Geen idee of dit klopt, maar Across and Up? Dat lijkt de titel te zijn?
@Nidorina @Insouciance
Yessss dat is âm!
Bedankt
@HvO
Oh nee dat heb ik niet geprobeerd, nog nooit gedaan ook. Dat zou wel handig zijn geweest haha.
Ik zat gewoon een beetje te kloten met Google images en heb echt alle mogelijke zoektermen geprobeerd, o.a. âKandinsky sushi sticks blue backgroundâ
ja als het echt zo werkt schijnbaar dan wil ik dit ook weleens gaan proberen
zit er ook al langer aan te denken
groepsafspraak doen dan maar? @Krabsalade @Nescio miss korting fiksen
He bah, wat rot. Kun je niet wat eerder weg? Met het excuus dat je een griepje hebt ofzo?
https://www.ad.nl/buitenland/reddingsoperatie-julen-2-boren-eerste-tunnel-uitgesteld~a99c07e0/
Ik snap niet zo goed waarom er door de reddingswerkers (nog steeds) vanuit wordt gegaan dat dat jochie nog leeft? In de nieuwsberichten die ik erover heb gelezen, is het enige teken van leven geweest dat wat die vader zei, dat ie hem vlak na de val ongeveer 30sec heeft horen huilen. Maar dat is al 6 dagen geleden⊠Nou weten zij wellicht meer dan ons, maar vind het wel opvallend! Hoop het natuurlijk van harte, maar vrees voor het ergste.
Geen idee! Ik heb het nog nooit gebruikt maar klinkt wel erg handig.
Dat vraag ik me dus ook al dagen af. Ze hopen dat hij in een zuurstofbel onder de grond zit, maar dan heeft hij alsnog al bijna een week geen toegang tot water gehad? En midden in de winter meerdere nachten in de kou. Ik ben bang dat hij het niet gered heeft, maar zoals jij al zegt: misschien weten ze daar meer dan wij.
Ik heb 7 jalapenos gesneden en ik moet zo mijn lenzen in doen, bid voor me.
Ik zou het je man laten doen.
@Boommm @Totoro
Ik denk dat dat zo gecommuniceerd wordt, omdat de reddingsoperatie gericht is op het redden van een levend kind zo lang ze niet zeker weten dat hij dood is. Stel voor dat ze nu denken ânou ja goh 99% kans dat dat kind overleden is, omstandigheden om te boren zijn nu verre van ideaal, laat ons wachten tot het zonnetje schijntâ (bij wijze van spreken) en dan wordt dat jongentje gevonden wanneer het zonnetje schijnt en blijkt dat ie nog tot heel kort daarvoor in leven is geweest. Ik denk dat ze misschien wel denken dat de kans heel klein is dat ie nog leeft, maar dat ze dat (nu) niet naar buiten zullen communiceren en de reddingsoperatie ook nog altijd gericht is op het zoeken naar een levend kind.
Ik denk dat het heel lastig is om te besluiten te stoppen met zoeken. Wie gaat dat besluit nemen? Op welke grond, en hoe reageert de â wereldâ.
Bij mij biedt de tandarts dat terloops aan!
Daar heb je een goed punt ja. Ik vind het uiteraard ook goed dat ze constant door blijven werken om hem zo snel mogelijk te vinden, maar vind het dan een beetje gek om te lezen dat reddingswerkers nog steeds âgoede hoopâ hebben dat hij nog leeft. Tegelijkertijd is die hoop ook wel noodzakelijk natuurlijk.
Thanks voor de tip. Hij heeft ze net voor me ingedaan, nadat ik het hem had gevraagd (en nadat hij zich hardop afvroeg waarom ik wou dat hij mijn lenzen bij zichzelf in deed want we hebben een andere sterkte)
Tuurlijk begrijp ik dat het gericht blijft op het vinden van een levend kind dat is logisch, maar het word in dit geval haast met een overtuiging gebracht, die niet gegrond lijkt (voor wat wij weten). En je moet er sowieso ook vanuit gaan dat ie nog leeft als je gaat boren, niet omdat ze anders langer zouden wachten (al hebben ze wel gewacht op de juiste omstandigheden en apparatuur), maar omdat ze ieder risico uit moeten sluiten voor het geval dat. Het is gewoon opvallend, omdat het in soortgelijke nieuwsberichten vaak anders gebracht wordt als ze het niet zeker weten. Bijv toen met de Thaise jongetjes en de mijnwerkers.
Ik zie overigens nu dat het artikel aangepast is. Er staat nu ook dat reddingswerkers nog geen teken van leven hebben gehad. Nou fingers crossed iig⊠Ze zouden vanmiddag met het daadwerkelijke boren beginnen iig dus dit weekend zal er wel duidelijkheid komen.
ik hoor net toevallig op de radio dat ze begonnen zijn en dat het 16 uur zal duren (als ik het goed meegekregen heb)
Ja ik las eerder 15u! Ze zouden eigenlijk om 12.00 beginnen maar dat werd uitgesteld.
Lekker diyâen!
Vandaag had ik ineens een korte dagdienst in plaats van eentje tot 16.00.
Wat betekent dat ik mijn konijnen heb opgehaald bij het asiel!
Voor de nieuwsgierige onder ons, er staat een foto in het wjekw foto topic van het liefdeskoppel