Wandelen/hiken en trekking

Ahh stom van die heupen he! Mijn moeder en vriendinnen hebben er ook last van, ben er echt van overtuigd dat het door onze vrouwenlichamen komt. Verder, rollen met zo’n tennisballetje kan wel helpen, en als het bij mij aanhoudt wil ik eens naar de fysio ervoor.

Qua schoenen ben ik best wel fan van human nature van ANWB. Zijn altijd wel een keer flink in de aanbieding, en ik heb er meerdere malen meerdaagse tochten op gelopen en die gingen altijd prima. Heb ook het idee dat die wat breder zijn, en ik heb redelijk brede voeten. Heb eerder dure lowa’s gehad, maar die liepen voor geen meter.

Dit is de eerste keer dat ik last heb van m’n heupen na 't wandelen. Hopelijk ook de laatste keer :sweat_smile:

Oh bedankt voor de tip! Ik heb ook redelijk brede voeten dus ik ga me eens in die schoenen verdiepen.

Ik heb deze en ze lopen heerlijk.
Wandel er alleen niet mee in de bergen :sweat_smile:

1 like

Hahahaha nouja ik ga soms naar de sallandse heuvelrug, dat is voor Nederlandse begrippen wel een berg toch :crazy_face:

Zien er wel goed uit! Ik ga denk ik zaterdag maar ff afspraak maken bij ANWB en Decathlon om schoenen te passen.

1 like

De schoenen van @Vlaai heb ik ook en bevallen heel goed! Tien weken mee gewandeld in Nieuw Zeeland en geen centje pijn gehad.

2 likes

Heb een afspraak staan voor morgen! Hoop dat die er is in mijn maat :relaxed:

1 like

Ala het goed is kan je dat op de website zien of ze die maat hebben in de winkel

1 like

Toevallig heb ik laatst naar deze gekeken. Vallen ze op maat?

Ja ze vallen op maat

2 likes

Ik ga zo de Trage Tocht van Slenaken lopen. Schijnt een van de mooiste wandelroutes van het land te zijn. Alleen jammer dat er geen zonnetje schijnt.

5 likes

Hoe was het?

Fantastisch! Was nog wel bewolkt maar ben blij dat ik 's ochtends vroeg ben gegaan. Was heerlijk rustig. Best wat klimmen soms maar was prima te doen. Je loopt 95% van de tijd op bospaden/ongverharde wegen. Even een paar foto’s van mijn suboptimale mobiele camera erbij.

13 likes

Ah zo fijn. Echt een mooi wandelgebied!

Ja heerlijk he? Heb mezelf voorgenomen dat ik daar ook echt weer vaker ga wandelen. Is vanuit mijn ouderlijk huis helemaal niet ver rijden.

Chill, wilde al vragen of je er een paar daagjes bent. Die hele omgeving is echt fantastisch, kom er zelf ook graag. Wat hoogtemeters pakken haha

Deze route brengt je ook nog even in België trouwens. Merkte het meteen. Moest een asfaltweg oversteken en daar zaten 4 gaten in.

1 like

Ik heb afgelopen week ook een trage tocht gemaakt. Maar dan op de Drentse AA. Ik vond het heel leuk, al moet je wel bij elk mogelijk paadje kijken of je er niet af moet. En dat geeft wel wat onrust ofzo (loop anders meer op gevoel). Ik ben benieuwd hoe anderen dat ervaren met de trage tochten.

@TantePollewop was dat bij jou ook zo? Of liep je langere stukken?

1 like

Ik had het alleen bij het begin. Daarna stond het zo aangegeven in de beschrijving dat ik makkelijk op kon letten op herkenningspunten. Bv: bankjes, verharde wegen, mariakapellen (limburg jwz) of klaphekken.

1 like

Wauw wat heerlijk! Mooi gebied ook!
Eerste paasdag goed besteed :star_struck:

@La_Piscine mooi, Drentsche Aa! Welke plaats(en) ben je geweest?

1 like

Haha duidelijk van mariakapel naar mariakapel! Ja ik vraag me af hoe dat verschilt per wwandeling. Ik ga zeker nog meer doen. Lijkt me vooral fijn om in een druk natuurgebied dan zoiets te kunnen doen en de drukte te ontlopen.

@Ananas Tynaarlo, Zeegse en Oudemolen! Bekend daar? Schipborg/Zeegse is sowieso één van mijn favoriete plekken om te wandelen <3