Voedselvragen

Ja wordt daar onder andere voor gebruikt.

Denk 1 deel azijn op 3 delen water?

1 like

Er is al een tijdje niks gepost niet dus hoop dat mn vraag nog wordt gelezen :innocent:

Volgende week geven we een feest en ik ben op zoek naar nieuwe inspiratie voor borrelhapjes! Mag zowel kant en klaar als een receptje zijn. Wat zijn jullie successen bij feestjes?

Er is een topic: Verjaardagshapjes :biggrin:

Ik heb wel een paar tips voor je!

De kaasvlinders van Laura’s bakery zijn heel erg lekker en makkelijk te maken:

Verder vind ik crudités altijd leuk en lekker, ook simpel haha. Dus gesneden groenten met dips. Ik doe meestal komkommer, paprika en wortel. Die mix je en zet je in een leuk hoog glas en dan maak ik meestal een dip met yoghurt en verschillende kruiden. Die zet ik dan op alle tafeltjes en daarnaast een glaasje met nootjes en een lepel erin.

Tortillachips met zelfgemaakte guacamole en Gooische dip (roomkaas met chilisaus en koriander).

Als je wat meer tijd hebt kun je zelf piccolini’s maken, maar de kant en klare van de winkel doen het ook altijd goed!

Breekbrood met knoflookboter vind ik ook altijd heel erg lekker:

En bruschetta vind ik ook altijd heerlijk!

@keepyourheadup oeps! Even helemaal over het hoofd gezien maar inmiddels doorgespit. Dank je wel!

@George bedankt voor je lange post! Ga denk ik sowieso die kaasvlinders en het knoflookbrood maken :innocent:

1 like

Wij maken altijd kaasstengels van bladerdeeg, kaas en kruiden. Mega simpel en altijd super snel op! Als je wilt kan ik het recept uittypen :slight_smile:

Lekker :yum: graag!

Heel makkelijk: bladerdeeg ontdooien en in reepjes snijden. Kluts een eitje en verdeel dat met een kwastje over de bladerdeeg stengeltjes. Dan wat kruiden strooien (wat je lekker vindt) en dan geraspte (oude of iig smaakvolle) kaas eroverheen strooien. In de oven van 180 graden, kijken wanneer de kaas goed smelt (niet te donker!) en het bladerdeeg goed gaart. Ongeveer 12/15 minuten, maar hangt af van je oven etc. Et voilĂ !

1 like

Ik denk dat mijn vraag hier het beste thuis hoort. Ik krijg as zaterdag vrienden over de vloer om te eten (met 4 in totaal) en ik wilde graag een simpel 3-gangen menu maken. Als toetje maak ik stoofpeertjes met blauwe kaas alleen heb totaal geen inspiratie voor voor- en hoofd! Iemand leuke ideetjes? Zou wel leuk zijn om een beetje in herfst thema te blijven.

Gevulde pompoen? Ik maak het met quinoa, feta, spinazie en walnoten. Of zoete Aardappellasagne, ook met spinazie, feta, gerookte zalm en courgette (kan ik kleine porties ook als voorgerecht). Of een ovenschotel met tomatenblokjes, kikkererwten, paprika en courgette met bovenop aardappelschijfjes. Allemaal zaken die je goed op voorhand kan voorbereiden en niet te ingewikkeld zijn.

1 like

Heb vanmiddag hutspotgroenten uit de vriezer gehaald, maar gaan nu toch iets anders eten. Kan ik deze groenten opnieuw invriezen? Ze waren nog niet volledig ontdooid, het voelde nog koud aan en sommige stukken waren nog hard

Heb je het in de koelkast laten ontdooien? Ik heb wel eens vaker dingen uit de vriezer gehaald en in de koelkast ontdooit, en daarna weer ingevriesd. Dat was nooit een probleem. Als je het op het aanrecht hebt laten ontdooien dan zou ik het zelf niet meer doen

Nee op aanrecht inderdaad
 daarom vind ik het ook een beetje riskant

Kan je niet de hutspot alsnog maken en die dan invriezen?

Yes dat ga ik dalijk even doen! Anders ook zo zonde

1 like

Zijn hier meer die wel eens parmezaanse kaas vervangen door een broodkruim te maken met knoflook en olie?

En zo ja, wanneer pas je dat wel toe en wanneer niet? Ik doe zelf namelijk een broodkruim als het over de saus oid heen gaat als topping. Bijvoorbeeld bij dit gerecht zou dat wel kunnen https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R560874/pasta-trottole-met-italiaanse-gehaktsaus

Maar bij dit gerecht https://www.culy.nl/recepten/culy-homemade-de-makkelijkste-pasta-alla-vodka-ooit/ lijkt me dat op de een of andere manier niet zo lekker. En ik vraag me een beetje af klopt deze gedachtegang of is dat vreemd?

Voor een vriend die 's middags even langskomt wil ik graag wat te snacken op tafel zetten. Ik dacht aan knoflooksaus en pesto maken met stokbrood. Maar toen vroeg ik me af of er misschien bepaald brood bij pesto ‘hoort’ en lekkerder is? #authentiek#pretentieus