Wat had je veel eerder moeten doen?

Beginnen met de Pabo. Had ik 10 jaar geleden al moeten doen, had me veel ongelukkige momenten in mijn werk gescheeld.

7 likes

Een ventilator kopen :sob::sob::sob:

9 likes
  • Stoppen met make-up dragen
  • Broeken dragen (die droeg ik dus echt jarenlang niet, paar maanden terug 1 gekocht en het is zo chill om lekker wijdbeens te kunnen zitten)
2 likes

dit dus. Zit echt een stuk beter, en je kan er zodra het nodig is direct de schaar erin zetten. Ideaal!

1 like
  • Zelf mijn haar bijknippen
  • Lekker tegenstrijdig; zowel vaker nee als vaker ja zeggen (nee durven zeggen als ik iets niet wil/geen zin in heb, ja tegen onbekende of ‘spannende’ dingen)
  • Investeren in minder maar betere make-up en huidverzorging
3 likes
  • Een goede Strijkbout kopen ipv de goedkope van de Hema (OMG strijken is zo leuk en voldoenend nu)
  • snoeren die eeuwig op de grond slingeren tegen de plinten aan wegtimmeren. Nooit meer op die kunsnoeren staan met m’n voeten!
5 likes

Mijn benen gewoon laten zien in de zomer.
Omdat ik ze al jaren verstop lijken ze echt licht te geven.

6 likes

Ik ben pas een jaar geleden begonnen met (regelmatig) sporten en wou dat ik dit veel eerder had gedaan. Sportte daarvoor echt nooit want haatte het en ik was toch al dun en kon alles eten. Alleen op een gegeven moment zat ik niet meer zo lekker in mijn vel en begon ik ook langzaam aan te komen. Nu ik regelmatig sport, ben ik veel fitter en ook weer op mijn ‘oude’ gewicht.

Een sim only abonnement nemen. Ik heb jaren koppig vastgehouden aan prepaid want een abonnement vond ik ‘onzin’, zo vaak verbaasde reacties gehad dat ik nog steeds prepaid gebruikte. Nu toch overstag gegaan, overstappen was eigenlijk supermakkelijk en het is zoooo chill om gewoon onbeperkt te kunnen bellen en niet afhankelijk te zijn van wifi. Sla mezelf echt voor m’n kop dat ik al die tijd zo eigenwijs was. #nospon trouwens :sweat_smile:

10 likes

Uit de groepsapp van het werk gaan, heerlijk. Snachts geen berichten en onzin over het werk. Laf it.

De rest komt later

6 likes

Voet bij stuk houden toen ik het al na een halfjaartje met m’n ex uitmaakte. Daar was hij het niet zo mee eens en ik ben steeds weer overstag gegaan wat uiteindelijk resulteerde in jarenlange toxische relatie, en veel pijn en verdriet. En sowieso het me minder laten overhalen wat betreft mannen. Nee is nee.

3 likes
  • stoppen met mijn scriptie en met nieuw onderwerp en een schone lei beginnen
  • goed zittende spijkerbroeken kopen. Was nogal onzeker over mijn korte dikke benen, dus kocht gewoon maar broeken als ik ze alleen maar aan kreeg
  • nieuwe telefoon kopen. Heb me een half jaar kapot geĂ«rgerd aan het trage oude ding, en vind het nu jammer dat ik van een verre reis amper mooie foto’s met mijn telefoon heb kunnen maken.

Hoop hier trouwens over een maand aan toe te kunnen voegen: fysiotherapie en een hulp in de huishouding nemen!

2 likes

Afvallen! Was maar eerder de knop om gegaan! Heb nog wel kilo’s te gaan maar alleen al beter in je vel zitten is zoooveel fijner

4 likes

de tijd nemen om te ontbijten, sta nu een uur eerder op en begin zoveel relaxter aan m’n dag

2 likes

Het was vooral de confrontatie met hoe erg ik aan dat ding gewend was die me het idee gaf dat het een goede beslissing is geweest om hem weg te doen. En het feit dat ik het op vakantie altijd zo waardeerde dat ik minder met mijn telefoon bezig was.

