Waarschuwing: dit is een zure post. Disclaimer: ik heb zelf ook kassawerk gedaan en er werd altijd in gestampt: Als je met een klant aan het afrekenen bent ga je NIET met je collega’s staan babbelen.
Ik merk bij meerdere supermarkten elke keer dat de cassier(e)s constant bezig zijn met babbelen met collega’s. Soms wordt er dan niet eens gezegd hoeveel ik moet afrekenen, soms wordt het snel gebrabbeld en gaan ze door met beppen met collega’s. Vind ik echt onbeschoft. Ikzelf groet de persoon aan de kassa altijd, heb oordopjes uit, ben niet aan het bellen of wat dan ook.
Bij meerdere actions (in twee steden) heb ik ook al vaker meegemaakt dat zeer jong personeel die aan het vakken vullen is echt heel onbeschoft met elkaar aan het praten is. Het k-woord vliegt je om de oren en ik heb ook al vaker stoerdoenerij over drugs en vreemdgaan en relaties gehoord.
Ik snap dat je werk gezellig moet zijn, ook als je klanten om je heen hebt. Maar als je een klant hebt ga je die toch niet half negeren? En in het geval van die scheldwoorden…dat kan je toch echt niet maken? Dat laatste ging vooral om hele jonge mensen maar dan zou je dat als leidinggevend personeel toch in de gaten moeten houden?