Waar erger je je aan #7

• mensen in de trein die hun mondkapje af doen om te eten
  • mensen in de trein die hun mondkapje af doen omdat ze tegen iemand anders praten en anders blijkbaar vinden dat ze niet verstaanbaar zijn

Waarom zijn mensen zo dom?

7 likes

Mensen die hun mondkapje laten stopen onder hun neus.
Mensen die hun baard niet in mondkapje stoppen.
Mensen die veel ruimte overhouden tussen kapje en bril.
Mensen die net doen alsof ze onverstaanbaar zijn met mondkapje. Bitch je hebt geen kauwgom in je bek.

8 likes

Mondkapjes

5 likes

Ja dit is zo ergerlijk allemaal. Wat ervaringen met afgelopen weken 4x pw de trein en soms de metro moeten nemen:

• Vooral in de metro superveel mensen die er gewoon geen dragen (al kwamen er wel 1x handhavers binnen en toen waren ze de lul haha).
  • Mensen die met mondkapje in hun hand de trein in gaan, kijken of de conducteur in de buurt is en aan de hand daarvan het kapje al dan niet op zetten.
  • Inderdaad heeeeel veel mensen die hem gewoon onder hun kin doen of alleen over hun mond. Laatst in een coupe met 6 mensen was ik de enige die hem wel goed droeg?
  • Een vrouw die al instapte met kapje onder haar kin en een flesje water in haar hand maar daar geen enkele slok van nam. Totdat de conducteur langsliep en toen demonstratief een slok water nam en zei ‘moest even wat drinken hoor, daarom deed ik hem even omlaag’. Om hem vervolgens alsnog niet omhoog te doen.
  • Mensen die niet kunnen wachten hem weer af te doen na het uitstappen en vervolgens hutjemutje voor de roltrap gaan wachten en daar dan direct achter elkaar gaan staan.

Sorry heel veel irritaties maar vind het zo vervelend. Dit is nu gewoon het beleid, iederen vindt het kut, maar hou je er gewoon aan. Straks allemaal wel weer janken als er weer maatregelen komen.

8 likes

Jij wint hahaha

1 like

Maar dit past soms gewoon niet. Mijn vriend krijgt zijn baard echt niet in een mondkapje. En speciale/langere ofzo hebben we tot nu toe niet echt gevonden

8 likes

Hier ben ik het zo mee eens. Ook mensen die in de trein een portie friet gaan eten met het mondkapje onder hun kin? Ik begrijp het niet.

Er zijn zoveel tiktoks van dit mens dat dan weer terugkomt bij die benzinepomp en eist dat die tiktok verwijderd wordt en dan dreigt haar vriend mee te nemen en die dreigt dan weer te gaan vechten. Echt redneck Karen life.

1 like

:sob:
Die heb ik niet gezien!
Ze kwam vast ook terug met hetzelfde mondkapje met gat erin?

Die opmerking er nog bij “for the avoidance of doubt” :rofl:

1 like

Ja dat mag allemaal wel zo zijn, maar het helpt beter tegen verspreiding dan wanneer je je mondkapje omlaag trekt en vervolgens met je overbuurvrouw gaat praten en je spetters vrij de ruimte in kunnen

Nee zonder gat hahah

2 likes

Dat zenuwen zo op mijn stem slaan. Ik heb gisteren en vandaag twee gelijksoortige presentaties gegeven, maar vandaag zat mijn leidinggevende erbij omdat ik moest ‘presteren’. Gisteren praatte ik heel natuurlijk, vandaag kraakt en stokt mijn stem aan alle kanten. Terwijl het verder wel goed ging maar het kwam waarschijnlijk heel stom/slecht over.

Ik vond het wel typisch dat ik in de bus hier gewoon allemaal mensen netjes een mondkapje zag dragen maar in de trein veel mensen niet. :upside_down_face:

Ik erger me er zo aan dat ik er vaak zelf achteraan moet mailen voor ik eens een keer studiepunten krijg voor een vak dat ik gewoon afgerond heb. Ook als de resultaten van tentamens/papers gewoon al ingevoerd staan worden er vaak niet automatisch studiepunten toegekend.

En dan voel ik me een beetje bezwaar dat ik wéér de onderwijsadministratie moet mailen, maar als ik dat niet doe gebeurt er niks. Hallo ik betaal braaf mijn collegegeld, ik heb me netjes voor vakken en tentamens ingeschreven en ik heb die tentamens ook gehaald. Geef me gewoon die studiepunten waar ik recht op heb zonder dat ik daar om moet gaan bedelen.

1 like

Mensen die dingen beter denken te weten dan ikzelf.

X: Ben je eigenlijk deels indonesisch?
H Nee, ik heb geen Indonesische roots.
X: Maar je hebt wel donker haar en je lijkt niet op de rest.
H: 
 :face_with_raised_eyebrow:
X: Heel verhaal over familiestambomen dat er dan ergens wel iemand iets gedaan moet hebben met een Javaan.
X: Ik weet zelf echt wel wie mijn ouders en grootouders zijn. :roll_eyes:

4 likes

Mensen (in dit geval mannen) die alleen maar met hun geslachtsdeel denken. Echt, rot op.
Heb je gewoon een serieus gesprek, komt er weer iets seksgerelateerds tussendoor, zoek dat lekker gewoon bij je vriendin die nu waarschijnlijk boodschappen aan het doen is zodat jij om 17.30 kunt aanschuiven aan tafel.

9 likes

Ik snap sowieso niet waarom je zoiets tegen iemand zou zeggen.

Nou zijn Nederlanders in mijn omgeving vaak of heel wit of rode kreeften door de zon, maar om nou dit te zeggen. :joy:

Ik erger me aan het benauwde weer. Las dat het volgende week weer richting de 30 graden gaat en vind dat echt veel te heet. Doe mij maar 20 graden met een verfrissend windje.

2 likes