Wat je even kwijt wil #15

Hier -4. Ook niet oké

Ik zit inmiddels in de trein en het viel buiten best mee. Maar als je wakker wordt en -7 op je tel ziet, is het wel ff huilon.

Ik ga even irritant doen maar ga over 2 weken naar Praag, iemand tips?
We gaan sowieso al kattencafés doen haha maar vroeg me af of er zeker nog must see dingen zijn? We houden van natuur en dieren (lekker cliché) en ik eet vega (dus mss tips voor restaurants?).

Ik weet hoe vervelend dit soort posts zijn maar had vorig jaar tips voor Londen gevraagd en toch een paar pareltjes gevonden hierdoor zoals Skygarden bv! Thanks :inlove:

1 like

Dat komt doordat een heel klein beetje zonlicht toch nog op de maan terechtkomt. Dat licht wordt afgebogen door de atmosfeer van de aarde. Het rode en oranje licht hebben een langere golflengte dan bijvoorbeeld blauw licht, waardoor het rode licht wel op de maan belandt en de maan dus rood kleurt.

voorbeeld

Ik ben expres vroeg opgestaan op mijn vrije dag (om kwart over vijf) om de maansverduistering te zien. Iedereen verklaart me voor gek maar ik vond het zo mooi en bijzonder. Ik hou echt van de maan.

9 likes

ik had speciaal de wekker vroeg gezet voor de bloedmaan maar het was zo bewolkt dat ik niks kon zien :frowning_face: zo jammer. was ook wel voorspeld maar toch, had t wel graag gezien

Vond deze maan in elk geval wel interessanter dan die in juli/augustus (?) waarbij ik de halve avond naar boven heb staan kijken en er alleen een stijve nek aan overhield.

3 likes

Ik wil niet :sob:.
Mensen die geen moeite hebben met opstaan = waar ik altijd jaloers op zal zijn.

12 likes

Als je even zoekt op Praag in het Reizen/Vakantie topic vind je veel tips!

1 like

Ik ben eigenlijk een avondmens. Maar nu ik al 1,5 jaar iedere ochtend om 06.00 opsta, gaat het vanzelf. Dus ik duim voor je.

Er is een heel groot speelgoedwarenhuis en Praag en als je daarheen gaat en met de roltrap naar beneden kan je een hele gave VR ervaring doen. Echt met lopen enzo erbij. Ben de naam kwijt, maar het was warenhuis heeft een Engelse naam en komt ook uit Engeland.

1 like

Ik was een half uur eerder opgestaan om eerder op werk te zijn. Door de NS ben ik niet eerder op werk maar heb ik wel 35 minuten mogen koukleumen :+1:

Oh die heeft nu ook nog vertraging. 45 minuten in -6. Ik wil niet meer.

Waarom de fuck is het -9?!? Wat is dit ik ga meer kleren aantrekken

8 likes

Lekker begin van de dag. De trein is te laat, waardoor de mensen van deze en de volgende trein nu allemaal in deze korte trein stappen. Sardientjes op de maandagochtend.

1 like

Her is het ‘maar’ -7. Hoe kan het 2 graden minder zijn bij jou haha

Zitten wij in dezelfde trein, want hier precies hetzelfde! Het is zo vol

Ja, maar die heeft geen cdlezer meer :frowning:

Hoe dieper je onze stad ingaat hoe onheilspellender en kouder.

Ik vind het trouwens niet als -9 of -7 voelen loop er nu doorheen maar gaat primaaa

1 like

Ik vond het ook meevallen! Maar moet zo nog fietsen en dat vind ik zooo erg

Iets te veel koffie gedronken op een lege maag dus zit nu met een semi-caffeinetrip in de trein en moet eigenlijk zo even een stations WC raadplegen maar dan kom ik te laat op m’n tentamen :open_mouth:

1 like

De maan heb ik even aan me voorbij laten gaan…
Een x aantal jaar geleden was hij ook Snachts, ikkon toen niet slapen en heb 5 uur lang maan zitten staren.

Die van vorig jaar heb jk geprobeerd te kijken maar die was niet zichtbaar.

Vond mijn warme bed nu even veel belangrijker :blush:

Ik kijk wel foto’s op Facebook

2 likes