Mijn oom en tante gingen zo’n ding delen op Facebook over dat Zwarte Piet blijft zoals hij is wanneer dat bericht 100.000 keer gedeeld werd.
Want het aantal keer delen op Facebook is blijkbaar de maatstaf in onze samenleving.
Mijn oom en tante gingen zo’n ding delen op Facebook over dat Zwarte Piet blijft zoals hij is wanneer dat bericht 100.000 keer gedeeld werd.
Want het aantal keer delen op Facebook is blijkbaar de maatstaf in onze samenleving.
Klinkt niet als ruzie vind ik. Maar verver wel vervelend ja, m’n moeder en ik zitten ook niet op 1 lijn hierin, helaas.
Oh @Bakkes dat zei mijn moeder ook! ‘Vroeger was ik net zoals jij maar als je ouder wordt vind je weer andere dingen belangrijk’ waarop ik antwoordde dat ik hoopte dit nooit te verliezen omdat het heel erg belangrijk is.
Voor mij en mijn ouders is dat ruzie. Zijn heel hecht en dit passief agressieve valt volledig in zijn straatje. Weet zeker dat ie boos is op me nu.
Oh verschrikkelijk… Mijn moeder kwam met het argument dat mijn broertje toen hij vijf was heel vrolijk zwarte Piet riep naar een donkere man. En dat hij dan nu voor racist zou worden uitgemaakt. Nee mam. Niemand neemt een kind van vijf zoiets kwalijk. Hooguit de ouders omdat ze hem zoiets aanleren.
Edit: ze zei uiteindelijk dat we van mening mogen verschillen maar dat ze teleurgesteld is in mijn denkwijze.
Gisteren schreef iemand hier geloof ik over ergernissen diep binnen laten komen, ik heb dit steeds meer en pff.
Er verschijnen nu allemaal berichten op Facebook met ‘ik snap de regels niet!!!’ Insert heel verhaal over waarom de overheid het verkeerd doet.
En ik wil overal alleen nog maar tegen schreeuwen ‘snap je normaal alles wat in je leven gebeurt wel??’ Fijn dat altijd alles zo logisch voor je is, nu even niet. Houd je kop en volg de regels.
En BLM zelfde verhaal. Althans bij de negatieve reacties daarop. Ik heb nog nooit gehad dat ik zoveel frustratie kreeg van sociale media als in deze tijd.
Aan mijn vriend. Ik kwam thuis van een onverwachte drukke dag, waardoor ik weinig gegeten had en moe was. Hij zei dat hij eten zou bestellen zodat ik zeker genoeg zou eten voor de hele dag. Eindstand heeft hij eten besteld wat ik niet zo lekker vind. Dus daar een beetje van gegeten, maar het vult niet en smaakt me niet. Nu is het eten dus ineens wel mijn probleem. Hoezo zegt ie dit niet even eerder?
Aan het feit dat ik vrijdag een mailtje kreeg dat ik “begin volgende week” te horen zou krijgen of mijn scriptie voldoende is of onvoldoende. Heb zelfs mijn spam gecheckt maar heb nog niks gehoord. En nu hoor ik het dus waarschijnlijk morgen, maar dan werk ik de hele dag, dus zit ik misschien straks op m’n werk te janken als het toch onvoldoende is.
Hahaha ja ik snap wat je bedoelt, de regels zijn ook wel vaag soms maar dan nog denk ik, doen alsof het allemaal té ingewikkeld is is ook een strategie . Net zoals mensen die zich nu ineens helemaal hardmaken voor ~de nuance~ als die nuance betekent dat ze zich aan minder regels hoeven te houden (of dat al niet deden en nu dus kritische denkers zijn).
Zo mooi dat mensen zichzelf opeens heel filosofisch vinden of woke als ze zich afvragen of de inperking van hun vrijheid terecht is ja of nee. En vervolgens een beklag over zwarte piet gaan doen ‘blijf af van onze traditie’. Ja vrijheid is natuurlijk alleen voor de blanken een grondrecht. Ik hoop zo (maar denk al zeker te weten dat het niet uit gaat komen) dat deze mensen hun uitingen over tien, twintig, dertig jaar teruglezen en zich schamen als een jongvolwassene over zijn/haar puberdagboek.
Oh dit vind ik echt een goede vergelijking! Ik hoop het ook van ganser harte want welke volwassene schaamt zich niet voor zijn puber dagboek? (Ik hou wel echt van die voorgelezen dagboeken bij echt gebeurd. Heerlijk)
Enige is wel dat je er nu achter komt dat je niet de enige zielige puber was en bijna iedereen van dezelfde dingen last had. Dat doortrekkend kunnen ze nog denken ja maar ja zoveel dachten zo. Maar ja ook zoveel niet. Dus nee gaat niet op.
True, daar had ik nog even niet over nagedacht maar doordat er ook een (hopelijk steeds grotere) groep is die niet zulke uitingen doet wordt dat effect misschien wel minder!
Ik heb echt al dagen koppijn
Wanneer houdt het eens op??
alsof de vraag nog nooit eerder is gesteld hè
De brug naar het station (ofwel, waar mensen vaak hard fietsen, want trein halen) is normaal gesproken al ontzettend glad, maar nu blijkbaar echt een glijbaan want er zit een mooie nieuwe coating op. Wie verzint dat?
Same here. Bij mij komt het echt door de benauwdheid buiten.
ik was er 100% van overtuigd dat ik na deze goodiebox ging opzeggen, maar nu kwam hij gister binnen en denk ik hmmm toch wel leuk misschien om te houden
terwijl mn kast uitpuilt van alle creme, olie, smeersels, etc
ugh
Aan de migraine waar ik vanmorgen wakker mee werd.
Sorry terugkerend thema in mijn leven
Kattenschijt lucht
Ik had al gespiekt en de inhoud is inderdaad echt leuk zeg! Ik vond de vorige echt heeel erg stom
Same en ik betaal me helemaal scheel aan duur kattenvoer en dan komt DIT eruit?