Waar erger je je aan #6

Hoef ik alleen maar te zeggen waar iemand op zit te wachten dan?
Ik keur toch het gevoel wat het bij me oproepte zelf af, ik erger me aan mezelf omdat het die reactie bij mij opwekte? En dat ik me eraan erger en het vreselijk vind dat ik blijkbaar ineens dan pas zie hoe dat is voor mensen die écht benadeeld worden daardoor? Ik post dit niet om sympathie te kweken bij mensen die echt benadeeld worden hierin. Ik post het om mijn eigen ergernis aan mezelf te uiten en de zin die je quote plaats ik omdat ik oprecht dat ineens besef (en me daar wederom aan erger dat ik dan pas dat ga beseffen)

@Luzarl daarom heb ik het ook tussen aanhalingstekens gezet indd.

27 likes

Aan degene die net voor mijn neus bij de Monki webshop de laatste roze geruite minirok in maat 38 gekaapt heeft, fuck you!
Nu heb ik geen leuk pak :persevere:

4 likes

@Aksiram Ik herken het wel hoor, wat je zegt. Ik ben best wel kieskeurig met kleding kopen en ik kan ook heel erg balen als ik eindelijk iets leuks gevonden heb en het dan alleen maar voor de plussize lijn is. En het voelt dan debiel om daarvan te balen inderdaad, want hoe verwend zijn wij wel niet dat we er altijd maar van uit kunnen gaan dat iets wel in onze maat beschikbaar is.

Ik vind het alleen maar goed dat je zelf inziet dat deze gedachte verwend is, als dat niet zo was had ik het pas kwalijk gevonden.

14 likes

Wat kan ze dan in godsnaam zeggen dat wel goed is? En hoezo was haar post humble brag, als we in een ideale wereld plussize net zo oke en normaal vinden als maat xs t/m xl is het toch geen humble brag als je één van die maten hebt. Ik vind het krom om te willen dat iedereen plussize normaal vindt en het dan humble brag noemen als iemand zegt dat ze een kleinere maat heeft. Elke maat is goed toch.
Alleen wordt dat in de winkels nog niet zo doorgevoerd, en omdat zij daar nooit last van had komt ze daar nu achter. Nou, goed toch dat ze het beseft en ook oneerlijk vindt.
We kunnen op dit forum toch wel ietsje minderen met overal kritiek op hebben soms? Ik vond het niet onoprecht overkomen. Maar goed kan natuurlijk dat jij dat wel vond

53 likes

Als @Aksiram die disclaimer er niet bij had gezet dan had ze juist reacties gekregen dat mensen met plussize maten dit nog veel vaker hebben. Dat zie je al aan de reactie van @Luzarl (en terecht vind ik). Ik vind dat de disclaimer niet automatisch onoprecht of onsympathiek maken.

30 likes

Wat vind je van Marokkaans gebak. Heet dat ook baklava? Is iig ook zoet en crispy, maar ik vind crispy juist niet zo lekker bij zoet gebak :’) Wel benieuwd naar! Waar in onze stad koop je dat?

Ik heb dat volgens mij nog niet gehad? Waar haal jij dat? Ik vind Turkse soms juist een beetje zompig. De lekkerste neemt mijn vader mee uit het buitenland, maar ik had een tijd terug ook wat lekkere gekocht bij Al Malek sweets of iets dergelijks. Ziet er ook zo mooi altijd uit daar.

Nouja in dit geval ging het niet om één kledingstuk maar om dat er verschil is in ‘regular’ maten en plussize maten. En dan is daarover klagen zonder disclaimer op dit forum geen goed idee. Moet eerlijk zeggen dat ik dan ‘hahaha wat een humble brag’ onsympathieker vind dan de oorspronkelijke post.
Maar verder ben ik het helemaal met je eens, ik ben absoluut pro klagen en klaag zelf vaak genoeg over privileges. Zou ook willen dat je daar lekker over kan klagen zonder verder iets te moeten zeggen over dat je je bewust bent van je privileges / first world problems. Maar ik denk dat het wel realistisch is om te stellen dat op dit forum disclaimers soms nodig zijn als je negatieve reacties wil voorkomen. Daar erger ik me dan weer aan.

13 likes

Van een marokkaans studiegenootje :rofl:
Aah helaas heb ik die luxe bezorgdienst niet haha. Ga eens kijken naar wat je zei! (Ps: heb je de calamares al geprobeerd?)

