Waar erger je je aan #5

Ik moest me bij de h&m legitimeren toen ik een shirtje kocht. Begreep er helemaal niks van. Vroeg alleen of ik kon pinnen. Dit is gelukkig maar 1 keer voorgekomen, in andere winkels heb ik dat godzijdank nog nooit meegemaakt.

Edit: ga zo ff direct mn handtekening op mn pinpas zetten, stel je voor!

1 like

Volgens mij zijn Duitsers nogal panisch met privacy issues (vandaar liever cash dan pinnen), maar hoezo moet de cassiere van de supermarkt dan mijn paspoort zien, gaat haar geen fluit aan wat mijn voor, doop en achternamen zijn, let alone mijn BSN.

Maar een beetje rebelleren tegen onnodige regels is te leuk. Dus doe het ook een beetje expres :).

2 likes

Haha oh ik vind dat niks, leave me alone. Vind het echt altijd zo belachelijk als ik erbij stil sta. Mn ex had toen ook wat bij dezelfde cassiere afgerekent en hoefde zich niet te legitimeren. Stom mens haha. En wat gaan ze eigenlijk doen als jij de pinpas van iemand anders meehebt?

1 like

Duitsers zijn erg op hun privacy gesteld. Met een pinpas is alles na te trekken, met contant geld niet. Daarom hebben ook zoveel Duitsers op Facebook een “schuilnaam” of ipv Hannah MĂŒller, Hnnh Mllr. Veel meer dan in NL het geval is.

7 likes

Want niemand mag natuurlijk weten dat je zaterdag bij de supermarkt hebt gepind. :ghost: Naja wat ik er zelf van heb ervaren vind ik het overdreven en vooral lastig. En soms als ik contant geld wilde opnemen werd mijn pas geweigerd omdat het een nederlandse pas is. Pff.

1 like

heb deze week echt super karige persoonlijke bonus :angry:

Haha het was een zelfbedacht voorbeeld met de eerste Duitse naam die me binnenviel.
Volgens mij gaat het er vooral om dat ze niet te vinden zijn als je in de zoekbalk hun naam intypt. Niet dat als iemand hun profiel ziet, ze niet kunnen raden wie het is.

1 like

Jaa bovendien geef je je email en sommigen ook je telefoonnummer en Facebook bespiedt je natuurlijk sowieso, dus het is ook lekker naïef om te denken dat je privacy zo gewaarborgd is

1 like

lol nice touch die nordic walking stokken

In Duitsland os er ook geen Google street view.

1 like

2 monteurs verder en alleen maar meer problemen :laughing: nu doet de verwarming het echt niet meer nadat monteur5 heeft besloten dat het buitenkastje het probleem is. Kastje eraf, dag later geen verwarming meer. Monteur6 weet het ook niet maar vind het binnenkastje de schuldige. Dus ook daar maar nieuwe van besteld en om de een of andere reden denk ik dat na het vervangen van beide kastjes het probleem echt niet opgelost is.
Waarom ze ook steeds andere monteurs sturen die steeds niet helemaal op de hoogte van alles zijn snap ik ook niet. Monteurs ook niet. Telefoniste ook niet.

1 like

Ik fiets op de fiets die bij het huis hoort waar ik woon. Twee weken geleden ging de band lek, nu is de trapas kapot. Wat is dit???

Weet je zeker dat je ze niet teveel water geeft als je ze veel aandacht geeft? Dat is meestal mijn probleem namelijk.

Dat de ondertiteling bij Beste Zangers opeens niet meer wordt geregeld bij de zangstukjes, terwijl het bij de vorige afleveringen wel gewoon volledig ondertiteld werd.

Kon er eerst wel om lachen, maar nu vind ik er helemaal niks aan. Ik had hier echt naar uitgekeken.

De hele zomer geen mug binnen gehad en half september is het dan zover. Dit gaat me een jaar van mijn leven kosten want hij moet dood maar hij gedraagt zich uiteraard zo:

image

17 likes

Ja waar komen die kut muggen ineens vandaan!??

Wow, nu snap ik waarom een Duitse vriendin Juli Ha heet ipv Julia (al begint haar achternaam ook met Ha). Ik vond het al zo raar. Andere goede duitse vriendin heeft niet eens meer FB!

2 likes

Aan mezelf. Werk nu sinds 2 weken meer uur, gelukkig want ik verveelde me. Maar als ik nu dan vrije dagen heb voel ik me of heel rusteloos of heel moe en nergens zin in. Ik wil er gewoon tussen in zitten en van mijn vrije dagen kunnen genieten!

Dat heb ik ook, zo irritant! Ga ze de komende weken vergeten en hopen dat ze weer helemaal mooi worden.

1 like

Jaaa dat gevoel ken ik. Ik heb een lijstje gemaakt met dingen die ik wil (bv boeken die ik graag wil lezen, dingen in huis die ik wil fixen en wat algemenere doelen zoals meer sporten en mediteren), op rusteloze dagen kijk ik naar het lijstje en kies er 1. Ook als ik eigenlijk niet gemotiveerd ben. Het lukt me niet altijd, maar het geeft wat houvast om balans te vinden en focus. Misschien helpt zoiets je ook?

2 likes