Wat je even kwijt wil #23

Ik kom nauwelijks verder dan bleekselderij maar wat een hel :frowning:

4 likes

Aardappelen, venkel, bloemkool, prei, witlof, pasta carbonara, kaas, courgette

1 like

Met de K in de plaats H?
Daar heb ik op school gezetenā€¦
Misschien kan ik helpen?

@punaise hoe was het bij de huisarts?

Vanmorgen 1 minuut binnen geweest bij de arts in het ziekenhuis voor mn benauwdheid.
Nou er is niks mis met mn longen en de huisarts moet maar verder kijken naar wat het wel is dan, dat weet hij niet.

Uhm ja fijn. Bedankt ofzo.

Toen moest ik nog werkenā€¦ huilen stond vrij dicht nabij zeg maar. Tot een kindje vroeg: " hoe was het? Is alles goed?"

:heart_eyes: ja toen smolt ik en zijn we buiten gaan spelen.

6 likes

NIk kan zulke dingen ook qua werk. Het gaat soort van automatisch of ik leg vaak een link als ik een klant zie, waardoor je dingen onthoud. Bijvoorbeeld mevrouw Janssen had 4 maanden geleden een super mooie of juist lelijke knal groene jas, en die heeft ze vandaag weer aan dan denk ik ā€˜ohhh die mevrouw van die mooie fel groene jas, die had de vorige keer highlights en een boblijnā€™. Geen idee hoe ik dit doe maar daar wordt je gewoon handig in na een tijdje.

Wat ik dus wil zeggen: ik denk dat die serveerster ook bepaalde dingen of juist gezichten onthoud. Vooral als je vaker geweest bent ga je dingen onthouden.

2 likes

Rijst koken in cocosmelk, is het lekkerder.
Risotto.
Pasta met een witte saus, carbonara etc.

Eet je vlees? Garnalen, witvis, misschien zelfs kip?

Witte asperges, witlof. Ei?

2 likes

Ik wil na mijn studie (over een paar weken dus) part-time gaan freelancen en ik ben helemaal in de ondernemingsmood. Net vanalles uitgezocht voor de KvK en de gemeente gecontacteerd over het bestemmingsplan, omdat ik vanuit huis ga werken. En als ik dan toch een KvK-nummer heb wil ik eigenlijk ook wat serieuzer mijn gehaakte spulletjes gaan verkopen, dus ik denk dat ik weer een Etsy-shop ga openen. Zit nu te brainstormen over een naam, waarom is dat altijd zo moeilijk? (Is eigenlijk ook gewoon major soggen dit, zou een essay moeten schrijven nu)

7 likes

Ik snap nooit zo goed waarom mensen dat vragen. Gewoon NIET vragen.

Omdat ik me zo kut voel door ziekenhuis en benauwdheid ga ik een lekker broodje en ijs halen. Fack it

5 likes

Lief dat je een berichtje stuurt! :kissing_heart:
Ze vermoed mastopathie maar heb wel een verwijzing naar het ziekenhuis om een mammografie te laten maken, toch voor de zekerheid. Maar pas gepland eind juli omdat het niet echt haast heeft (en het ziekenhuis het druk heeft haha)

Ik heb een vraag waarvan ik dacht: kan beter ff googlen. Maar daar komt geen eenduidig antwoord uit. Dus wie weet hoe lang ik zoā€™n maiskolf van de lidl moet koken?

Mā€™n moeder luistert zo vaak gewoon niet. Dan vraagt ze wat en begin ik te vertellen en dan raakt ze afgeleid en luistert ze gewoon niet meer. Dit irriteert me zĆ³, wat een slechte eigenschap.

4 likes

Als je weer wil lachen: in Belgiƫ noemen ze het een pijpajuin (geen haat aan de Belgen, love Vlaams maar moet stiekem wel altijd beetje lachen. Ja ben kinderachtig haha).

7 likes

Ik las vanmorgen een twitter bericht over een jongen die een kwaadaardige melanoom had en daar uiteindelijk veel te lang mee door heeft gelopen maar dankzij een app tĆ³ch naar de dokter is gegaan.

Nu heb ik ook al een hele tijd een naar gevoel over een moedervlek die behoorlijk aan het kloten (bloeden, jeuken) en aan het veranderen is. Ik heb hem laten beoordelen via die app en er komt uit dat hij een hoog risico heeft en ik hem na moet laten kijken door de huisarts.
Ik heb direct een afspraak gemaakt.

Ook al deed ik hier zelf altijd laks over terwijl ik een ā€˜risicogevalā€™ ben met rood haar, lichte huid die altijd verbrand en veel moedervlekkenā€¦ wil ik toch iedereen adviseren om goed je moedervlekken in de gaten te houden.
Download aub de app SkinVision. De eerste beoordeling is gratis en daarna betaal je of ā‚¬5 per beoordeling of ā‚¬29 per jaar. Als je een zorgverzekering hebt bij CZ is het gratis.

8 likes

Niks ernstigs toch? Iig niet waar je het bangst voor was gelukkig

Ik vind het alleen maar goed als mensen moedervlekken laten nakijken, maar volgens mij is al best vaak uit onderzoek gebleken dat dit soort apps niet betrouwbaar zijn. Is zonde van je geld denk ik. Goed zelf in de gaten houden en als je twijfelt naar de huisarts gaan lijkt mij persoonlijk verstandiger. Wel goed dat je een afspraak hebt gemaakt!

of lente-ui, klinkt zo lief vind ik

3 likes

Het is in mn huis nog warmer dan buiten, maar heb net toch gedweild. Was nodig

Haha ja dat zeg ik zelf eigenlijk ook vaak! @HvO haha lol die kende ik dan weer niet.

Ik ging vanmiddag nog eens met mn vriend naar ons nieuwe appartement kijken om ook maten op te meten. Had de makelaar als ons naamplaatje opgehangen!! Haha zo leuk, net echt. Is geloof ik ook wel verplicht in Belgiƫ, maar toch.

Edit: en de bovenste buurman heet ā€˜CAPONEā€™ haha

5 likes

Nee helaas niet het gaat om

Samenvatting

Fontys in Sittard

1 like