Kleine Kinderen zeggen altijd de meest lompe dingen, die zien iets en zeggen iets. Of dat nou je huidskleur, gewicht, neus, tanden zijn ze weten nog niet dat je niet alles ongefilterd de wereld in slingert. Snap dat het kut is, maar zo zijn ze.
Wat bezielt mensen dat ze de neiging voelen om dit te zeggen hopelijk heeft het jullie middagje in het park niet verpest!
Het is een meisje van 3
Lekker in je eentje vreten en series kijken, heerlijk juist
O daar heb ik overheen gelezen. Ik dacht al
Ja ben ook niet echt boos want ze heeft gewoon gelijk maar hoe weet zij uberhaupt wat dik en dun is… maarja zal wel door tv ofzo komen?
WAAROM IS ZIJ NIET WOKE?!?!?!
Fucking bodyshamende peuter.
Ja je hebt gelijk, moest even van modus switchen. Een vriendin wil vrijdag middag borrelen in een hippe tent waar ik me nooit cool genoeg voor voel, maar heb net mad Men aangezet, toch nog een biertje open getrokken en denk dat het hier vanavond bij blijft
Heeft niets met tv te maken. Ik kan dit niet tactischer zeggen dan: een kind heeft ogen. En die zien alles, misschien meer in detail dan de meeste mensen want ze staren.
Ze zijn gewend als ze jong zijn om dingen aan te wijzen en te benoemen. Na een tijdje valt alles wat afwijkt op. Iemand met een andere huidskleur, iemand die dikker is, iemand met een scheef gebit of puisten. Vaak willen ze weten waarom dat is, hoe dat kan en daar zit nul filter op.
Voor een kind is het trouwens meestal gewoon een constatering, geen waardeoordeel en bedoelen ze het niet eens slecht, het valt ze gewoon op.
omg de dag is gekomen dat ik het voor kinderen opneem
Ik vind het altijd wel grappig als mensen weemoedig zeggen dat kinderen zo puur zijn en nog niet bedorven door de maatschappij etc. Kinderen kunnen hartstikke wreed zijn lol
Opzich is het natuurlijk super puur
Denk ook dat het (meestal) echt niet uit wreedheid komt, hele kleine kinderen zijn nog niet bezig met iemand op zn zwakke punten pakken, maar onbewust kunnen ze je wel onzeker maken omdat ze gerust 378x iets aanwijzen aan je.
Ik denk dat het voor kinderen meer iets is als lang en kort. Dat dik ‘slecht’ zou zijn is iets wat we er zelf aan hangen.
Ik zit echt zo te boeren joh. Ik wil het eigenlijk opnemen maar weetniet hoe ik het dan weer moet versturen enzo en het is natuurlijk ook weird I’m te doen haha
Ik heb weer eens een mooie brief gekregen van cjib
Hahaha maar dit is wel echt zo. Mijn nichtje ging ooit mijn zus na tekenen. Mijn zus heeft last gehad van acné in haar puberteit (al heb ik hier zelf amper herinnering van) ze vond dit heel erg. Vervolgens heeft mijn nichtje heel uitgesproken puisten op haar tekening getekend. Ik vergeet dat nooit weer. En het was heel onschuldig natuurlijk.
Tot 15 augustus! En jij?
Ik woon vlakbij Tilburg
Ohh zo herkenbaar. Ik krijg dan altijd zin om het terras of de stad in te gaan maar eindig meestal in een ugly nap (mond open, kwijlend etc) op de bank tot zo laat dat het haast al geen zin meer heeft om me op te frissen en alsnog te gaan
Heb vandaag zoveel leuke en lieve cadeautjes en kaartjes gehad, superveel waardering van veel ouders en kinderen. Tranen in mn ogen van sommige teksten
En nu… vakantie!!!
Ben ik met je eens! Ze constateren gewoon iets en zeggen dat zonder filter. Maar ik ben zelf lig van de basisschool ook gewend dat er ontzettend groepjes gevormd werden en mensen buitengesloten. En dat op een gegeven moment wel mensen op basis van sommige kenmerken niet mee mochten doen, dus dik/dun/rood haar/etc. Misschien n=1, maar daarom vind ik het altijd wel grappig als mensen zo vol lof over die puurheid spreken.