Vacuüm zak? Neemt het veel minder ruimte in!
Iemand ervaring met het verhuisbedrijf Studentverhuizers?
Heb verschillende offertes opgevraagd en zij zijn aanzienlijk goedkoper (scheelt soms wel bijna 1000 euro ) en lees ook best goede reviews, maar hoor het natuurlijk altijd het liefste van de betrouwbare en kritische forumleden
Nee heb ik niet, maar mijn ervaring is dat je bij verhuizers niet zo heel veel fout kan doen. In the end willen ze allemaal hetzelfde en dat is jouw spullen verhuizen zonder dat ze stuk gaan. Dat geld zit hem dan meestal in hondjes, de communicatie en een televisiedoos ofzo, maar in mijn ervaring zijn de goedkope opties altijd goed genoeg.
Edit: wauw ik heb gewoon op een 2 maanden oude post gereageerd hahaha! Ik hoop dat je ondertussen verhuisd bent
Heeft er iemand nog tips voor verhuizen in een tijd dat de bouwmarkten en woonwinkels dicht zijn? Iemand ervaring?
Ik heb op zich weinig nodig, alleen misschien een extra kast en bureau. Wat ik zou willen is wel een paar meubels vernieuwen/vervangen en wat met de muren. Is dat tweede deel uitstellen (naar wanneer je weer dingen in het echt kan zien, want dat vind ik vooral lastig) dan slimmer?
Verder - meer plannen zodat je op tijd kan bestellen als je toch dingen nodig hebt? Verf: voor nu maar even laten zoals het is of wit verven, en later kleur kiezen? Meubels: ik dacht eerst aan ikea omdat je daar wel makkelijke/basic meubels kan kopen die snel goed (genoeg) zijn, maar met de leverproblemen lijkt dat hem ook niet te worden.
Andere dingen waar ik niet aan denk?
Ik vind verven in een ingericht huis echt een verschrikking, dus dat zou ik sowieso doen voor je alles erin zet. Bij de action kun je nu click&collecten, dus alle tools kun je daar vandaan halen. De verf zelf zou ik daar alleen halen als je wit over wit alleen een beetje wil opfrissen, maar als je een mooie kleur wil of je moet wit over kleur zou ik voor een merk gaan dat bij de bouwmarkt in de aanbieding is. Of je dan nu een kleur durft te kiezen zonder dat je staaltjes kan bekijken enzo is een beetje aan jou, aan de ene kant is het best spannend en kan het mislukken, aan de andere kant als je het nu wit maakt moet je ook twee keer verf betalen en twee keer aan het werk, en misschien kies je toch wel in 1x de goede kleur.
Ik zou persoonlijk nu alleen kopen waar je echt niet zonder kan, mijn ervaring met verhuizen is dat je na een paar weken wonen en je inrichting drie keer omdraaien toch ineens tot andere inzichten komt en dat je dan andere dingen nodig hebt/zoekt dan dat je eerst dacht en dan is het jammer als je allemaal nieuwe dingen hebt waar je net niet mee uitkomt.
Heeft iemand nog tips om een wasmachine en droger te verhuizen naar de 2e verdieping? We hebben verder niet echt zware spullen dus een verhuislift gaan we niet huren. Is een steekwagen met 6 wielen handig voor op de trap? De trap maakt wel een bocht.
Ja met 6 wielen is dan het fijnste. Minder kans op beschadigingen aan de trap ook
De bocht zou ik ff uitmeten. Anders alsnog een verhuislift (is zo’n 60-80 euro)
Heh is een verhuislift zo cheap? Ik heb een aantal offertes opgevraagd maar het was zeker 100+ exclusief voorrijkosten, heb je toevallig een aanrader (omgeving Den Haag) voor een goedkopere lift?
Vet stom dat het een hoekdeel van mijn modulaire bank echt een lange levertijd heeft. Ik wil kunnen chillen met mijn dikke katten op de bank.
Nog wachten tot mijn wasmachine wordt geleverd en ik kan weer naar mij oude huis
En ik wil fout retro behang
Wanneer denk je er voor het eerst te gaan slapen? Heerlijk vooruitzicht is dat, met je dikke poezels samen op de bank
Zelf over 2 weken over en de katten waarschijnlijk pas ergens in een van de schoolvakanties.
Ik ga as januari verhuizen maar ben nu nog even in mijn oude huis (waar ik praktisch al niet meer woon) om alvast wat in te pakken, op te pakken of weg te gooien. Ik heb 2 dozen en 1 grote koffer, maar ik weet niet zo goed wat ik in de dozen zal doen. Keukenspullen en decoratiedingetjes? Administratie? Boeken?
Pfff zo geen zin hierin eigenlijk
Ik snap het niet helemaal… je woont bijna niet meer in je oude huis maar je gaat in januari pas verhuizen? Waar zit je dan nu? Alles kan in dozen ik zou vooral kijken wat je de komende paar maanden niet nodig hebt. Maar volgens mij snap ik er gewoon niks van haha
Hebben jullie goede ervaringen met de verhuisdozen van de Gamma? Of raad je iets anders aan?
Die van de gamma zijn echt heel erg zwak. Ik heb ze van all safe en die worden hier ook hergebruikt. Kun je gewoon online bestellen of kopen bij een van hun vestigingen.
Consumentenbond zegt dat die van Gamma, Karwei, Ikea en Praxis goed zijn! Ik ben wel tevreden over die van Ikea.
Wij gebruiken die van Gamma nu voor de 3ex en zijn prima! Hebben ze ook van de Praxis en Hubo, die zijn ook goed. Van IKEA vond ik ze wat aan de kleine kant.
Ik vond Gamma prima, had een paar extra stevige dozen voor servies en breekbare spullen. Hema en Big Bazar was in ieder geval echt geen aanrader, daarvan scheurden de handvatten heel snel.
Ik weet niet of dit helemaal t juiste topic is, maar er zitten hier vast meiden die voor hun werk of wat anders naar de andere kant van t land verhuisd zijn? Hoe is dat geweest? Achteraf spijt of helemaal toch je draai gevonden? Ik heb mijn droombaan bemachtigd maar dat is dagelijks 1+ uur reizen zonder file/treinvertraging en zie nu al aankomen dat dat me op gaat breken. Dus we oriënteren ons nu op verhuizen richting mijn werk. Ander soort regio (meer randstad terwijl we nu eigenlijk huizen meer naar t oosten/noorden zochten) maar wel leuk. Maar we kennen daar NIEMAND. Vind dat idee zo eng, om al je sociale dingen op je oude plek los te laten?
Ik heb dat gedaan! Zonder partner en midden in de corona crisis. Ik ga binnenkort wéér naar een andere stad verhuizen, wel in de buurt van waar ik nu woon. Ik heb er geen spijt van en heb redelijk goed mijn draai kunnen vinden, maar moet wel zeggen dat het lastiger is om na je studententijd een nieuwe sociale kring op te bouwen.