Waar erger je je aan #5

Heel veel mensen zeggen afzetters!! Belachelijk!! Kun je niet maken!! 450 euro voor een tentenkamp!! en dat soort dingen maar die jongen verdient er dus helemaal niks aan. Ik vind het juist een mooi initiatief, je kan die studenten ook niet op straat laten slapen toch?

1 persoon betaalt 450€ per maand om in een tent te slapen bedoel je?

En dat dekt enkel de kosten?

1 like

Jep. Het is een bestaande camping waar er voor een plek betaald moet worden (14 euro per nacht) en hij heeft voor iedereen een tent, matje, slaapzak, kussen en stoel gekocht bij decathlon. Ik denk dat het dan best mogelijk is om uit te komen op 450 euro. Nouja, ik ken hem persoonlijk en ik weet dat hij geen winst maakt, dus ik weet het wel zeker.
Ohja ik hoorde ook dat ze bodywarmers kregen en sokken ofzo? Maar ik weet niet of die gesponsord zijn of gekocht. Anders komen die er natuurlijk ook nog bij.

3 likes

Dat is niet bepaald een objectief argument, journalistiek gezien.

Maar ik schrik er ook wel van, €450 voor 1 maand, ik betaalde €130 euro minder per maand voor een redelijke kamer in het centrum van een duurdere stad, dus ik zou ook m’n bedenkingen hebben als ik dit verhaal hoorde.

Je mag je er natuurlijk best aan ergeren verder, maar Vice zijn toch gewoon legitieme journalisten die iets uitlichten en gebaseerd daarop mogen mensen ook een andere mening vormen. Een mening is nooit objectief.

9 likes

Maar vice heeft geen mening gegeven hoor! Dat was een prima objectieve video.
Alleen de comments gaan los en dat vind ik naar, want hij steekt hier zoveel tijd en energie in. Je mag ook niet zomaar met een groep op die camping dus er zit echt veel regelwerk in. En het is ook heel duur, maar ik geloof echt wel dat als het 400 had gekost hij er 400 voor had gevraagd.

Het is trouwens voor drie weken, ze hebben voor iedereen nu een woning gevonden (dus daar heeft hij ook nog veel tijd in gestoken waarschijnlijk).

Maar opzich als die plek 14eu per nacht is. Dan zit je met een maand van 30 dagen al op 420eu per maand voor alleen de plek. Ik ben het ermee eens dat het prijzig is, absoluut. Helemaal als je in een tentje ligt. Maar zo hebben ze in ieder geval wel een plekje.

Ik heb nieuwe buren en ze zijn echt teringveel herrie aan het maken en keihard muziek aan het afspelen

Wil ze echt afschieten

3 likes

Mijn grootste nachtmerrie als mijn buren ooit gaan verhuizen. Sterkte!

1 like

Nee, tuurlijk dat hoop ik ook niet. Maar als noodoplossing. Het is nog altijd beter dan helemaal niets.

Ik weet niet of dit er in Spanje bijverteld wordt, maar het is sterk teratogeen, zelfs in de minimale hoeveelheden die via de huid uit zo’n crème worden opgenomen. Je moet dus absoluut voorkomen dat je zwanger wordt, want daar komen hele nare aangeboren afwijkingen van.

1 like

Ik kan me zo goed voorstellen dat je daar gek van wordt!

Misschien werkt het bij jullie niet, maar ik wil toch even een tip met je delen. Wij bepalen samen op zondag het menu voor de week erna. Ik doe op maandag de boodschappen, vandaar zondag. We hebben sowieso ‘stir fry tuesday’, dus voor die dag hoeven we alleen een variatie te kiezen. We baseren het ook best wel vaak op wat in de aanbieding is. We hebben sowieso een paar regels (bijv. max. 1x per week vlees) en we hebben altijd wat basisdingen om op terug te vallen. Zo weet ik nu al zeker dat we volgende week minimaal 1x iets met pasta eten, we 1x iets met rijst eten en we 1x iets met aardappel eten. Op zondag bepalen we dan wat voor pastagerecht etc. we eten.

We delen meestal maandag t/m vrijdag of zaterdag in, zodat we ook nog kunnen schuiven en er ruimte is voor spontaniteit. Soms zetten we doordeweeks al iets op het lijst voor volgende week, wanneer toevallig iets in ons opkomt.

Voor mij werkt dit heeeeel goed, omdat mijn vriend op deze manier echt meedenkt. We zijn er maximaal 10 minuten per week samen mee bezig, in plaats van ik elke dag een paar uur. Ik hoop dat jouw vriend snel ook gaat meedenken!

4 likes

Goed dat je het zegt ja!
Ik had dat inderdaad gelezen, maar voor mij is dat niet van belang. Maar inderdaad wel een belangrijke waarschuwing!

Buurkinderen die in het weekend om 8.30 buiten lopen te schreeuwen.
En die vlieg hier binnen die blijkbaar steekt?

Ik vind het te jammer dat jullie dat niet op vrijdag hebben en het dan stir friday noemen.

22 likes

OMG dat we daar niet op gekomen zijn :scream: ga het meteen voorstellen

4 likes

Ik was niet lekker en dan irriteert alles. Maargoed, heb t om 2 uur netjes gevraagd en toen waren ze heel aardig en binnen 5 minuten compleet stil.

Dus ik neem Mn woorden terug, ik zat me gewoon op te fokken. Waren hele aardige mensen.

7 likes

Ah fijn.

1 like

De juwelier die net vroeg hoe het toch kan dat m’n ringen zo veel groter gemaakt moesten worden.

Omdat ik ze 1,5 jaar niet omgehad heb vanwege m’n dikker geworden vingers, lul.

Mijn achterburen hebben een feestje. Wat een herrie. Arghh

Marktplaats :slight_smile: