Voor iedereen die ik ah zegels zou sturen; ik heb ze vandaag op de bus gedaan, ging even mis. Maar als het goed is zijn ze er morgen. Ik heb er nog tien geloof ik, dus als iemand wil, laat maar weten. En dan stuur ik ze morgen op want het is de laatse week zag ik.
Ik mag met mijn medicijnen geen alcohol en at net appeltaart met rum. Grootste deel zal vast verdampt zijn tijdens het bakken maar ik proef continue rum en voel me heel slaperig nu
Hahaha zie mezelf dit zo doen.
Ja dan wordt het wel heel schaars waar we nog kunnen winkelen. Ga extra mijn best doen voor jullie
Ik haal weleens gerechtjes bij een indonesisch restaurant en daar zit altijd hele zachte aubergine bij. Het lijkt net een soort pruim. Ik heb daar super veel trek in, maar heeft iemand enig idee hoe je dit voor elkaar krijgt? Het is niet gegrild denk ik? Gewoon heel lang wokken ofzo?
Waarom lees ik nooit goed. Ben linzensoep aan het maken en heb ze wel gewassen, maar zie nu dat ik ze 30 minuten had moeten weken daarna. Is dat alleen voor een kortere kooktijd? Of krijg ik nu een speciaal soort linzentyfus/ darmexplosie?
Zou hij het toch niet zelf zijn?!
Waar kopen jullie chille katoenen strings? Ik had altijd de HEMA strings die per 3 verkocht worden. Maar sinds ze die aangepast hebben zitten ze niet meer goed.
Is waarschijnlijk een smoor. Dan wordt aubergine heel zacht. Bijvoorbeeld dit recept https://wateetons.com/2007/01/28/indonesisch-2-smoor-van-tomaat-en-aubergine/
Kan eventueel ook nog een recept opzoeken in een Indisch kookboek maar ben nu even lui haha
Ik gooi ze na omspoelen altijd meteen in de curry, smaakt altijd prima!
Volgens mij kunnen de velletjes dan openbarsten en krijg je daar harde velletjes in je soep van, maar ach joh dat doet niks af aan de smaak
Net als alle andere werknemers die op een goede manier uit dienst zijn gegaan, zou ik een afscheidsetentje en een mooi cadeau krijgen. Toevallig kreeg ik net te maken met een wisseling van bedrijfsleider, maar zij liet ook vallen dat ik dat zou krijgen (āheel mooi cadeauā zelfs).
Alleen communiceert zij digitaal ontzettend slecht (dermate slecht dat haar functie op het spel stond/staat). Ze reageerde/reageert niet op berichten van allerlei belangrijke klanten. Ik heb dus ook niets meer gehoord na mijn laatste uitgebreide berichtā¦ En ik zit nu niet eens meer op een etentje zit te wachten of zo, maar ik vind het wel jammer en apart
Ik heb net zoān lekker dutje gedaan. Ik was ook zo moe.
(Naar straks kan ik niet slapen en huil ik als de wekker om 6:00 uur gaat)
Ik weet het niet meer, echt niet Nu zit hij āzogenaamdā weer zelf op zijn Facebook, maar hij praat echt weer net zo vreemd als voorheen, dus ik weet het echt niet meer
Omg ik heb echt stress.
Had een bosje bloemen gekregen van mijn moeder, maar zag er gelijk allemaal zwarte luisjes op zitten. Nou na een paar dagen weggegooid en nu zaten ze al een paar dagen in de prullenbak.
Nu kom ik thuis en is mijn vloer bezaaid met zwarte luizen. Mijn hele keuken is vol, maar ze zitten ook door de hele woonkamer. Het zijn er wel duizendenš ik vond ze zelfs op mijn aanrecht
Ik heb nu de prullenbak gewisseld en uitgespoeld en gestofzuigd en gedweild, maar oh wat voel ik me vies.
Iemand ervaring met dit??? Ik heb ook nog een kat, dus ben bang dat ze ook in mijn bed zitten.
Zoān eerste berichtje schrijven op het forum is moeilijker dan ik dacht na die lange tijd meelezen. Here goes nothing!
Welkom!
Omg nee wat kut! Heb je wel je stofzuigerzak weggegooid/stofzuiger geleegd??
Nee, goed dat je het zegt, ga ik ook zo doen!!
Zalmtaart
500g zalm (ik gebruik diepvriesvis maar je kan ook vers gebruiken)
100g creme fraiche
2 uien, gesnipperd
2 tenen knoflook
Eetlepel gesneden peterselie (ik gebruik vaak meer)
450g aardappel
Pakje bladerdeeg
1 ei
Bouillonblokje
Peper en zout
Kook de aardappelen tot ze heel gaar zijn. Giet af en pureer met een stamper. Vul een hapjespan (of een andere pan, maakt niet echt uit) met ongeveer een halve liter water en een bouillonblokje. Breng aan de kook en leg de zalmfilets erin. Voeg een beetje water toe als ze niet ondergedompeld zijn. Pocheer de zalm tot helemaal gaar. Prak de zalm door de aardappelpuree, en voeg de creme fraiche, peterselie, ei, knoflook en ui toe, en peper en zout naar smaak. (Eigenlijk moet je de ui en knoflook eerst een beetje aanbakken in olijfolie maar ik sla het altijd over, ik denk dat de smaak dan sterker is maar u do u boo). Bekleed een springvorm met bladerdeeg, schep de zalmvulling erin, bedek met meer bladerdeeg en duw de randen goed aan. Bak ongeveer een halfuur op 180 graden.
Mijn Italiaanse en Belgische gasten hebben er flink van doorgegeten
Dank je wel!