Dit is een mooie verwoording van ‘we mogen tegenwoordig niks meer zeggen’. Jij wordt ook steeds minder sympathiek want eerst klaag je over een plussize kledingstuk waar je te dun voor bent. Je snapt dat dit heel verwend en geprivilegieerd is. Vervolgens uit je een soort van medelijden wat eigenlijk een beetje misplaatst is. ‘Sorry voor alle dikke meisjes’. En dan komt de aap uit de mouw en wil je gewoon lekker klagen zonder dat iemand daar kritisch over mag zijn.

Oké, duidelijk!

Dit is wel een andere forummer dan degene die het oorspronkelijke bericht postte he. Zeg het maar even omdat je al die posts aan elkaar linkt.

4 likes

Hahaha dat is echt zo lame. Ik weet niet hoe ik hiervan herstel.

Is dit het eerste dramatische afscheid van 2020? Wel vervelend want het was niet naar jou gericht toch. Of heb je andere vervelende ervaringen gehad de afgelopen tijd waardoor je dit besluit.

2 likes

Ik ben niet degene die de oorspronkelijke post heeft geplaatst.
Ik zeg niet dat ik wil kunnen klagen zonder dat iemand kritisch mag zijn. Ik zeg dat als je klaagt zonder disclaimers je daar reacties op krijgt, en dat noem ik in een eerdere post ook terecht. Daarom zou ik zelf niet hier posten als ik wil klagen zonder disclaimers én zonder kritische reacties, want ik heb het gevoel dat dat hier niet kan. En dat is logisch, je kan niet alles zeggen wat je wil zonder reacties te verwachten.
Maar soms wil je inderdaad klagen over first world problems, dan app ik mijn zusje ofzo. Omdat zij mij kent en weet hoe ik het bedoel, en vreemden op een forum weten dat niet. Je kan toch klagen over dat plussize kleding niet in jouw maat is en tegelijk weten dat dit veel vaker voorkomt en vervelender is voor mensen met plussize maten. Maar op het forum zou ik het ook allebei noemen, tegen mijn zusje zou ik alleen de klacht uiten.

Edit: oh zie nu je latere posts haha

5 likes

Oh ja ik vind ook zeker dat je daar wel over kan klagen. Maar ik reageerde meer op het stukje sympathie naar dikke meiden. Moest alleen niet naar jou dus haha.

Ik ben het voor de rest helemaal met je eens! Als ik lekker ongenuanceerd wil spuien dan doe ik dat bij familie of vrienden. Er zijn zoveel verschillende mensen waarmee je op het forum rekening moet houden dan het gewoon niet handig is om bepaalde dingen te zeggen. Als je geen tegenreacties verwacht in ieder geval.

2 likes

Oké ik begrijp wel wat je zegt. Misschien een dooddoener hoor maar je hoeft het toch niet te lezen? Ik zie hier zo vaak gesproken of discussies die ik saai of kut vind. Maar dan scroll ik even door en dan is het net of het niet bestaat. Ik bedoel het totaal niet lullig maar waarom zou je het jezelf aan doen om iets te lezen wat je blijkbaar niet zo leuk vind. Oprechte vraag!

Die mentaliteit is juist de reden dat ik nu een keer reageerde. Ik vind die discussies net zo irritant en doe er normaal ook nooit aan mee. Maar ik vond niks mis met de eerste post van @Aksiram. Ze klaagt over iets en heeft zelf door dat het onterecht is, en daar komt dan toch nog commentaar op.

16 likes

hahaha <3

1 like

Dan ga je uiteindelijk stoppen op met het forum?

Ik probeer je te begrijpen hoor maar er zijn in eerste instantie toch ook dingen die je wel leuk vind hier? Zou je het niet zonde vinden om dat dan op te geven?

Mijn moeder die gewoon niet uitkijkt en midden op de weg stopt. Helemaal niet kijken of er mensen achter haar lopen ofzo. “Jaa ik moet even iets kijken”. Je kan ook even naar de zijkant lopen en daar even kijken mam…
Net ook in de supermarkt rijd er iemand op een scootmobiel achter haar en zij zet zo een stap naar achter. Die gene moet uitwijken iedereen schrikt en ik zo mam kijk uit!! " Jaa wacht ff even kijken wat dit is…"

2 likes