Wat je even kwijt wil #28

Coooooool
Mijn vriend heeft niks te kiezen.
Deze MOET er gewoon komen

1 like

Ik heb de eerste les van een nieuw vak en de prof is echt zalig. Interessant, hilarisch en niet onknap, haha.

7 likes

Wat is de Amerikaanse (New York in het bijzonder) benaming voor MBO-onderwijs? In Europa gebruiken we VET-school maar dat zie ik zo niet op Google.

Volgens mij is er in de US niet zo’n exact onderscheid? Community college is wel van een ander niveau dan een universiteit bijv. Maar dat is niet per se praktijkgericht onderwijs

Of iets als het behalen van een associate’s degree? Maar daar is geen specifiek type onderwijs voor

Hahaha ik keek net op de website van een bedrijf. Er staan foto’s op van alle werknemers, allemaal van die serieuze LinkedIn-proof plaatjes. Staat er één medewerkster tussen met een selfie waar ook nog een filter overheen is gegooid. Zo’n filter waardoor je ogen veel groter lijken en je huid helemaal gladgestreken wordt.

4 likes

Hmm, maar het gaat om het MBO niveay 3-4, wat is daar dan vergelijkbaar? Het is niet een associate’s degree voor zover ik weet.

Ik moet nieuw servies uitzoeken van mijn schoonmoeder, maar ik vind dus echt helemaal niks van borden en kommetjes? Het moet gewoon functioneel en niet kapot zijn? Waarom is dit zo’n gedoe? Zij wil “geen saaie borden geven”.

Volgens mij wel. Dat kun je namelijk behalen dmv een ‘college’. College staat 10000% zeker niet gelijk aan een hbo hier bijvoorbeeld.

Associate’s degree klinkt wel leuk, maar stelt in de praktijk niet veel voor. Kun je daar in jaar of 2 halen en colleges kennen vaak weinig toelatingseisen.

Volgens mij wordt er in de US gewoon geen heel duidelijk onderscheid gemaakt tussen beroepsopleidingen en meer theoretische opleidingen. Tenzij je echt naar een beauty school oid gaat natuurlijk.

1 like

Ok, dat is wel wat verhelderend! Ik ben op zoek naar (agrarische) mbo-scholen in de buurt van New York maar dan weet ik dat ik niet direct op de titel hoef te letten. Thnx!

Ik verveelde mij dus ben gaan discussiëren onder een nos artikel over de protesterende boeren. Ik verbaas mij soms hoeveel mensen echt niks over hebben voor het milieu.

Daar verbaas ik mij allang niet meer over, helaas

1 like

Ik dacht net dat ik te maken had met een helderziende in de Starbucks want hij schreef m’n naam al op voordat ik die gezegd had en zei “ik hou ook van katten! Heb je zelf katten?”

Dus ik schrok me rot, dacht fuck hoe weet ie dit, heb hem nog nooit eerder gezien, vond het eigenlijk best wel eng.

Tot ik me realiseerde dat ik een keycord met naambadge om had en een kattenblouse draag. Goeiemorgen. :woman_facepalming:t2:

52 likes

Ik ben trots dat ik tot nu toe nog niet de verwarming aangehad heb. Maar morgen wordt het 13 graden, ik denk dat het dan wel gaat gebeuren.

Maar dan heb ik hem iig niet voor 1 oktober aangehad!

2 likes

Oooh…dat is kut :rose: ik kan me dat gevoel te goed voorstellen… Kan je het nog wag herstellen nu?
En “gewoon” met opgeheven hoofd rondparaderen, iedereen zegt wel es wat doms, is geen reden om iemand af te schrijven!

Lebber het raam af

10 likes

Ik had wat dingen gepland voor vandaag met betrekking tot mijn scriptie maar dingen lopen nu ineens even heel anders dan ik wilde en nu zit ik in de stress en voel ik me echt heel kut. Terwijl het in feite wel meevalt maar steeds als ik een klein beetje motivatie heb wordt ie weer van tafel geveegd haha.
Uiteindelijk komt het wel goed maar baal gewoon enorm. Kost gewoon zoveel tijd.

Je eigen hand anders :joy: of de buschauffeur vragen?

4 likes

Welke bus? Ik kom eraan!

1 like

Jannyyy?!"
Jaaa??"
Ik goa wer vot eem stukje rijden op de trekker!"
Ik vind wel best dikke tammo!

( heb ik hier het Gronings woordenboek voor bij gepakt. Oh ja zeker)

8 likes

door al die trekkers en tractoren vandaag kan ik alleen maar aan dit filmpje denken :joy:

14 likes