Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

M’n vriend is een weekendje weg en ik mag dit weekend in zijn huis blijven. Er was geen drinken meer, dus had een blikje drinken gehaald gisteravond, zodat ik vanavond daar niet speciaal voor naar de supermarkt hoefde uit m’n werk. Kom ik thuis, heeft hij vanmorgen dat blikje opgedronken, want “hij dacht dat ik die voor hem gehaald had”. Uh ja, heb expres gisteravond gezegd dat die voor mij is en hij weet ook wel dat er verder geen drinken was. Nu ben ik misschien onredelijk boos, maar vind het een beetje egoistisch ofzo.

9 likes

Er zijn kinderen die de naam hebben van mijn overleden kat.
Ik vind die naam daardoor niet bij een mens passen.

Ik heb haar dood misschien nog niet helemaal verwerkt. Ze was echt mijn eerste kat. De kat die alles goed vond, wat ik ook met haar deed.

1 like

Dat ik zo’n zwabberpoot ben dat ik niet normaal door mijn huis kan lopen zonder overal bovenop te staan, tegenaan te stoten of overheen te struikelen :roll_eyes:

Beterschap aan iedereen, ik zat in dezelfde positie als jij en merkte dat sommige familieleden erg bezorgd waren om de zieken. Ze zijn ergens ook op zoek naar bevestiging en bij elke hoest denken ze zie je nou wel, het wordt steeds erger oid.
Dus wat jij zegt zal niet geruststellend werken is mijn ervaring. Beste tip is denk ik dat ze dan contact opnemen met hun eigen HA, die kan toch wel een goede inschatting maken!

1 like

Dankjewel! Ja, daar heb je zeker gelijk in. Het probleem is alleen dat ze met z’n allen al zeker 10x de huisarts hebben gebeld in een paar dagen tijd. Eentje heeft er zelfs het ziekenhuis gebeld of diegene alsjeblieft opgenomen mocht worden. Ze snappen voor de rest ook niet goed wat een virus is en vragen bijvoorbeeld aan mij waarom ze geen antibioticakuur krijgen en waarom niemand ze wil helpen. Het is natuurlijk ook met een reden dat iedereen elkaar zo kon besmetten (#wijdoennietmeermee :roll_eyes:), algehele onwetendheid en onbegrip voor de situatie maakt het nog moeilijker om ze te helpen. Ik wil er ook niet zo mee bezig zijn, maar de symptomen lijken wel heftig, en een aantal zijn uit de kwetsbare doelgroep, dus ik laat het ook niet heel makkelijk van me afglijden.
Hoe gaat het nu met jouw familie?

Ik lig alweer 2 uur wakker.
Te malen over werk

Ben al sinds 05.30 wakker en ben nu maar opgestaan want werd helemaal gek van mezelf. Ik probeer een beetje te ontspannen maar het wil nog niet echt :mad:
voel van alles in m’n lijf, maar dat is waarschijnlijk door stress dan i guess.

Kun je ze niet wat eenvoudige info er over laten lezen? Staat ook op Thuisarts volgens mij. Succes ermee. :frowning:

1 like

Ah ja dat maakt het natuurlijk best lastig… ik ging dan met de familieleden, per dag de vooruitgang bespreken van de zieke, hoe miniem dat ook was. Een familielid was bijv tot in de ochtend een beetje actief en daarna heel uitgeput, paar dagen later tot begin vd middag en een week later was dat weer wat langer. Zo konden ze zien dat het toch de goede kant op ging, hoe langzaam ook. Want ook bij ons was er onbegrip over het handelen van de huisarts. Uiteindelijk zijn ze wel allemaal beter geworden, maar.maken zich nog wel zorgen over de restklachten, zoals een hoestje. Sterkte ermee!

1 like

Of bij de paal naar huis gaan bellen met ‘henk wa wilde gij hebbe?’ Of naar de achterbank gaan roepen ‘wil je nuggets of een hamburger in je happymeal?’ En dat die kinderen het dan op een krijsen zetten, omdat ze per se een frikandel willen

2 likes

Oh vervelend begin van je weekend :frowning: was het de werkweek zelf of iets structurelers?
En helpt het om gewoon even goed te ontspannen deze ochtend, of iemand te bellen zodat je je ei kwijt kunt?
Van je af te schrijven?
door je met iets anders bezig te houden waar je energie en afleiding van krijgt?

1 like

Het gaat nu wel beter maar heb het steeds vaker.
Het is heel druk op het werk. Mensen aansturen die niet op tijd aangeven dat het mis gaat, en klanten die lastig doen. En collega’s ook. Veel tegelijk en veel regelen waardoor ik achterloop op mijn eigen werk. Maandag ga ik het aangeven op het werk.
Het is deze periode altijd druk op het werk dus was deels wel voorbereid.

Ga zo met hond, kind en mijn vader even wandelen in het bos denk ik. Hij is goed in relativeren.

Ben gelukkig ook te koppig om in het weekend in te loggen en te gaan werken.

Wat fijn dat je in het bos gaat wandelen met je vader!
Gaat je hopelijk goed doen

Slim dat je het gaat aangeven op werk. Zolang dat niet kenbaar wordt gemaakt, wordt het ook niet bloot gelegd en kunnen ze er niet op anticiperen

Ja valt mij ook tegen dat collega’s te vaak met iets blijven rondlopen en dat het soms zo (onnodig) grootser wordt, terwijl er soms gewoon een ander type interventie nodig is. Maar uitzoomen is ook een talent

Zou ook zeker helemaal niet inloggen dit weekend! Op lange termijn heb je alleen jezelf daarmee :four_leaf_clover:

1 like

Waarom vinden mensen het in de sportschool zo tering moeilijk om eenrichtingsverkeer aan te houden :rage: god je zou in DE SPORTSCHOOL toch twintig stappen verder moeten zetten naar de andere trap hé.

5 likes

Ik zou hier ook woest over worden hoor! Mijn vriend kan sommige dingen ook zo ‘downplayen’ alsof ik dan overdrijf met mijn reactie. Ik hoop dat je vriend als verzoening met 2 blikjes voor je aankomt na het weekend!

Vriend kwam om 3 uur 's nachts thuis en ik had de deur niet gehoord maar wel een krakende vloer. Dus ik schoot echt wakker en dacht met een paniekerig slaaphoofd dat het wel eens een inbreker zou kunnen zijn. Gigantische adrenalinestoot en met bonkend hart tot half 6 wakker gelegen terwijl hij vredig naast me sliep.
Terwijl ik juist op tijd naar bed was gegaan zodat ik een goede nachtrust zou hebben.

2 likes

Ik dacht, grace, meid, je bent al een paar dagen niet echt buiten geweest, even een rondje lopen in het park. Hartstikke mooie herfstkleuren overal, lekker rustig qua mensen, wel een beetje veel glibberige bladeren op de kleine paadjes maar goed. Tot ik weer op een stukje verhard pad kom en mijn schoen wel vies vind en ik dus VOL IN DE STRONT BEN GAAN STAAN door een verdekt opgestelde hondendrol tussen de herfstbladeren :rage: en ik had leren laarsjes met héél veel reliëf in de zolen aan. Nou lesje over naar buiten gaan fucking geleerd hoor, heb net met een oude tandenborstel en afwasmiddel kak uit de groeven van mijn schoen staan boenen godver wat een kutdag.

33 likes

Kom even niet meer bij hier :rofl:

afbeelding

21 likes

Volgens mij word ik ziek. Jippie!