Wat je even kwijt wil #23

Als ik zijn instastories zie ben ik altijd benieuwd of hij met jou is hahaha. Vind het nu al leuk om jullie weekend weg te gaan zien :star_struck:

1 like

Oh hahah huh ik had helemaal niet door dat jij dit account nu had!

Hahaha ik ben al drie keer verraden maar nog steeds heeft niet iedereen het door

6 likes

We hebben dus standaard een diervriendelijke muizenval in huis staan, omdat onze (ik denk demente) kat ze vaak vangt en loslaat. Al weken zit daar niks in, EN NU INEENS WEL. Ik vind dit helemaal niks en durf 'm ook niet vrij te laten, dus nu zit ik te wachten tot m’n moeder thuis komt :sob:.

1 like

Ik weet niet zo goed waar ik dit kan plaatsen maar ik vraag me af of er FFers zijn met een soortgelijke ervaring/advies. Gaat om een school/stage klacht issue;

Samenvatting

Mijn man studeert al een hele tijd aan de leraren opleiding. Destijds is hij zelfs gestart met een versneld traject aangezien hij afkomstig was van het VWO.
Nu was dat niet haalbaar voor hem doordat het tempo toch wat te hoog lag.
Uiteindelijk is de hele planning in de soep gelopen doordat hij niet op reguliere momenten onderwijs kon volgen met de rest van het jaar doordat hij soms voorlag, en soms achterlag met het reguliere traject. Hierdoor heeft hij al meermaals thuis gezeten doordat zij hem geen stage/les aan konden bieden.
Afgelopen jaar is het helemaal erg geworden en heeft hij door een aanvraag van zijn decaan zijn afstudeeronderzoek al mogen opzetten, terwijl hij officieel nog niet in jaar 4 onderwijs mag volgen doordat hij nog stage moet volgen uit jaar 3.
Nu hebben ze dus al een jaar(!!) geen stage plek voor hem kunnen vinden. :sweat_smile: ondertussen lopen gesprekken met de (nieuwe) decaan en de directeur, maar dit lijkt niks op te leveren.
Ik weet ondertussen ook niet meer goed wat de juiste stap is:

• klacht indienen? (Man is huiverig want decaan zit in examencommissie)
  • studentenvakbond raadplegen? Zij staan bij in juridische kwesties heb ik gelezen maar dan wordt het dus iets wettelijks?

Enorm lang en misschien onduidelijk, maar ik zit er momenteel een beetje doorheen. En zie door de bomen het bos niet meer. Er is niet veel tijd meer om binnen 10 jaar een diploma te behalen dus er dreigt nu ook een studieschuld aan te komen.

1 like

Ik gaf vandaag dus een tentamen dat ik zeer gehaast gemaakt had en ik heb eigenlijk wel medelijden met de mensen die hem moesten maken :redface: wat ik alleen raar vond is dat één studente vlak voor het tentamen allemaal foto’s van Kim K en Trump samen aan het bekijken was?? Iedereen zat gewoon nog ff snel met een samenvatting ofzo en zij bekeek de ene na de andere foto. Ze opende ze ook echt vanuit het album van haar telefoon.

12 likes

Hahahahaha voor iedereen is iets anders ontspannend toch hahaha

5 likes

Rijdt langs een geboortebord; ‘Dem’
Damn wat een stomme naam

4 likes

Hahahah ja zo kun je het ook bekijken :joy: Het tentamen ging bovendien over een stoffig en technisch onderwerp (en niet gerelateerd aan politiek, maatschappij o.i.d.) dus dat maakte het nog iets surrealistischer

1 like

Hahaha ik vind het wel oprecht heel grappig

1 like

Ik heb net perongeluk mijn kaassoufle mega aan laten branden in de koekenpan. Zo erg, dat ik de buren (die buiten zitten) aan elkaar hoorde vragen wie er nu weer rotzooi zit op te stoken :zipper_mouth_face:

8 likes

Je moet kaassoufles ook in het tosti ijzer doen!! Haha😛

3 likes

Hahaha ja ik ook!! ik ga dat tentamen vanmiddag nakijken en ik ben benieuwd of de foto’s haar geholpen hebben

1 like

Echt? :open_mouth: Wauw daar heb ik nog nooit van gehoord. Ga van het weekend een nieuwe doos halen en het proberen. Pan was allesbehalve een succes haha

1 like

Hey! Ah klinkt alsof het jullie veel stress heeft gebracht, wat vervelend dit! Ik zou inderdaad de studentenvakbond benaderen, want nadat er zo met je vriend is omgegaan mag het ook wel wettelijk worden toch? Of heeft je vriend niet eerder aangegeven hier een oplossing voor te willen vinden?

1 like

Ja! Alleen niet dicht drukken! Anders loopt de kaas eruit. En tussendoor checken of ie niet verbrand!

1 like

Ik zou toch naar de examencommissie stappen als je schriftelijk bewijs hebt. Er moet er toch wel iets gedaan kunnen worden aan deze kwestie. Was het ook niet mogelijk om eventueel zelf een stageplaats te mogen zoeken of hebben we het hier over een vak waar niet veel vraag naar is? Ik weet dat bij sommige opleidingen je in uitzonderlijke gevallen soms wel een stageplaats zelf mocht regelen als de school niks aan te bieden had.

2 likes

En een bakpapiertje erom kan ook helpen als je tosti ijzer vies of aangebakken is

2 likes

Ik zei gister tegen mij vriend dat hij vandaag voor het eten moest zorgen want ik had het weekend al voor eten gezorgd. Maar vandaag heeft hij een lange dag en zonder mopperen ging hij akkoord over dan nog eten maken. Nu wil ik eigenlijk eten maken als verrassing, maar dan moet ik boodschappen doen. Hij wilde ook zolang mogelijk de boodschappen uitstellen om zoveel mogelijk te maken met wat we al hebben. Zijn manier van besparen. Dus zal ik hem verrassen of niet?

Ik snap het niet helemaal. Je hebt toch afgesproken dat je vriend het eten zou regelen? Waarom zou jij dan als verrassing eten regelen?

5 likes