Voedselvragen

Een topic voor al je vragen met betrekking tot eten, van welke taart het lekkerst is in de supermarkt tot hoe je checkt of een rollade gaar is.

Ik zal aftrappen met de kwestie die tot het idee voor dit topic leidde: welke goedkope witte wijn (max 5 euro) is het lekkerst? Ik woon vlakbij een aldi, coop en ah maar wil ook best naar een jumbo. Ik drink zelf geen wijn, maar wil mijn visite wel iets lekkers voorzetten. En aangezien we studenten zijn, heb ik geen zin om dure wijn aan te schaffen.

1 like

Hier kan ik je niet bij helpen. Wel kan ik de cheesecake van de AH uit diepvries aanraden. Totaal geen antwoord op je vraag, i know, maar wou het toch maar even gedeeld hebben met jullie.

9 likes

Deze van AH!

3 likes

@Bakkes ah: Slurp sauvignon blanc

jumbo: el bio
https://www.jumbo.com/el-bio-verdejo-sauvignon-blanc-750ml/188166FLS/

1 like

@Bakkes Als je een Hema in de buurt hebt zitten:

Deze vind ik altijd erg lekker. €4 of twee stuks voor €7. Je hebt van dit merk ook een cabernet sauvignon, ook lekker.

2 likes

OOOOOH DIE IS SCHATTIG! Dit ga ik halen. Echt iets voor mij, wijn uitkiezen op de fles #wijnkenner

4 likes

Dat is precies hoe ik er aan ben gekomen: “Oeh leuk plaatje, oeh leuke prijs”. Maar toen zag ik dat ie op de Hema website en Vivino nog best aardig beoordeeld was (voor zijn prijs).

1 like

https://img.tesco.com/Groceries/pi/979/7804320355979/IDShot_540x540.jpg

Liefde! (AH)
Wel de pinot grigio nemen. Die is het fijnste.

1 like

Ik vries mijn glazen ovenschalen ook wel eens in en dat gaat prima. Alleen niet heet in de vriezer zetten (en bevroren in de oven durf ik ook nooit zo).

1 like

Ik heb lasagne over van gisteren en dat wil ik zo eten als ik thuis ben maar dat duurt nog even. Normaal warm ik NOOIT iets op in de magnetron maar heb geen zin om zo een uur te wachten (inclusief oven voorverwarmen etc.). Kan ik het anders eerst opwarmen in de magnetron en dan nog even in de oven doen?

Ik heb gisteren twee potjes sambal gekregen, maar afgezien van ‘door mijn eten doen’ of op een broodje heb ik zo snel geen idee waar ik het voor moet gebruiken. Dus wat zijn de iets creatievere dingen die ik met sambal kan?

Ah handig topic dit!

Marinade van maken

Heeft iemand een tip voor een vegetarische saus voor ravioli?

pompoen, peperonata, tomaat/marscapone, pesto… Ik weet niet of ik nou een vreselijk persoon ben maar ik heb nogal een breed begrip van “saus” haha

Nee ik ben benieuwd! Dit dan allemaal in de blender?

oh niet allemaal samen natuurlijk haha.
Voor pompoensaus rooster ik meestal pompoen en wortel in de oven, dan in de blender, meestal wat creme fraiche en andere kruiden erbij. Is wel wat dikker.

peperonata is eigenlijk gestoofde paprika, dus niet echt een saus. Maar wel heeeeeeeel lekker. Veel paprika, goede olijfolie, veel knoflook, goede balsamico azijn :drooling_face:

Tomaat marscapone gebruik ik meestal de verse pastasaus van AH voor want ik ben lui

Pesto kan natuurlijk altijd met alles

Hoi! Ik heb tot nu toe altijd een koffiemachine van Nespresso gehad, maar die is onlangs stuk gegaan. Nou wou ik graag eens gaan experimenteren met een cafetière / French press. Heeft iemand tips voor deze koffienewbie (die tot nu toe enkel een knopje hoefde te duwen) hoe ik de beste koffie kan zetten zo? Welke cafetière en welke koffie kan ik het beste kopen? Ik ben zeker geen koffiesnob, ik ben helemaal niet zo kieskeurig of veeleisend, maar ik zou wel graag een bakje degelijke koffie willen leren zetten ipv geen slootwater :sweat_smile: Liefst zou ik wel niet meteen hele dure dingen beginnen kopen.

weet niet of je al gegoogeld hebt of youtube hebt bekeken, maar ik zelf doe t gewoon heel simpel. Grove maling koffie van Perla of DE, heb de eerste keren de koffie afgewogen maar weet nu hoeveel schepjes ik ogv nodig heb, heet [niet meer kokend] water eroverheen en zo’n 4 min wachten tot je m rustig naar beneden drukt. Ik vind het prima koffie maar heb t nog niet aan iemand anders laten proeven :stuck_out_tongue: maar zal vast zo goed zijn!

Edit: oja, ik heb toevallig toen een mooie rosegouden cafetière gekocht en die doet t nu al twee jaar prima maar zou er niet teveel aan uitgeven.

1 like

Ik wil graag rode ui inmaken. Dit heb ik al vaker gedaan, maar met ‘gewone’ azijn. Echter heb ik ook deze azijn uit Zweden meegenomen na wat (heel andere) recepten gelezen te hebben waarbij die gebruikt werden.

Heeft iemand ervaring hiermee? Zal ik ‘gewone’ azijn gebruiken of deze? En heeft iemand enig idee wat de verhoudingen zijn die ik dan moet aanhouden?