Wandelen/hiken en trekking

Oh prachtig ja! Ik ben er bekend idd :blush:

Soms kom je achter topics die je nog nooit hebt gezien haha
Sinds corona wandel ik net zoals de rest van Nederland ook veel. Ik wandel vooral tussen de 7 en 10 km.

Via de app Wandelnet vind ik vaak leuke routes. Echte aanraders vind ik de kennemerduinen (noord-holland) en de bloemenroute in Lisse (zuid-holland)

Hebben jullie nog aanraders?

4 likes

Kennemerduinen, leuk!

Emmm in Zuid Holland Wassenaarseslag/Meijendel, Biesbosch en Landgoed Clingendael/Haagse bos

2 likes

Ik kwam deze net toevallig tegen:

1 like

Etappe 2 van het Pieterpad zit erop! 21 kilometer afgelegd vandaag. Het plan is om het pad helemaal uit te lopen. We trekken er ongeveer een jaar voor uit.

Je komt ook allemaal langs leuke boerderijen en schattige dorpjes.

13 likes

Hee wat leuk, nog iemand die het Pieterpad loopt. Wat vond je van deze etappe? Ik vond hem een beetje saai over al die verharde wegen. Was ook verkeerd gelopen, had niet door dat de brug inmiddels niet meer bestond haha. Uiteindelijk heb ik 24 km gelopen, was echt dood.

Ik ga volgend weekend de 4e etappe lopen, van Zuidlaren naar Rolde. Schijnt een hele mooie te zijn!

1 like

Hoe doe je zo’n etappe? Want je loopt natuurlijk van A naar B, maar stel je gaat met de auto naar A. Hoe kom je dan van B weer naar A? Of ga je van station maar station?

Ik heb wandelschoenen gekocht en een fitbit! Zaterdag en zondag direct uitgeprobeerd, voel me al helemaal een fitgurl :wink:

Bestaat er een FF-fitbit groepje? Lijkt mij wel grappig om samen weekuitdagingen ofzo te doen haha, ik doe het nu met een vriendin en dat werkt voor mij wel motiverend!

Hahaha ja hij was behoorlijk saai. Veel te veel verharde wegen. Wat leuk dat jij hem ook loopt! De stukken in Drenthe lijken mij ook erg mooi! En die in Limburg ook. Hoe lang willen jullie er over doen?

@Tamara Alle stops zijn heel goed te bereiken met het openbaar vervoer! Na een tijdje is dat voor ons dan wel te ver om nog te reizen, maar dan gaan we ergens slapen.

1 like

Ja, al is niet alles met het ov goed te reizen vind ik. Bij sommige etappes ben je heel lang onderweg terug naar huis en dan wordt het wel een hele lange dag.

Ik loop samen met mijn moeder en wat wij dan doen is dat we in twee auto’s naar locatie A rijden, daar zetten we een auto neer. Vervolgens rijden we in de andere auto naar locatie B, en die parkeren we daar. Vervolgens lopen we naar locatie A en pakken dan de auto vanaf daar terug naar locatie B en vanuit daar rijden we weer terug naar huis. Is even wat gedoe, maar het is wel lekker om weer in de auto te stappen als je moe bent van het lopen en dan snel thuis te zijn!

3 likes

Mijn doel is om het in 2 jaar te doen. Ik heb niet elk weekend tijd namelijk, en wil mijn vriend ook niet elk weekend alleen laten met onze dochter.
Mijn moeder loopt ook liever niet met veel regen en koude wind, dus dan hou je ook niet zoveel dagen over per jaar haha.
Ambitieus dat jij in een jaar wil gaan lopen. Loop je samen met iemand, of gewoon alleen?

Oh maar dat is oprecht heel slim! Ik bedenk mij nu dat dat wellicht ook met fietsen op een fietsendrager kan, maar dan heb je wel echt een dubbele workout hahaha

Ik ontdek dit topic pas net, maar Zuidlaren is een prachtig dorp! Ik woon er vlak bij en vooral in de zomer is het leuk. Het moet inderdaad een mooie route zijn om te wandelen, maar zo sportief ben ik niet helaas

1 like

Als ik op bepaalde plekken ga wandelen waar routes uitgezet zijn dmv pijltjes in een bepaalde kleur, kom ik onderweg veel meer kleuren tegen dan ik online over gelezen heb. Op de website van staatsbosbeheer bestaan bijvoorbeeld niet eens alle routes van de plek waar ik vandaag was; vind ik best gek. Waar kan ik wel alle kleuren en de bijbehorende afstanden vinden?

Ben er zelf al achter gekomen dat ik via Routeplanner Wandelen - Visit Twente wel met een omweg er achter kan komen voor routes die hier in de buurt liggen, maar er moet toch een makkelijkere manier zijn? Is er bijvoorbeeld een goed boek waar alle routes in Nederland in staan?

Ik wil namelijk gewoon pijltjes kunnen volgen, zodat ik onderweg niet te veel hoef na te denken of ik misschien toch al ergens had moeten afslaan.

Zo lekker gewandeld vandaag. Verrekijker mee en veel vogels gezien. Hier een fotoverslag, want ik ben enthousiast:

IMG_20210423_160103

IMG_20210423_160818

Op deze toren zaten twee valken!
IMG_20210423_161559

IMG_20210423_162857

IMG_20210423_163935

IMG_20210423_165108

IMG_20210423_165421

18 likes

Wauw dat ziet er zo mooi uit! Waar is dit :slight_smile: en hoe vind je het om met camera te lopen?

2 likes

Dit is in Fortmond in natuurgebied de Duursche Waarden! Had de verrekijker bij de kringloop gekocht en de verkoper gaf aan dat je in dit gebied mooi vogels kan kijken (er leeft hier ergens zelfs een zeearend).
Bedoel je met camera of verrekijker? Vond het met de verrekijker wel leuk! Zonder had ik de valken niet gespot.

1 like

Oh ja duh ik bedoelde de verrekijker haha. Lijkt me leuk voor vogels spotten idd. Zeearenden zijn ook cool!

1 like

Hahah ja dacht ik al! Vind het echt wel een aanrader.

Kent er iemand een app waarbij je met vrienden “wedstrijden” kan doen, net zoals bij de Fitbit app kan met andere fitbit gebruikers? Ik heb namelijk vriendinnen met een Garmin en Samsung tracker maar die werken natuurlijk in de fitbit app. Dus ik ben op zoek naar een app waar je je activity tracker aan kan koppelen en dan onderling uitdagingen met elkaar kan doen.

De Ommetje app misschien? Zelf nooit gebruikt, maar wel vaak over gehoord. Volgens mij wordt het hier ook door wat mensen gedaan.