Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Waarschuwing: dit is een zure post. Disclaimer: ik heb zelf ook kassawerk gedaan en er werd altijd in gestampt: Als je met een klant aan het afrekenen bent ga je NIET met je collega’s staan babbelen.

Ik merk bij meerdere supermarkten elke keer dat de cassier(e)s constant bezig zijn met babbelen met collega’s. Soms wordt er dan niet eens gezegd hoeveel ik moet afrekenen, soms wordt het snel gebrabbeld en gaan ze door met beppen met collega’s. Vind ik echt onbeschoft. Ikzelf groet de persoon aan de kassa altijd, heb oordopjes uit, ben niet aan het bellen of wat dan ook.

Bij meerdere actions (in twee steden) heb ik ook al vaker meegemaakt dat zeer jong personeel die aan het vakken vullen is echt heel onbeschoft met elkaar aan het praten is. Het k-woord vliegt je om de oren en ik heb ook al vaker stoerdoenerij over drugs en vreemdgaan en relaties gehoord.

Ik snap dat je werk gezellig moet zijn, ook als je klanten om je heen hebt. Maar als je een klant hebt ga je die toch niet half negeren? En in het geval van die scheldwoorden…dat kan je toch echt niet maken? Dat laatste ging vooral om hele jonge mensen maar dan zou je dat als leidinggevend personeel toch in de gaten moeten houden?

37 likes

Iemand in mijn afstudeerteam heeft zulke rare ideeën. Hij denkt echt omdat we met iets bezig zijn dat we ineens een bedrijf zijn lijkt wel? Hij wilt nu t-shirts maken voor als we langsgaan bij onze doelgroep ‘want dat vinden die kids vast leuk!’ welk kind vindt dat nou leuk :joy: als we indruk willen maken op basisschoolkinderen kunnen we beter shirts dragen met een tiktoklogo of stuktv

1 like

@Dommel @AshKetchum ja ben ook echt heel erg boos. Maar kan er niks mee doen want dan weet hij natuurlijk dat het van mijn vriendin af komt en zou het vervelend vinden als ze daardoor in de problemen zou komen. En ze moet er nog een jaar werken :eyes:

1 like

Als ik een medewerker met kanker hoor schelden, zou ik een melding ervan maken. Zoiets doe je niet op je werk

5 likes

Ik zat gisteren een uur op Vinted en UW te scrollen en ik erger me kapot aan die meiden die het als een soort modellenscoutingsite zien. Ik hoef alleen een foto van je kleding te zien. Niet een heel gestyleerd Zara-esque foto.

8 likes

Jaaa ben het helemaal met deze ergernis eens. Bij mijn Albert Heijn werkt een vrouw die het halve dorp kent en altijd heel enthousiast met de persoon voor of achter me praat en mij volledig negeert. Er kan geen hallo vanaf omdat ze gewoon te druk is met kletsen. Voel me dan net een obstakel dat in de weg staat.

5 likes

Mijn aangetekende post uit België is 3 weken na verzending aangekomen!!!

…in een kapotgescheurde envelop waarvan ik maar moet hopen dat er niets uitgevallen is :rage:

9 likes

Dat de dingen die ik zelf kook nooit zo lekker zijn als dat mijn moeder het kookt.

3 likes

Heb bij de apotheek een thermometer gekocht omdat ik het belangrijk vind om in deze tijd, mocht ik symptomen hebben, mijn temperatuur te kunnen meten. Ik heb bewust de wat duurdere met meer functionaliteiten gekocht.

Ik slaap al een paar dagen slecht en ben daardoor overdag ook moe, maar het leek me ook even goed om mijn temperatuur bij te houden omdat ik dus zoooo moe ben. Kan geen kwaad nu. Heb net mijn temperatuur gemeten, maar het is zo laag dat ik denk dat die thermometer het gewoon niet goed doet? Heb me netjes aan alles in de beschrijving gehouden. Ben een beetje over de zeik nu :sweat_smile:

Ik vind dit in Duitse supermarkten en winkels altijd erg. Daar zijn ze met duizend verschillende dingen tegelijk bezig, terwijl jij aan de kassa staat.

1 like

Ik fietste eergisteren het terrein op waar ik werk en daar zijn externe bouwlui bezig met slopen van een gedeelte. Stond even echt op 2 meter afstand van ze te wachten voor wat auto’s, zitten ze mega luid met elkaar te bespreken:
“Fuuuck ik heb echt kankerveel zin om te neuken man”
-“Echt hé?! Die kankersluiting van horeca is echt slecht voor m’n seksleven gast”
“Ik kan me de laatst keer dat een chick mee naar huis ging niet eens herinneren”

En toen fietste ik door.
Je staat óp ziekenhuisterrein, op een drukke parkeerplaats met fietsers en auto’s en patiënten om je heen, wtf.

12 likes

Mijn vriend werkt thuis en hij praat echt zo extreem hard aan de telefoon, ik heb best harde muziek op maar toch schrik ik gewoon telkens van zijn stem. Gelukkig heeft hij vandaag een negatieve corona uitslag gekregen, kan hij morgen weer naar zijn werk. :wave:t2:

4 likes

Ik weet niet hoe/waar je gemeten hebt maar onder de oksel tel je best een graadje bij, vertelde een vriendin die verpleegster is me een keer. Ik zit meestal rond de 36°.

Dat mn vingers altijd zo verkleuren van hot cheetos :japanese_goblin: heb ook nog witte gellak op

1 like

Ik zit altijd tussen 36.3 en 36.6, ook lager dan ik zou verwachten

Ik meet altijd rectaal, maar zat op 35.1, dus dat vond ik wel erg laag. Ik zit normaal gesproken ook vrij laag, maar niet onder de 36. Gisteravond was ik 37.2, dus hoop dat het eenmaligs iets was en dat het ding wel betrouwbaar is.
@Banananana

Toen ik laatst mijn temperatuur 8 x per dag opnam zat ik ook telkens rond de 35, max 35,5 graden (onder m’n tong). Ik heb dat ook maar genegeerd hahaha, voelde me verder kiplekker dus zal wel oke zijn! Maar misschien was het inderdaad een meetfoutje van de jouwe als je later keurig rond 37 zat!

1 like

Arrgggg ik erger me echt doooood nu
Een collega zit hier op kantoor CONTINU te hoesten. Ik ben er een uur geleden ofzo heen gelopen dat ik me niet wil bemoeien maar het nu doe en of ze getest is ofzo omdat ze zo zit te hoesten. Krijg ik een dikke eye-roll en opmerkingen in de trant van dat ze haar verantwoordelijkheid wel neemt en dat iedereen die verantwoordelijheid zelf moet nemen en daarna echt een vuile blik. Was een beetje flabbergasted door haar reactie, dus ik reageerde dat heel veel mensen ongetest alsnog dan gewoon naar buiten gaan enzo.

Maar hoe langer ik er over na denk hoe bozer ik word, want waarom de fuck zou je überhaupt hoestend op kantoor gaan zitten nu? Ze is dus sowieso verkouden en als ze daar anderen mee aansteekt kunnen die ook gewoon thuis gaan zitten en laten testen en alles.

7 likes

Dat is heel erg onverantwoordelijk, kun jij thuiswerken?

Nee ik heb veel afspraken met huurders dus moet best veel op kantoor zijn :woozy_face:
Denk dat ik zo maar even een manager ga aanspreken hierover, dat ik haar zelf al wel heb aangesproken maar die reactie krijg maar het alsnog heel onverantwoordelijk vind.

11 likes