Ik ga mijn tanden binnenkort bleken en was vandaag naar de tandarts voor controle en op maat maken van het bitje. En hij gaf me uitleg over hoe ik het moest doen.
Grootste struikelblok: je mag dus niet roken, geen frisdrank, thee, koffie of enig eten wat kleur afgeeft (zoals spinazie, paprikapoeder, kerrie, kurkuma), als je het op een witte doek zou laten vallen, omdat je tanden dan te poreus zijn, en dat je ze ‘s nachts ontkleurt en overdag weer kleurt.
Ik heb nog proberen te onderhandelen: “ ja, maar groene thee ook niet? Nee? En witte thee dan? Met een rietje? Prikwater? Tomaat! Rauwe tomaat geeft niet af toch?”
Maar hij roloogde mij en sprak de wijze woorden: “ja, want een tomaat is amper rood en als je m op de grond gooit wordt het ook totaal niet rood. Waarom proberen mensen toch altijd te onderhandelen over dit soort duidelijke dingen” en daar heeft hij ook gelijk in. Dus dat betekent dat ik 2-3 weken op kleurloos, niet afgevend eten moet gaan leven. Heeft iemand ideeen voor niet al te ongezonde recepten?
Ga sowieso later beginnen omdat mijn zusje over een paar dagen terugkomt en wij koken goed samen. Ik heb nu bedacht dat ik sowieso een keer sushi ga eten. De tandarts suggereerde rijst, maar daar ga ik de oorlog niet mee winnen. Droge rijst. Kip Kiev. Citroën risotto. Maar wat voor groenten kan ik eten?