Maar wat is er verkeerd aan als mijn vriend iets niet kan (zoals de wc schoonmaken op mijn manier) hem dat dan te leren? Natuurlijk niet tot in den treuren, maar het een (paar) keer uitleggen is toch niet meteen hem op willen voeden?
maar het gaat nu echt om dingen als: je kleren in de was gooien en strijken
dit is van hetzelfde kaliber als: de afwas doen, de wc doortrekken, afval wegbrengen, een nieuw peertje erin draaien
gewoon basic dingen die je kinderen leert
Het ging toch over jouw vraag waarom iemand zei: stopt raising him, heâs not your son
stop met basic kinder taakjes aanleren/voor hem doen, come one, hij is een volwassen vent
Daar zit nogal een verschil in tussen âop mijn manierâ en âde wc kunnen schoonmakenâ. Dat vind ik een klusje dat je vanuit huis uit had moeten leren: tijdens je opvoeding. Wat jij ook zegt, @MadameMignon.
Maar ik begrijp je inmiddels iets beter @SeatLeona, het is gewoon een probleem van je man wat jij zelf al zegt, en ik snap dat je er geen trek in hebt om voor hem te strijken. Maar het punt is denk ik imo meer dat jij dan tegen hem moet zeggen hoe hij het moet oplossen (daargelaten wat ik van die oplossing vind) ipv dat hij zelf bedenkt hoe hij het gaat oplossen. Terwijl het zijn overhemden zijn, dus uberhaupt niet jouw probleem
Ja het is een volwassen vent, maar afgaande op de band die mijn vriend met zijn familie heeft weet ik zeker dat hij nooit heeft leren strijken. Als hij dan vraagt of ik het ff uit kan leggen, moet ik dan maar weglopen en zeggen âbel je moeder maarâ. Mijn vriend heeft nooit een vaatwasser gehad en ruimde dat ding totaal niet logisch in, ipv het dan een keer voordoen, had ik hem dan maar zân moeder moeten laten bellen?
Tuurlijk zijn er dingen die je van huis uit moet leren en waar je niet eens over na zou moeten denken (idd was in de wasmand gooien en de wc doortrekken), maar een keer iets uitleggen/voordoen, en dat dus niet 10 keer doen, vind ik echt niet meteen vallen onder hem opvoeden.
Is het niet gewoon beter om een einde te maken aan deze discussie? Jullie worden het zo te zien toch niet met elkaar eens.
Dit hele verhaal over strijken doet me eraan denken dat ik ooit op het hbo de opdracht had gekregen om lekker te rebelleren op fora. Ik geloof dat het was om erachter te komen wat de reacties zouden zijn en of een groep makkelijk beĂŻnvloedbaar was of niet. Ik koos toen voor het Viva forum omdat ik dat het EGF niet aan wilde doen Was wel echt een leuke opdracht.
Het gaat hier dan ook niet om 1 x voordoen (zie boven), dat is natuurlijk helemaal prima.
Het gaat toch om de aangeleerde hulpeloosheid die sommige (lees: veel) mannen aangeleerd krijgen. De mental load in het huishouden etc. En in deze situatie toch helemaal? Waarom neemt de man van @SeatLeona niet zelf de verantwoodelijkheid voor zijn eigen kleding.
Ja het was best een rare opdracht, maar op dat moment was het wel leuk
Ik had op het hbo een vak dat heette âzoeken op het internetâ, no lie.
En de crux was dat je geen Google mocht gebruiken. Nou nou, halve klas wist zich geen raad. Kregen we elke week een lijst mee met dingen die we moesten opzoeken en dan moesten we de week erna terugkomen met een lijst met alle URLs van websites die we zonder Google hadden gevonden.
Leuke was dat de docent helemaal niks kon aflezen aan die urls en ik dus gewoon alles googlede en een 9 kreeg.
Was elk vak maar zoân feest.
Via Bing�
Startpagina.nl natuurlijk
!!!
Je moest dus eigenlijk via Encyclopedieën en registers en archieven zoeken, maar aangezien de docent ongeveer 512 jaar oud was, wist hij niet dat een moderne meid als ik gewoon via Google Scholar elk archief in duik.
Tegen het einde van de cursus wist ik ook ongeveer alles over die man zelf, lekker hem deelgemaakt van mijn zoekopdrachten.
Zo mooi dat we af en toe een inkijkje krijgen in hoe jij de scholar geworden bent die je nu bent
Ey Fak jou!
Er is geen objectieve algemeen geldende grens, die is voor iedereen anders. Het is je goed recht om te zeggen wat je dwarszit, misschien denkt de ander daar anders over, dat kan. Maar dan praat je erover en vind je hopelijk een consensus waar je beiden mee kan leven.
Ik heb dat vak nu
Nu denk ik weer dat jouw avatar een wc-pot is