Rode kool ovenschotel met een vega kaasschnitzel
Een mega lekkere Thaise curry. Ik ben wederom onder de indruk van mijn eigen kookkunsten
Wat zit er in;
Zoete aardappel, kipfdijfilet, paprika, tomaat, champignons, lenteui.
Verder; als smaakmaker rode Thaise currypasta. En als EXTRA SMAAKMAKERS (erg belangrijk) ui, knoflook, gember, scheut vissaus, een scheut rijstwijnazijn, limoensap en kaffir lime leaves.
Wat ben ik vergeten:
de halve broccoli die achter in de koelkast lag en de aubergine die ik wel gekocht had maar nog in de boodschappen tas zat en ik dus vergat.
Vandaag stoom ik de broccoli maar laat hem wel knapperig, en daar gaat de curry overheen.
Ik had het namelijk iets te lang laten pruttelen. Smaken waren heerlijk, maar er valt bijna niets meer te kouwen
Zuurkool, vega knakworst en aardappelpuree
Stamppot met zoete aardappel, gewone aardappel, andijvie, mozzarella en lemon pepper kruiden. Met vega worstjes!
Witlof ham kaas uit de oven en aardappeltjes
Rijst met chinese kool, gehakt, spekjes, ketjap en een beetje sambal
Orzo, recept van Ottolenghi
Spiced buttermilk salad en fried buttermilk tomatoes uit mijn fantastische nieuwe Iraanse kookboek:
Maar ik vond het niet zo’n succes.
Ik heb een ander boek van haar en het ziet er allemaal zo goed uit! Ik moet zelf er nog uit koken dus ben heel benieuwd hoe dit recept uit pakt.
Is dit moeilijk met veel ingrediënten? Of tatta proof
Deze is iig superlekker:
@Banananana een rondje langs de Turkse supermarkt (of de grote appie) voor sommige ingrediënten die vaak terugkomen (sumak, pul biber, preserved lemons - mijn mini Turkse supermarkt in de Indische Buurt had alles) maar verder echt helemaal niet ingewikkeld! Een beetje de Ottolenghi lusten zonder de lasten. Plus veel van de recepten zijn ook wel echt wat lichter dan bij ome Yotam. Ik ben fan.
Volkoren penne met kip, brocolli, cherry tomaatjes en roomkaas light erdoorheen. Ideaal na een hele dag werken, zo in elkaar geflanst en meteen 2 porties gemaakt dus bakje in de koelkast voor woensdag.
Pasta arrabiata
Gepofte aardappel, sla en vega vissticks
Soft taco’s met refried beans, zoete aardappel, pico de gallo en guacamole
Broodje gezond hoop ik
Wat zijn refried beans eigenlijk?