Ik heb een iPhone en dan kan je bij instellingen instellen voor welke apps je 4g wil gebruiken.
Ik heb gewoon voor whatsapp 4g uitgeschakeld zodat ik niet de HELE tijd berichten binnen krijg behalve als ik er bewust voor kies door ergens te gaan zitten met m’n telefoon.
Je kan ook gewoon 4g helemaal uitzetten natuurlijk.
Ja dat is wel een dingetje inderdaad. Muziek luisteren onderweg doe ik eigenlijk gewoon niet meer, of ik neem m’n oude mp3-speler mee. Verder gebruikte ik wel dingen als een mediatie-app en een hardloopapp. Dat mediteren doe ik nu gewoon zonder geluid of met een YouTubefilmpje. Voor hardlopen heb ik een (tweedehands) sporthorloge gekocht.
Wat @Yzile zegt is ook slim! Maar als je WhatsApp dan weer toegang geeft tot 4G krijg je alsnog alle berichtjes binnen, dus een deel van het ‘probleem’ zou voor mij op die manier blijven bestaan; ik zou dan alsnog alles gaan lezen/inhalen.
Een tussenoplossing is misschien om alle social-mediadingen te verwijderen en die andere apps gewoon nog wel te gebruiken.
Leuk! Laat weten hoe het bevalt
Vind dit echt knap van je! Lijkt me best moeilijk om te leven zonder smartphone.
Had afgelopen weekend een dagje m’n telefoon uit en het was zoo heerlijk rustig!
Maar ik zou het toch nooit 100% kunnen missen, zeker niet onderweg om de weg te zoeken bijvoorbeeld.
Maar zo’n telefoonloos dagje ga ik wel vaker doen, heerlijk.
Hoe doe je dat met de weg zoeken als je ergens heen gaat bijvoorbeeld? Zoek je dat dan allemaal van te voren uit? (Of ben je gewoon heel goed in de weg vinden, dat kan ook. Ik totaal niet. Ik verdwaal zwaar zonder smartphone.)
Haha het is zo makkelijk, echt! Denk dat leven met zo’n ding juist knapper is. Het wegdoen is misschien lastig, maar daarna is alles zoveel rustiger.
Ik ben sowieso wel goed met de weg vinden en toen ik een smartphone had gebruikte ik nooit Google Maps, ik tekende vaak zelfs juist kaartjes op papier. Ik kijk nu gewoon van tevoren op mijn laptop, of laat als ik mijn laptop mee heb Google Maps gewoon openstaan/screenshot de kaart. En je kan de weg natuurlijk altijd aan mensen vragen.
En jaaa zo rustig hè? Laatst was ik m’n telefoon gewoon vergeten mee te nemen van huis en ben ik niet teruggegaan om hem te halen. En een andere keer had ik pas om 15:00 's middags door dat hij nog uit stond. Dat was me ‘vroeger’ echt nooit gebeurd.
-
Afvallen: Ik heb nooit overgewicht gehad, maar voelde me niet meer fijn in mijn lichaam. Vorig jaar viel ik zo’n 12 kilo af en ik ben heel tevreden met hoe ik eruit zie en daardoor zit ik zoveel lekkerder in mijn vel. Snap niet dat ik dat niet veel eerder heb gedaan en jarenlang heb geroepen dat ik niet tevreden was met mijn lichaam.
-
Minimaliseren: Ik werd zo gek van alle spullen in ons (niet al te grote) appartement, dat ik heel veel spullen heb weggegooid of naar de kringloop heb gebracht. Ons huis is sindsdien zoveel opgeruimder. Binnenkort gaan we verhuizen en ik kan nu al niet wachten om weer heel veel spullen weg te doen (er kan echt nog meer weg) en in een groter huis te wonen met nog minder spullen dan we nu hebben.
Beginnen met inpakken want ik ga morgen verhuizen en ehm… tja.
Alle labeltjes uit m’n ondergoed knippen!
Ik stoorde me daar altijd aan, dan kwam er weer zo’n lelijk labeltje uit m’n onderbroek dus heb op een keer alles er uitgeknipt. Echt veel fijner
Vaker 's avonds even 10 minuutjes het huis opruimen. Rest van de avond/week zoveel plezier van.
Een afslankcursus volgen bij mijn lokale sportschool.
Meer genieten van mijn vrije tijd!
- Gewoon doen waar ik zelf zin in heb
- Switchen naar een andere stad om te studeren
- Minder vlees eten
Hardlopen en lekker naar buiten gaan elke dag. Een weerstand van heb ik jou daar
Mijn wenkbrauwen laten doen met semipermanente make-up
Een keratine behandeling voor mijn haar
Sulfaat- en siliconen vrije shampoo gebruiken
Website starten
Merk je heel veel verschil van die behandeling? Ik heb zelf door het vele bleken mega droog en pluizig haar gekregen en ben benieuwd of keratine daar iets tegen kan doen. Ik zag ook een keer op youtube dat keratine je haarkleur kan veranderen, had jij daar last van?
Nee, ik heb geen verschil in haarkleur opgemerkt maar ik heb verder geen gebleekt/geverfd haar. En ja, ik merk heel veel verschil! Ik kon eerder niets met mijn haar. Het stak altijd alle kanten op want ik had een combinatie van slag en pluizig/breekbaar haar. Ik moest het altijd goed stijl fohnen en vervolgens nog bewerken met een stijltang. Met vochtig weer (zoals afgelopen zomer) zat het na 5 minuten al niet meer. Dus dan maakte ik altijd snel een knot.
Nu laat ik mijn haren al 2 maanden aan de lucht drogen en het zit nog steeds mooi! Ik ‘mishandel’ het nu ook niet meer met allerlei atributen dus ik denk dat het mijn haar echt veel goeds doet!
Ik weet niet of je nog steeds bleekt maar een combinatie met Olaplex schijnt ook goed te helpen?
Welk merk van shampoo gebruik je? Ik wil ook beginnen met silicoon- en sulfaat vrije shampoos!
Een beugel nemen, er was 1 tand rechtsboven die te veel naar voren stond en ik ben daar zo lang onzeker over geweest! Bij groepsfoto’s ging ik altijd rechts staan omdat ik vond dat mijn tanden er enkel acceptabel uitzagen vanuit rechterzijaanzicht. Ik durfde bij dates ook nooit breed lachen omdat ik schrik had dat jongens zouden afknappen op mijn tanden (terwijl de onzekerheid die ik toen uitstraalde waarschijnlijk de echte afknapper was).
Mijn sportschool abonnement opzeggen. Meer lange wandelingen maken.
Beginnen met yoga, beginnen met hardlopen en me aansluiten bij een hardloop trainingsgroepje
Oh ja en mn wenkbrauwen terug laten groeien