Ik heb zo een sollicitatiegesprek in een lunchzaak. Ik heb mogelijk ietwat gebluft over mijn ervaring haha dus heeft iemand last minute tips voor het werken in een restaurant?
Had echt een goede dag op het werk. Ik werk freelance, en werk sinds kort bij een bedrijf wat heel goed aangeschreven staat. Ik was wel een beetje zenuwachtig, want er wordt veel meer van me verwacht nu en ik ben er een tijdje uit geweest. Maar het gaat zo goed, kreeg ook complimenten van klanten. Vandaag was ook heel geslaagd, ben helemaal blij.
Moest helaas werken. Wel zo lang mogelijk uitgesteld haha
Hard werken goeie schoenen aantrekken klantvriendelijk zijn en dan kom je er wel
Hoe ging het?
Bij binnenkomst van gasten geen hoi maar goedendag en geen weet u het al? Maar: heeft u een keuze kunnen maken of mag ik uw bestelling opnemen?
Dienblad op je linkerhand, met rechts serveer je de drankjes uit en rechts is dan ook de hand waarmee je mensen wegduwt als het nodig is haha. Niet alleen bij de bar hangen maar loop ook echt actief een rondje. Haal alvast her en der lege glazen op. Vraag aan mensen of het smaakt en of ze nog iets te drinken willen (maar val ze niet de hele tijd lastig). En als er iets fout gaat zeg gerust: dit is mijn eerste dag dus ben nog aan het kijken hoe alles werkt, bedankt voor uw geduld!
Koffie zullen ze je vanzelf leren maken maar bekijk op internet even wat filmpjes over koffie opschuimen, doorlooptijd etc.
Wees verder gewoon altijd beleefd en je zal het vanzelf snel genoeg oppikken! Het is niet moeilijk verder en op je eerste dag zal sowieso alles uitgelegd worden!
Wat een kakzooi het huis wat we onder voorbehoud hebben gekocht is voor veel minder getaxeerd dan de vraagprijs. Dit betekend dat we nog extra €8000,- kunnen dokken. Bovenop alle andere kosten. Echt heel kut en nu moet ik vanmiddag aan mijn ouders vragen of zij een gedeelte willen voorschieten. Echt om te janken dit😔
Ja het is wel droog, maar het is zo’n dikke laag dat het gewoon afbrokkelt als je de trap pakt, verplaatst, erop gaat staan. Dus niet zo cool als we dat hier over onze net opgeknapte vloer gaan lopen.
Ahhh shit, is er nog een mogelijkheid om hierover met de verkoper in gesprek te gaan? Het financieringsvoorbehoud is (waarschijnlijk) gebaseerd op de koopsom.
Dit is een goeie! Klopt inderdaad. Wij zijn er zelf 3000 boven de vraagprijs gaan zitten maar dit is nog eens extra 5000 minder. En dan heeft de taxateur het nog hoog ingeschat ook.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om het nog eens te laten taxeren.
Bij de verkoop van ons huis, kwam de taxateur van koper 1 op 15.000 onder de vraagprijs. Die konden het daardoor niet financieren.
Taxateur van koper 2 zat juist op 12.000 boven de vraagprijs
Nog maar 32 dagen tot 22 december! Dan worden de dagen weer langer! Yes!!
(vandaag ben ik optimistisch)
Iemand een tip voor de warmste handschoenen ooit?
Ik heb het klussen voor m’n marktkraam tot vandaag uitgesteld en nu heb ik spijt van m’n keuzes. Zo koud in de schuur!
je bent met de consequenties van je keuzes aan t dealen?
Ik ben fan van de suede wanten van de hema.
Thermo handschoenen. Ik heb zelf dunne zwarte waar ik veel kou mee trotseer. Maar bij min temperaturen doe ik er nog andere overheen. Omdat ze zo dun zijn, zit dat niet vervelend.
Afgelopen weekend had ik een uitje met de familie van mijn vriend. We hadden o.a. een rondleiding waar ik een heel naar gevoel aan over heb gehouden. De jongen die de rondleiding verzorgde deed namelijk nogal wat heftige uitspraken.
Hij vertelde dat hij Hoofdpiet speelt in een serie over Sinterklaas. Daarover zei hij: ‘‘in de serie worden zwarte pieten nog wel gewoon geschminkt, want zo hoort het. Mensen moeten niet zo zeiken. Al worden wij wel lichtbruin geschminkt i.p.v. zwart.’’ (???)
Gedurende de rondleiding maakte hij nog meer pro zwarte piet opmerkingen, maar ook opmerkingen over dat veganisten lekker op moeten rotten en normaal moeten doen. Ik wist serieus niet wat ik hoorde en werd er ontzettend ongemakkelijk van, maar de familie van mijn vriend zat instemmend te knikken en te lachen. Echt vreselijk, ik krijg buikpijn als ik eraan terug denk. Zo walgelijk dat een groep mensen zo lacherig over deze onderwerpen doet, bah.
Mijn littekens op mijn hoofd irriteren. Voldemort is dichtbij denk ik.
Ugh ik haat zenuwachtig zijn. Maar de zon schijnt, positiviteit, gaat goed komen. Lalalala. Beetje jammer dat mijn panty teveel glanst in de zon, maargoed shine bright. Goed bericht ook haha man man man
Zet ‘m op! Succes💐