Dit is een fragmentje uit iets wat ik schreef

Het is 5 januari 2018. Mijn nicht daagt me uit om de komende 30 dagen mijn smartphone links te laten liggen. Ik besluit het een kans te geven. Zo vergroeid ben ik immers niet met mijn telefoon – toch?

Je raadt het al: dat valt dus behoorlijk tegen. Ik merk dat ik absurd vaak de neiging heb om het ding te pakken. Op elk loos moment blijft mijn rechterhand confronterend naast mijn jaszak zweven. In de rij voor de kassa. Als ik in de bus zit. Bij het stoplicht dat op rood staat. Als ik me ongemakkelijk voel in sociale situaties. Met een vreemde in de lift, op een feestje in mijn eentje: ik wil mijn telefoon. Die smartphone blijkt meer dan een apparaat. Mijn Sony is een middel om de normale wereld te ontwijken. Omdat die soms saai is, langzaam gaat, ongemakkelijk voelt. Het is alsof ik mijn hoofd 24/7 bezig wil houden.

Dit gaat wat mij betreft hand in hand met het altijd maar dóór willen gaan dat millennials of Generation Y soms zo lijkt te typeren. MĂ©Ă©r appen, mĂ©Ă©r foto’s bekijken, mĂ©Ă©r delen, mĂ©Ă©r feestjes, hobby’s, uitjes, reizen, vrijwilligersbaantjes, meermeermeermeer.
Stop.
Kijk eens omhoog. Richt je blik op van die telefoon. Want wij bewegen ons niet alleen door de wereld; de wereld beweegt zich ook om ons heen.

Ik heb nu meer waardering voor mijn omgeving en ik focus me beter tijdens mijn werk. Ik ben meer ‘mindfull’ geworden, eigenlijk. En toen ik na ging denken over wat mijn telefoon eigenlijk Ă©cht voor invloed op mijn leven had, was dat misschien 95% voor irritatie zorgen (irritante appgroepen, gezeik, gewoon nutteloze shit en/of juist confrontaties met hoe leuk anderen het hebben) en 5% Ă©cht leuke dingen laten zien. En dat leuke deel waren vooral gesprekken, en die kan ik ook voeren door te bellen of te sms’en.

En ik besefte dat heel veel van wat ik ‘binnenkreeg’ via mijn telefoon niet vrijwillig gebeurde; mensen dumpen gewoon shit online/in een groepschat en verwachten dan maar dat jij dat leest en erop reageert. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik daar precies van vind, maar het heeft iets asociaals. En afhankelijks, ook wel.

Van FOMO heb ik eigenlijk totaal geen last gehad. Maar: het moment van ‘wegdoen’ was best wel eng.

Moet er wel bij zeggen dat ik vrij weinig social media gebruikte. Instagram was ik bijv. niet echt actief. Het ging bij mij vooral om LinkedIn, WhatsApp en Facebook.

Lang verhaal, haha, ik zou zeggen: probeer het een tijdje! Wel even mensen waarschuwen dat je ‘weg’ bent, anders krijg je verwarrende situaties. :slight_smile:

Afijn als je nog vragen hebt: shoot!

18 likes

Wat mooi geschreven!
Ik vind het echt goed om te horen dat het zoveel verschil voor je heeft gemaakt, het zet mij ook wel aan het denken.

Dank je wel! Leuk om te horen. :smiley: Ja dat erover denken deed ik ook wel, maar om het echt te doen is toch spannend, haha. Ben wel blij dat m’n nichtje me daarin heeft gepusht. Jij kan het ook! :smiley:

bij mij juist: ontbijt skippen en op werk eten :stuck_out_tongue:

Heerlijk om me 's ochtends geen zorgen hoeven te maken of ik ĂŒberhaupt wel wat in huis heb (antwoord: altijd nee) en gewoon wat bij de AH naast m’n werk te halen en dat rond 10 uur pas te eten tijdens m’n werk. Kan langer slapen en had toch nooit honger als ik op stond dus deed er alleen maar langer over.

6 likes

Andere stageplek, scriptietopic en scriptiebegeleider zoeken toen ik nog afstudeerde. Had me een hoop ellende en tijd gescheeld denk ik.

1 like

Een iPod touch kopen?

1 like