Verhuistopic

Oh dat is echt superhandig! Maar dat krijg ik niet naar binnen :frowning:

Toen ik uit jouw flat verhuisde moest ik dat grotendeels in m’n eentje doen, en ik heb toen dankbaar gebruik gemaakt van een winkelkarretje uit de fietskelder. Kon echt 3 x zo veel mee naar beneden in 1 keer

1 like

Ja dat ga ik ook maar doen!

Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning, maar ik heb best veel spullen. Ik vroeg me af of het waard is om een verhuisbedrijf in te huren, maar ik weet niet of het wel waard is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb wel al een beetje naar prijzen gekeken, zoals hier https://mygo.nl/kosten-verhuizen. Maar dan zou ik dus waarschijnlijk de verhuiswagen van 50m3 nodig hebben(ik heb echt te veel spullen haha) en dat kost echt veel

Wat zijn jullie ervaringen met verhuisbedrijven? En hebben jullie eventueel aanraders? Hoelang zou het ongeveer duren om alles te laten verhuizen, aangezien er ook een uurtarief staat voor de verhuizer zelf? Omgeving Groningen en ik verhuis in een woonhuis, met dus ook flink wat spullen.

Misschien kan je ze eens bellen om een inschatting te maken, zij kunnen het uit ervaring vast het best zeggen. Het lijkt me wel heel erg relaxed als je het geld kunt missen! Waarschijnlijk zetten ze alle dozen in je nieuwe huis meteen in de juiste ruimte.

Ik heb alleen ervaring met een verhuizing vanuit een appartement van 45m2. De grootste meubels (bed, bank en tafel) had ik weggegeven in verband met samenwonen/nieuwe meubels. Dat ging echt verrassend snel met 2 sterke mannen en mezelf.

Wij hebben twee keer laten verhuizen, inclusief laten inpakken en de meubels uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, en ik vond het echt geweldig. Afhankelijk van hoe groot je huis is komt er ‘s ochtends (of de middag ervoor) een clubje mensen alle spullen inpakken. Zij doen dat zo efficiĂ«nt, daar kun je zelf nooit tegenop. Vervolgens alles in de vrachtwagen en naar het nieuwe huis. Terwijl alles uitgeladen wordt zetten een aantal van die gasten dan alle meubels alweer in elkaar en op de juiste plek en wij konden vast beginnen met het inruimen van de keuken. Het kost wat, maar de tijdswinst en het gemak vond ik het zeker waard. Je staat sochtends op in je oude huis alsof er niets aan de hand is en diezelfde avond ben je verhuisd. Zeker als je bv nog met een verbouwing zit, je geen tijd hebt om in de week voor de verhuizing ook nog alles in te moeten pakken en je geen zin/mogelijkheid hebt om allemaal vrienden en familie op te trommelen kan het de moeite waard zijn.

Ik kom uit een heel andere regio dan jij, maar bij ons kwam het verhuisbedrijf thuis langs om te kijken hoeveel spullen we hadden en waar alles stond, en gaven ze een berekening van de kosten van alle opties (alleen vervoer, inpakken, meubels uit elkaar halen, uitpakken etc). Daar konden we vervolgens een keuze in maken.

1 like

Oh dat is wel heel fijn dat ze een berekening hebben gemaakt en langs zijn geweest. Ik zal wel even kijken of dat ook mogelijk is hier. Het lijkt mij namelijk wel heel fijn om een bedrijf in te huren, aangezien het zo veel werk is. En ja wij zijn maar met z’n twee, dus dan zijn we vet lang bezig
 Dank je wel voor de tip!

Ja ik ga ook nog even rondneuzen en even bellen voor prijzen, maar vind het toch altijd lastig. Ik hoor soms ook verhalen van verhuisbedrijven die juist heel lomp zijn enzo en dan weet ik niet echt of het mijn geld wel waard is. Ga toch nog maar even flink googelen naar verschillende bedrijven.

Wij hadden ook een verhuisbedrijf. Dit moest een beetje omdat wij via een traplift moesten verhuizen (mocht niet langs de gang wegens gevaar voor krassen :expressionless:). Maar we waren er super tevreden over.
Wij hadden op voorhand wel alles al in dozen gedaan (gewoon die van action) en die hadden we zelf al verhuist. Alle grote meubels en dingen zoals wasmachine enz heeft het bedrijf gedaan. Was echt super handig. Op 4 uurtjes waren ze klaar.
Op voorhand kwam inderdaad iemand even langs om te kijken naar wat er precies verhuist moest worden en zo werd de inschatting gemaakt van grootte vrachtwagen en dat klopte echt perfect.
Als je het geld kan missen, zou ik het zeker doen!

1 like

Heel herkenbaar!! Daarom hebben wij wel voor een wat duurder bedrijf gekozen met heel goede reviews en niet voor een prijskraker. Die we uiteindelijk hadden waren inderdaad heel keurig, zou er ook niet aan moeten denken dat mensen minder netjes met je spullen omgaan dan jij zelf. Succes met zoeken!

