Ik denk dat de verwarring ontstaat doordat die gratie mogelijkheid bestaat. Maar in principe is levenslang in Nederland zitten tot je dood. Niet zoals in andere landen waar levenslang max 50 jaar kan zijn.
Ik moet opeens denken aan dat ik als klein meisje keihard: BEN JE GEIL OF WIL JE EEN KOEKJE zat te zingen. Toen heb ik seksuele voorlichting gekregen van mijn ouders hahaha.
Dat ze in Frankrijk een walkie talkie een talkie walkie noemen
Ik keek net de documentaire serie 13 Novembre over de aanslagen in Parijs. (erg indrukwekkend!)
Dat new order (blue monday is één van mijn lievelingsliedjes) eigenlijk joy division is zonder ian curtis???
En wie Nancy en Sid nou eigenlijk zijn
TBS is per definitie gericht op rehabilitatie, dus met het idee dat iemand weer terugkomt in de samenleving.
Levenslang en TBS is daarom een rare combi, omdat als iemand niet terugkomt in de samenleving, je ook geen TBS hoeft te geven.
In praktijk is het zo dat de rechter moet beslissen of TBS genoeg heeft opgeleverd qua resultaat (dus of iemand veilig in de samenleving terug kan). Als de rechter dat niet vindt, wordt TBS verlengd (voor max 2 jaar). In principe kan het dus zo lang verlengd worden dat iemand niet meer terugkomt in de samenleving. En als iemand binnen 6 jaar niet gerehabiliteerd is, gaat men er al een beetje vanuit dat dat wellicht ook niet meer gaat gebeuren, maar dan nog moet de TBS nog minimaal elke 2 jaar verlengd worden.
Ja dit weet ik wel! Maar alsnog bedankt voor je uitleg, is lief! Ik heb er maar vrede mee gesloten dat het in mn hoofd niet klopt, hahaha
Dat wolkenkrabber bijna de exacte vertaling is van skyscraper. Ik wist niet wat een scraper was.
Je snapt het geloof ik wel hoor! De nieuwssites redeneren verkeerd!
Dat Wezep, Weesp en Wezup allemaal verschillende dorpen zijn.
Dat je Gorinchem niet uitspreekt zoals je het schrijft
In aanvulling hierop: ik had dat met Bussum en Brunssum. Wist ik veel toen ik kleiner was. Ik dacht dat ze bij Bussum gewoon wat letters vergeten waren haha.
Ok, misschien niet zo boeiend voor velen, maar ik was echt verbaasd toen ik het ontdekte. Je hebt wel eens sites die eindigen op .tk, ik dacht dat dat net zoals .net of .com niet verbonden was aan een land, maar blijkbaar is dat wel het geval! TK is de code van Tokelau, een eilandengebied in Nieuw-Zeeland. De .tk extensie is ooit door een Nederlander overgekocht van de overheid van Tokelau en die Nederlander (even zijn naam opgezocht, Joost Zuurbier) heeft hier later veel winst mee gemaakt (jaarlijks een miljoenenomzet!). Hij moet hier 10% van afstaan aan Tokelau. Goed verhaal!
Wow hier dacht ik eerder vandaag nog aan. Ik vind ‘Gorkum’ ook lelijk klinken, wat is dat? Heb het wel opgezocht op het internet dus ik weet wel hoe het zit maar zou ‘Gorinchem’ een mooiere uitspraak vinden
Gelukkig kom ik er ook niet.
Oja en misschien nog een leuk feitje dat niet veel mensen kennen: Australië is geen eiland, maar een continent. Hierop ligt dan het land Australië, wat dus gewoon deel is van het vasteland en geen eiland kan zijn. (Ik heb onlangs een grote paper moeten schrijven over eilandstaten, can you tell?)
In de arriva trein wel hoor
Huh nee joh
Goor in gem, dat klinkt toch nergens naar. Haha ik kom er ook niet vandaan maar mijn hoofd krijgt echt een error als mensen het geen gorkum noemen.
Omg ik had vroeger een .tk site!
Hhaha ja dat snap ik, maar ik kwam er dus laat achter dat je het wel als gorkum uit hoort te spreken dus dat klinkt voor mij heel gek
Indirect Tokelau een beetje gesponsord, goede ziel xxx
Voorspel en voorspel hetzelfde woord maar een hele andere betekenis