Sorry lange reactie wil ff dingen van me aftypen
Samenvatting
Ja irritant is dat. Je moet zo leven maar hoe zij het voor zich zien en hoe zij het doen maar juist lesgeven moet op je eigen manier. Anders klopt het niet en dat voelen die kinderen ook. Dit is nu al m’n vijfde stage en ik ben er zo klaar mee. Laat het me gewoon zelf doen, ik weet dat ik het kan, op zo’n stage word je zo klein gehouden.
En dan hoor ik vandaag weer dat een andere juf aan mijn mentor heeft gevraagd waarom ik alleen op het schoolplein was. Eh omdat het mijn onderwijsdag was, mijn mentor iets anders aan het doen was en omdat ik geen randdebiel ben!? Wtf. En toen vroeg ze ook nog aan m’n mentor waarom ik niks deed op het schoolplein. Die chick staat zelf de hele tijd te lullen. En dan op mij gaan letten, waarom ik geen rondjes loop. Ik loop wel rondjes (really!? Love rondjes, elk rondje is anders). Ik vind het zo kut. Bemoei je gewoon met je eigen zaken. Ik let de hele tijd op, ik zie alles. Ik sta tenminste niet de hele tijd te ouwehoeren. En eerst neemt mijn mentor het voor me op maar dan zegt ze ook nog: maar mijn stagiaire wil geen Montessori en geen kleuters dus ik vind dat ze het hartstikke goed doet.
Huh. Wat zou ik anders moeten doen als ik wel kleuters zou willen? Ik snap het echt niet. Ik ben niet super geïnteresseerd in kleuters maar ik vind het echt heel leuk en ik vind die kleintjes hilarisch en ik geniet echt van ze. Maar nu ga ik weer aan alles twijfelen grrrrrrrrr
(Echt wat een verhaal sorry)