Waar kwam jij pas heel laat achter?

Haha ja bij was dat het dus. Ik ken geen woorden die eindigen op -narum maar wel op -narium, dus maakte mijn hoofd er automatisch feminarium van

3 likes

Dit !! :open_mouth::open_mouth::open_mouth:

32 likes

Dat Benelux staat voor Belgiƫ Nederland Luxemburg. Bedankt jeugdjournaal :no_mouth:

8 likes

met je luxe benen

7 likes

Ooh ik had dit met holebi! Echt pas ontdekt toen ik 23 was :flushed:

2 likes

Dat de noordpool bestaat uit los ijs dat drijft, en dat de zuidpool ijs is op een landmassa. Ik keek net op Google Earth en daar was helemaal geen noordpool op te zien en toen dacht ik even dat de hele noordpool niet bestond :o

18 likes

Daarom is Antarctica ook een continent en de noordpool niet :grinning:

9 likes

Wow mind blown! :astonished:

2 likes

Omg, hoor je het kwartje hier vallen?

3 likes

Dat het dorpje Standdaarbuiten heet, en dus niet Standaardbuiten.

1 like

WOWWWWWW

Daarom heeft het smelten van de Noordpool niet veel effect op de zeespiegelstijging. Op school geleerd met een ijsblokje in een glas water.

Niet heel boeiend maar ik kwam er laatst achter dat Melbourne veel zuidelijker ligt dan ik altijd dacht. Dacht dat het zoā€™n beetje naast Sydney lag.
Net als met San Francisco en Las Vegas. :whistling:

En nu dat het over AustraliĆ« gaat: dat de Aboriginals geen volk zijn dat ergens in de binnenlanden van AustraliĆ« in hutjes leeft, maar dat ze gewoon in normale huizen in dorpen en steden wonen. En dat ze vaak kampen met gezondheidsproblemen, alcoholisme en overgewicht omdat ze niet gewend zijn aan een ā€˜moderneā€™ levensstijl en hun lichaam hier nog niet op is aangepast.

9 likes

What?! Shook haha!

Komen die gezondsheidsproblemen niet door dat deze mensen veel gediscrimineerd worden en er veel armoede heerst?

3 likes

Ja dat zeker ook, armoede en een (vaak) laag opleidingsniveau zorgen ervoor dat ze geen gezonde voeding kunnen kopen of niet inzien waarom dit belangrijk is. En in de politiek worden hun problemen ook vaak een beetje ondergeschoven geloof ik.

Edit: ik zie nu dat mijn eerste post dit niet benoemt maar dit ligt er natuurlijk aan ten grondslag. Alleen ik was toen ik het hoorde vooral verbaasd over het evolutionaire deel.

2 likes

Ik kwam er dus laatst pas achter dat je als vrouw AL je eicellen al bij de geboorte hebt. En dat ze vanaf dan beginnen met afsterven. Maar dat je het daar dus mee moet doen? Ik had altijd het idee dat wij net zoals bij sperma telkens ā€˜nieuwe voorraadā€™ kregen.

10 likes

Ik snap dit niet, kan je het uitleggen?

Als je een maatbeker vult kan je zien hoeveel water erin zit. Als je er een ijsblokje in legt, zal de spiegel stijgen. Als dat blokje vervolgens smelt, blijft de spiegel hetzelfde.
Als je echter een ijsblokje legt op een verhoging die boven het water uitkomt, zal de spiegel stijgen als het blokje smelt.
De eerste situatie is de Noordpool en de tweede situatie de Zuidpool.

22 likes