Sinds ik 24/7 met mijn vriend thuis zit ben ik erachter gekomen dat hij ALTIJD aan het eind van een telefoongesprek voor werk: “yes, alright!” zegt. Zijn werk heeft niks te maken met de Engelse taal. En elke keer dat ik dit nu hoor gaat mijn bloed een beetje koken, kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen met al dat Engels de hele dag!!
Vreselijk hè, en als je dat dan eenmaal doorhebt, valt het 1000 keer extra op.
Ik snap het wel want veel termen die mijn vriend gebruikt zijn in het Engels vanwege de systemen waarin ze werken en dus niet te vertalen, maar daardoor gaat hij automatisch andere woorden ook vertalen naar het Engels, vooral als ze al op elkaar lijken. Dus ‘figuren’ wordt standaard ‘figures’ etc. En in het dagelijks leven gaat hij werktermen ook gebruiken. Gisteren waren we aan het wandelen en zei hij: ‘Wauw kijk, dit is echt een mooie vista!’ En dan bedoelde hij dat het een mooi uitzicht was.
Nee dan zou ik hem na elk telefoongesprek voor zijn hoofd rammen.
@Neverland ja als je het eenmaal doorhebt kan je het niet meer niet horen haha. Maar jouw vriend klinkt wel heeeel erg, ik ga stuk om mooie vista
Extra hard of extra loud?
Mensen op facebook die een bericht plaatsen met ‘vanaf vandaag mag ik 10 dagen lang ongegeneerd een reisfoto plaatsen omdat pietje mij heeft genomineerd. Iedere dag plaats ik een mooie reisfoto waar ik mooie herinneringen aan heb overgehouden en ik doe dit zonder daarbij verdere uitleg te geven. Verder wil ik graag jantje nomineren hetzelfde te doen’
En dan iedere dag een foto plaatsen met deze tekst erboven. Ja sorry maar dan geef je toch juist uitleg??
extremely hard
Ahh de perfecte deelnemer voor Temptation Island!
So annoying
Hahaahah het erge is als we dat kijken (of welk tv-programma dan ook) zegt 'ie: ‘Echt irritant dat mensen zoveel Engels praten. Praat normaal’.
@Ohappyday hahaha ja dat wilde ik eerst schrijven.
Heb jij een brief naar de volkskrant gestuurd?
Ik ben blij dat ik jullie niet in het echt ken @Neverland @CaptainCheesecake @Vaiana, jullie zouden mij echt haten… Typen gaat goed, want dan kan ik er wat rustiger over nadenken, maar bij praten gooi ik Nederlands, Engels en Duits constant door elkaar
Werk in het Duits (met heel af en toe wat Engels), woon samen met mijn Britse vriend (die heel cliché ondanks dat hij niet in de UK woont natuurlijk amper een woord in een andere taal dan Engels spreekt) en Nederlands is mijn moedertaal, die ik spreek met mijn familie en het grootste deel van mijn vrienden (en mijn kat ), dus ik ben de hele dag aan het afwisselen. Wat ik ergens ook wel een valide excuus voor het verhaspelen vind, maar ik erger me er soms wel echt aan dat mijn taalvaardigheid vooral in het Nederlands steeds slechter wordt.
Hahaha nee joh!
Ik vind het ook zo irri als BN’ers in Amewika gaan wonen en het Nederlands helemaal verlerren. Zoals Regilio Tuur en Patricia Paay
Ja dat is mijn pseudoniem! Mensen moeten eens niet zo zeuren ik betaal met mijn belastinggeld toch hun halve liters Schultenbrau?
ja maar dat is dus niet meer genoeg want de prijzen zullen stijgen als er volgend jaar statiegeld op blikjes komt. terechte verontwaardiging annet!11!11!!
Ik ook wel hoor! Kan het van jou iig begrijpen, mijn vriend doet verder niks in het Engels behalve series kijken, dus die hele ‘alright’ is zo overbodig. En ik hoor het 20x per dag, dat zal ook wel meespelen
hahaha ik heb nog nooit een brit buiten de UK ontmoet die ook daadwerkelijk probeert de taal te leren als ze daar wonen. Behalve de moeder van mijn vriend dan maar die ook alleen omdat ze anders geen citizenship kreeg :’) Ik denk eigenlijk dat mijn vriend het nooit gaat leren maar dat vind ik wel prima, heb ik een soort ~ geheimtaal ~ met mijn familie en NL vrienden
edit: nu doe ik het ook, haha. Bedoelde natuurlijk burger status oid
Ik heb een groepje vriendinnen uit de uk die
hier wonen en ik kwam er 1,5 jaar nadat ik ze had leren kennen dat ze allemaal Nederlands kunnen maar het gewoon weigeren En toen ik vroeg waarom zeiden ze maar jij spreekt toch engels. Haha ja dat klopt maar dat is alsnog geen excuus.
En ze wonen hier al super lang + nederlandse partner.
Klinkt als de gemiddelde forummer zonder inlevingsvermogen.