Verhuistopic

Mijn vriend en ik gaan waarschijnlijk rond september/oktober verhuizen. We wachten nu alleen nog op goedkeuring van de verhuurder ivm de inkomenseis. Beetje lastige situatie: mijn vriend is in juli begonnen bij een nieuwe werkgever waar hij veel meer verdient dan de vorige. Ik begin in september met een nieuwe baan en had hiervoor alleen maar een bijbaantje. In principe komen we nu makkelijk boven de inkomensgrens, maar in de afgelopen maanden dus niet, en die loonstroken moet je natuurlijk wel inleveren. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben bang dat ze moeilijk gaan doen…

Geen zin om het topic helemaal door te spitten, dus wellicht is de vraag al gesteld, echter: wat zijn fijne stevige verhuisdozen? Is van de Action iets?

Las net een paar posts hierboven dat die van action worden afgeraden ivm uitscheurende handvaten, je zou evt even de zoekfunctie kunnen gebruiken

Ik ben net verhuisd met de dozen van de Hema, vooral de boekendozen vond ik fijn. Maar ik heb niet echt ervaring met andere dozen

Die van hema zijn prima maar niet die rare driehoekige! Ik dacht dat dat xxl waren maar ze waren driehoekig en ik snap nog steeds het nut niet :thinking:

Haha ik heb ze opgezocht, bedoel je de zolder verhuisdoos? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja

Wij hebben dozen van bol gebruikt en die waren fijn!

Ik kon in ongeveer dezelfde situatie mijn nieuwe contract met daarin het salaris insturen, dat vonden ze ook goed.

1 like

Verhuisfrustratie: mijn ouders hebben een dressoir en tafel gehaald zonder enig overleg, en nu zijn ze boos dat ik het lelijk vind en niet dankbaar ben. Heb van het dressoir zelfs op voorhand al gezegd hem niet mooi te vinden. Ze dreigen nu ook gelijk om morgen dan maar niet te gaan helpen met verhuizen want ik ben te ondankbaar.

Of je overlegd eerst gewoon dingen?

Ik ga het dressoir een andere kleur verven en maar voor lief nemen, het tafeltje hebben ze weer mee terug genomen. Op dit moment heb ik nog steeds geen idee of ze mij morgen wel of niet gaan helpen, dus ik ben nu vrienden en schoonfamilie met auto aan het regelen als back up.

Hallo lekker een oud topic uppen maar hebben jullie nog ultieme verhuistips? Ik moet binnenkort in één dag heel mn studio leeghalen en alles wegverhuizen, ik kan helaas niet van te voren spullen inpakken. Als ik er aan denk word ik al moe, dus wat is jullie lifehack??

Boeken in je koffer stoppen, kan je lekker meenemen door de wieltjes en is stevig
Kleding had ik in grote shoppers. Schoenen had ik wel in een doos gemikt.

Breekbare dingen in kleding rollen ipv papier of iets anders. En ik vond toevallig bij mijn vorige verhuizing zo’n grote ikea kar bij de flat, daarmee waren we in 2 keer op en neer klaar omdat je daar al je dozen en meubels op kwijt kan. Weet niet hoe illegaal het is haha maar je zou nog naar zoiets kunnen kijken

Ik weet niet op welke verdieping je zit. Maar ik ben onlangs verhuisd naar een appartement op de 3e en wij hebben voor €80 een verhuislift gehuurd. Bij het nieuwe huis waren binnen 20 minuten alle meubels en bijna alle dozen boven.

Dus dat raad ik echt aan!

12, dus dat is wel heel hoog

Textiel (kleding, bedengoed, handdoeken) allemaal in vuilniszakken proppen. Snel en makkelijk. Kies niet voor de goedkoopste vuilniszakken want anders kunnen ze scheuren.

Dan zou ik al helemaal doen!

Maar hoe werkt dat dan? Mijn ramen kunnen niet open en mn balkon zit aan de binnenkant, ik denk niet dat ik die lift door een deur krijg?

Oh ze hebben wel iets van een raam of balkon nodig! Ik heb een balkon dus daar hebben ze die lift tegenaan gezet. En dan wordt hij uitgeklapt. Er zit een bak aan en die gaat steeds heen en weer.

Maar als je geen doorgang hebt dan heeft het inderdaad geen zin.