Wat eet je vanavond #3

Homemade dumplings met varkensgehakt, paddenstoelen en lenteui + auberginecurry en basmatirijst

8 likes

Lasagna met gegrilde aubergine en courgette :yum:

5 likes

Noodlesoep met paksoi, taugé, champignons en een gekookt ei!

4 likes

Moussaka met vegetarisch gehakt. :yum:

2 likes

Spaans stoofpotje met chorizo, kikkererwten, paprika, tomaat, witte bonen.

4 likes

Zelfgemaakte snert van paps. :drooling_face:

3 likes

Naanbrood met hummus, falafel, gegrilde groenten (aubergine/rode ui/paprika/champignons), haloumi en sla.

5 likes

De paprika schnitzels van Ottolenghi uit Flavour, super lekker!

24 likes

Pastasalade met volkoren penne, vega kipstukjes, gegrilde courgette, tomaat, veldsla en feta met honing-mosterddressing

2 likes

Aardappel gratin met room, knoflook tijm en gruyère, vega schnitzel en sla.

1 like

Oeh wil je het recept delen? En @Fenayi is dat met kip?

Stamppot spruiten met spekjes en mosterd

Nee met rookworst en spek en vlees wat uit elkaar valt (dat lijkt op kip op de foto).

1 like

Gorditas met pulled jackfruit

2 likes

Pompoensoep met stokbrood en zoute boter

2 likes

Kokosrijst (zilvervliesrijst/linzen met aangefruit uitje/knoflook/kurkuma kruiden en kokosmelk), bloemkool en vegan kaas schnitzel en de combinatie wat te lekker

6 likes

Vegan chorizo, aardappels en ui uit de oven, gegrilde paprika en kalamata-olijven

5 likes

De fotograaf had niet z’n dag bij dit recept, maar ik vind dit erg lekker.

1 like

Surinaamse bami met sperziebonen en vegakip

1 like

Gehaktballetjes in tomaten-paprikasaus uit de slowcooker met stokbrood

2 likes

Volgens mij mag je geen foto’s delen, dus ik type het even voor je uit!

Ingrediënten voor 2 personen
4 zoete puntpaprika’s
1 ei
100 gram bloem
100 gram panko of paneermeel
1 nori vel
1 limoenblad
Sesamzaad
Peper en zout

1. Verwarm de oven voor op 230 graden.
  2. Snijd aan de onderkant een inkeping van 5 cm in de paprika’s.
  3. Bekleed een bakplaat met bakpapier en leg hier de paprika’s op. Rooster 16 minuten en keer halverwege om.
  4. Laat de paprika’s uitlekken met de gesneden kant naar beneden in een zeef of vergiet.
  5. Zodra de paprika’s zijn afgekoeld haal je het velletje eraf.
  6. Bestrooi aan beide zijden met zout.
  7. Doe de nori en het limoenblad in een vijzel en maal fijn, je kan dit eventueel ook heel fijn snijden.
  8. Neem drie grote borden, doe in 1 het bloem met wat peper en zout, in 2 het geklutste ei en in 3 de panko met de gesneden nori, limoenblad, peper, zout en sesamzaad.
  9. Paneer de paprika’s door ze eerst door de bloem te halen, dan door het ei en als laatste door de panko.
  10. Verhit een laagje zonnebloemolie in brede pan en bak de paprikaschnitzels aan beide zijden goudbruin.

Ottolenghi frituurt ze, maar voor thuis vind ik bakken wat makkelijker en dat is ook heel lekker! Mocht je toevallig furikake (kruidenmix) in huis hebben is dat ook heel lekker door de paneerlaag!

7 likes