet. Ik ben niet super geïnteresseerd in kleuters maar ik vind het echt heel leuk en ik vind die kleintjes hilarisch en ik geniet echt van ze. Maar nu ga ik weer aan alles twijfelen grrrrrrrrr

(Echt wat een verhaal sorry)

1 like

Ja misschien heb je wel gelijk. Heb ik 12u al enorme honger dus eet dan meestal mijn brood al op, en dan om 16u een reep ofzo. Soms ook kwark maar eigenlijk heb ik dan rond 18u ook enorme honger. Heb trouwens nog een stuk chocola op vandaag bedenk ik me nu :’) Denk zo’n 80 gram wel dus eh qua kcal is dat ook best wat.
Soms denk ik van moet ik geen 4 boterhammen als lunch hebben (of eentje later in de middag eten) maar vind dat best een forse hoeveelheid aan energie (in kcal) op een dag.

Ja ik snap je frustratie. Je bent zo afhankelijk van je mentor en de school, dat kan een stage maken of breken. Hoe kut ook. Hoe lang moet je nog in deze groep/school blijven?

1 like

Met morgen nog vier dagen. Maar dan moet ik NOG een stage. En daarna, per sept, lio.

Ja klopt ook wel hoor, maar had niks anders en dit was het enige eetbare wat er op werk lag :’) Denk nu meer van heb genoeg kcal op wat gebeurt er. Heb net een bord vol volkoren pasta en saus op met vega balletjes en veel groenten en heb gewoon nog honger. Na het sporten maar bak kwark eten. (al baal ik dan weer van de hoeveelheid zuivel maar goed)

1 like

Ik weet niet zeker of het klopt hoor maar het schijnt dat je door te weinig drinken ook een hongerig gevoel kan krijgen.

Maar als je sport op een dag is denk ik 4 boterhammen als lunch helemaal niet zo gek? Of eet ik nou zo veel? Ik ontbijt ongeveer hetzelfde als jij denk ik en eet als ik een wat actievere dag heb (dus met sporten of veel fietsen ofzo) ook echt wel vier boterhammen als lunch.

1 like

Ik eet dat tijdens een volle werkdag ook zeker wel, anders ga ik snaaien en eet ik veel meer kcal dan dat ik zou eten met een boterham extra

Voor de mensen die een zelfgemaakte smoothie/sap meenemen voor onderweg, welke soort beker gebruiken jullie daarvoor?

Ja precies ik heb dat ook heel erg! Tijdens m’n vorige stage liep ging ik op gegeven moment drie boterhammen eten omdat ik het idee had dat niet zo heel veel verbrandde toen, alleen dan at ik aan het eind van de middag de koektrommel daar leeg dus dat schoot ook niet op :")

@ellegirltalk: ik vind een gekookt ei ook altijd een fijn tussendoortje in de middag. Vult ook best!

1 like

Ik neem het mee in een weckpot

Ja je hebt wel gelijk misschien. Zit wel hele dag zowat op m’n luie reet met m’n kantoorbaan en wil ook niet teveel eten… Lastig lastig :stuck_out_tongue:

Nou ja als je ook nog sport 's aovnds? Weet niet precies wat je doet en hoe lang hoor (of hoe groot je bent of wat dan ook, zijn natuurlijk een hoop dingen die invloed hebben op je energieverbruik), maar denk dat vier boterhammen echt niet zoveel is. Misschien kun je een wat lichter beleg kiezen voor de laatste anders? Of iets van rauwkost er naast snacken? Veel vezels eten helpt bij mij ook wel met minder snel honger krijgen heb ik het idee.

1 like

Dat is bij mij echt gedoemd om te mislukken

Oke die 4 dagen ga je doorkomen, niet nadenken gewoon doen.
Ik duim voor je volgende stage dat je een fijne mentor krijgt en ook voor je lio. :heart:
Je woont niet regio brabant toch? (Anders mag je bij mij komen :innocent:)

1 like

Nee Amsterdam. Gelukkig gaat het wel snel met een deeltijdopleiding = maar een dag stage in de week.

1 like

Wij hebben net een nieuw bed gekocht, maar nu willen we ook een nieuw goed hoofdkussen. Ik slaap al ruim 15 jaar op hetzelfde hoofdkussen en mijn hele leven heb ik er een extra kussentje (vroeger knuffel haha) bij. Mijn vriend koopt jaarlijks een nieuwe omdat hij maar met nekpijn blijft zitten.

Waar hebben jullie een echt goed hoofdkussen aangeschaft?

Voor de geïnteresseerden; vanaf 6 januari staan alle seizoenen van Greys Anatomy weer op ziggo!

9 likes

Ik ben op zoek naar een zanger die een tijdje geleden op het forum werd besproken. Hij zong in een stevige band, iets van metal ofzo, en pleegde zelfmoord op jonge leeftijd. En hij liet ook een rare brief achter oid? Ik weet niet meer in welk topic het was, maar ik kom niet meer op zijn (band)naam