Waar kwam jij pas heel laat achter?

Ik vind eitjes echt heel vervelend en naar. Ik ben geen kip. Het zijn eicellen. @Krabpaal @Rummi

3 likes

Sorry, was gewoon even een snel bericht.

1 like

Dat het omstanderseffect niet bestaat.

Bron: https://decorrespondent.nl/8356/het-beruchte-omstanderseffect-blijkt-totaal-anders-te-werken-in-nood-helpen-mensen-elkaar-wel/321246420-8383302c?pk_campaign=sharer&pk_kwd=link

10 likes

Haha ja sorry , eitjes klinkt inderdaad heel naar. Ook te snel getypt :nerd_face:

1 like

Nou ja, niet zoals wij hem nu kennen.

Heel interessant artikel!

1 like

Ik heb niet het hele artikel gelezen, maar ik denk dat in ā€˜mildereā€™ gevallen het bystanders effect zeker wel sterk is. Kan me ook goed voorstellen dat mensen in levensbedreigende situaties juist wel te hulp schieten, maar jammer van de enigszins mislijdende titel.

Ga dan eerst eens het hele artikel lezen voor je verkeerde conclusies trekt

11 likes

Misleidende titel? Hoezo?

Dat je bij het toilet kunt doorspoelen met veel en weinig water (en dat je dus een grote en kleine knop daarvoor hebt). OMG mag.

7 likes

Dat die Miljuschka de dochter is van Astrid Holleeder.

9 likes

Dat Schumacher schoenmaker is in het Duits. En dat Michael Schumacher (die oud- formule 1 racer) dus eigenlijk michael schoenmaker heet in zijn eigen land. Haha dat klinkt gelijk heeel anders

6 likes

@Cosima @Banananana omdat de titel het doet overkomen alsof het omstanderseffect zoals we het kennen ā€˜totaal niet zo werktā€™, maar dat kun je niet uitsluiten aan de hand van 1 meta-analyse en twee praktische voorbeelden.

Maar zoals wij het kennen is dus gebaseerd op een praktisch voorbeeld en een onderzoek en dat praktische voorbeeld wordt compleet weerlegd in het artikel.

Het BE is niet gebaseerd op slechts Ć©Ć©n praktisch voorbeeld. Misschien is dit voorbeeld wel de aanleiding geweest om er onderzoek naar te doen, maar dit is niet het enige. Daarnaast wordt het praktische voorbeeld van kitty inderdaad ontkracht als ondersteuning van het BE, maar in het artikel staat ook als eerste conclusie dat er wel een BE bestaat (maar dat dit vooral gebeurt in situaties die als minder gevaarlijk gezien worden). Daarom vind ik de titel te kort door de bocht, ook al staat er ā€˜in noodā€™ bij.

Ja net als Emmen! Vond ik ook gek haha

1 like

Dit is zoā€™n enorme misvatting! Ik vraag me echt af wie dit ooit de wereld in heeft geslingerd.

6 likes

Ik dacht vroeger (echt totdat ik iets van 9 jaar was) dat dieven sprookjesfiguren waren en niet in het echt bestonden. Ik vond dat zo logisch, je hebt heksen, trollen en dieven haha. Was een hele shock toen er ooit ingebroken werd in de auto van mijn ouders, kon daarna weken slecht slapen!

24 likes

Wat de werkelijke lyrics van alle Spice girls liedjes zijn. Heb als kind alle teksten aan elkaar verzonnen

11 likes

lol en in amsterdam als je lekker naar de chicaco social club gaat :sob:

2 likes

@monkeyslut huh dat is wel zo toch? Ja tenzij er gratie wordt verleend of de zaak herzien wordt, maar dat komt niet veel voor. Doel je daarop?