1 like

Wij gaan over een tijdje verhuizen van Duitsland naar Nederland, ongeveer 600km. Ik ben nu al aan het nadenken hoe we dat het best kunnen doen! Ben echt heel benieuwd wat een verhuisbedrijf kost naar een ander land
 toch maar eens gaan uitzoeken allemaal.

Wat kost het ongeveer om een kleine inboedel te verhuizen? Ongeveer 20 km van het oude naar het nieuwe adres.

• 3 zits bank
  • eettafel
  • wasmachine
  • koelkast
  • dressoir
  • matras
  • bedframe

Ik zit denken aan Studentverhuizers, maar ik heb geen idee wat duur of goedkoop is.

Oja ik woon op de 2e zonder lift inderdaad. Ik ga bij nog een paar bedrijven offrtes vragen. :+1:

Ik moet de komende maanden verhuizen. Ik blijf in de buurt, zo’n 500 m van mijn huidige huis. Ga van de ene naar de andere kant van een (hele lange) straat. Ik heb vooral veel boeken (4 Billy’s), schoenen en van die dingen als kamperspullen. Ik moet/zal veel op de fiets wegbrengen. Witgoed heb ik nog niet, dat bestel ik als bijna alles over is. Ook een bank enzo moet ik nog kopen. Enige wat qua meubels mee moet, zijn 6 Billy’s, een Expeditkast (als we die nog uit elkaar krijgen), 2 bureaus, een bed, een bank (als dat lukt) en wat stoelen. Zie er nu al tegenop :sweat_smile: Gelukkig heb ik geen haast door dubbele lasten en kan ik er een halfjaar over doen als ik zou willen. Zou het het liefste willen doen door verhuizen, maar helaas is het verhuizen met een erg klein budget, dus geen geld voor.

Koop een hondje, zo’n plank met vier wieltjes! Of huur een steekkarretje. Zwarte dozen enzo zijn dan heel makkelijk de straat door te rijden en het kost niet veel.

1 like

Gaan er nog meer mensen verhuizen binnenkort?

Wij gaan het zelf doen. De helft staat al ingepakt in een opslag en kan overgetild worden in een busje, en dan gaan we nog een keer met een busje het huidige appartement doen. Ik zit nu binnen door corona, maar misschien ga ik iemand vragen om wat verhuisdozen langs te brengen zodat ik kan beginnen met inpakken in ieder geval.

Ik vind het nu wel spannend worden. Ik merk dat ik het vooral lastig vind dat we niet op een specifieke dag echt ‘over gaan’ voor mijn gevoel. De eerste twee weken hebben we ingericht voor wat klussen en opknappen en gaat de helft van de spullen al mee, en dan de rest dus later. Ik weet ook nog niet precies waar we gaan slapen in die tijd, dat hangt een beetje van het proces af denk ik. Dus ben benieuwd wanneer dat als ‘thuis’ gaat voelen en het appartement als het ‘oude huis’. Mijn vriend heeft het idee dat we vanaf de dag van de overdracht (als we ook op het nieuwe adres ingeschreven staan) er wonen. Ook al staan er alleen nog maar een paar blikken verf haha. Voor mijn gevoel wonen we er pas over een maand ofzo Ă©cht.

Wat fijn dat al een deel ingepakt staat, geeft denk ik ook rust. Moet er veel gebeuren in het huis of is je vriend gewoon heel positief? :joy: Ik begrijp je wel, lijkt mij ook lastig als je dan geen echte datum hebt, maar wellicht komt dat als de sleutel er is?

Als je niemand geregeld krijgt, wil ik afhankelijk van je plaats ook wel verhuisdozen halen en afleveren. Kan eventueel vandaag of morgen. Wil toch nog een kringloopdag doen dus kan dat wellicht combineren.

Wij gaan vanaf volgende week klussen en dan midden volgende maand over. Grote meubels laten we doen door een verhuisbedrijf, alle losse spullen/kleine dingen doen we zelf. Ik ben al een maand geleden begonnen, alles is al ingepakt op wat dingen na. Voelt echt heerlijk alles leeg. Ik zie wel op tegen het klussen maar kijk enorm uit naar alles uitpakken en alles een plek geven :joy:

Hoe verhuizen jullie jassen en kussens enzo, ook in dozen? Dat voelt zonde van de doos haha. Misschien een vuilniszak ofzo?

1 like

Ik had vorige week al mijn jassen in van die grote Ikea tassen of XL shoppers gedaan, kussens en dekens idd in vuilniszakken (wel sterke kopen, niet aller goedkoopste :wink:

1 like

Ja, ik ben druk bezig met verven enzo :slight_smile: En ik neem 1 keer per dag een doos met spullen mee (en soms nog wat extra). Moet zoveel mogelijk zelf doen, omdat het nog niet zeker is of ik een busje kan huren (ik kan zelf niet rijden).

@anon18050057 Ik heb mijn kussens in zo’n mega IKEA shopper gedaan.

1 like