Verlatingsangst

Hoi

Weet alleen niet hoe ik een pb moet sturen😂

Ik heb dit topic even meegelezen en ben bang dat ik op het moment ook erg last heb van deze gevoelens. Ben nu een tijdje met iemand aan het daten - ongeveer 1,5 maand - en het is echt heel leuk en gezellig. Tot vorige week had ik eigenlijk geen zorgen en gaf hij heel veel bevestiging. Maar gelijk deze week is die bevestiging er iets minder en ga ik overdenken en neemt die angst het gewoon over. Checken wanneer die online is op whatsapp en gelijk ervan overtuigd zijn dat hij naast mij allemaal andere dingen heeft lopen, zijn appjes van nu vergelijken met die van vorige week. Het is echt om gek van te worden en ik weet ook niet goed of ik dit gevoel nu moet vertrouwen. In het verleden voelde ik het vaak namelijk aan als het niet goed zat, maar aan de andere kant heb ik hem dit weekend nog gezien en dat was superleuk. Ook zei hij letterlijk gister uit het niks dat hij veel zin heeft om me te zien.

Ik zit nu ook in quarantaine dus wellicht heb ik ook gewoon veel te veel tijd om handen om te overdenken. Maar het is echt doodvermoeiend. Gelukkig weet ik het wel goed te verbergen naar hem toe, dus dat ik nu niet onnodig aan hem ga trekken (mijn reactie is juist om me wat terug te trekken zodat het vanuit hem komt en ik weer bevestiging krijg). Hopelijk is dit even tijdelijk deze week en zwakt het weer wat af, want het is echt geen fijn gevoel…

1 like

Ik heb heel veel last van verlatingsangst en ik realiseer me nu pas dat ik ook altijd overmatig check of iemand online is geweest… kwartje valt nu pas dat het deel is van verlatingsangst.

Ik begrijp je gevoel echt enorm. Probeer vast te houden dat er niks is en zet als het helpt laatst gezien uit (ook al kun je het weer makkelijk aanzetten om even te kijken wanneer hij online was, het is wel een drempel). Het is ook niet makkelijk allemaal, knuffel.

1 like

Bedankt voor je reactie, lief! Ja ik heb dat inderdaad wel uitstaan maar soms zie ik dan dat hij lang online is… maar ik moet mezelf dat gedrag echt afleren want het is niet echt gezond