Huh? Hier zit gewoon een Xenos hoor.
Niet alle Xenos gaan eraan!
Yaaaay. Love xenos
Oke, wat is het?
Brie met champignons?
Ik heb het maar ‘vegetarische kapsalon deluxe’ genoemd
patat op de bodem, dan vega shoarma, champignons en paprika, dan brie, even in de oven, sla erop, en knoflooksaus natuurlijk.
Bij de bedrijfsbarbecue:
“Er zou iets vegetarisch zijn toch?”
“Oh… eh… jaha… eh… vis?”
Gelukkig ben ik gek op stokbrood.
Ik moet dit eten dit weekend.
Haha oh ja vermoeiend is dat🙄 Ik had laatst een barbecue en daar hadden ze wel hun best gedaan voor mij, maar ze hadden denk ik een stuk of 30 vega hamburgers gekocht (waren niet eens lekker trouwens haha) dus aan het eind was er zoveel over dat ik ze mee naar huis moest nemen hahah.
Ik heb over 2 weken een bbq en doorgegeven dat ik vegan eet. Ik ben sowieso de enige die geen vlees eet want ik weet vrij zeker dat mn flex collega’s hier wel een uitzondering voor maken.
Maar als er dan dus lekkere opties voor mij zijn dan is iedereen chagrijnig en gaat mijn eten pakken onder het mom van ja maar ik wil ook maiskolfjes/meer sla/die burger proberen (aka mijn vreten opeten)
Maar als er niks voor mij is ja dan ben ik ook chagrijnig.
Ik vind eigk gewoon dat je bij een bbq aanvraag moet zeggen dat je gevarieerd eten wil ipv alleen hompen vlees.
Ik schaam me wel dat ik er nu al zo tegenop zie, het wordt extern georganiseerd. Maar ik ga gewoon mn eigen pakje burgers meenemen just in case.
Oh en dus superkut voor jou en ik vind dat echt niet oke
Oh dat is ook best kut als ze eigenlijk niet lekker waren
Oh dat is ook stom ja, dat anderen dan jouw eten op gaan eten…
Dit was wel door eigen collega’s georganiseerd, maar het eten kwam van een extern bedrijf. Ze voelden zich er wel oprecht lullig onder, het was geen opzet van mijn collega’s.
Gelukkig was er lekker stokbrood en heerlijke salades, en wijn op kosten van de baas, dus ik heb wel genoeg binnen gekregen hoor. Maar jammer was het wel. Het leverde overigens wel leuke gesprekken op
Ik vind het eigenlijk een soort van genant, omdat ik het zo naief en dom vind overkomen. Maar naar aanleiding van dat slachthuisfilmpje van vorige week heb ik besloten om echt minder vlees te gaan eten. Eerlijk is eerlijk, helemaal vegetarisch eten is niet voor mij, maar een stuk minder zou ik makkelijk kunnen. Je eet zo verschrikkelijk makkelijk vlees, plakje op je brood, 's avonds uit gewoonte bij je aardappeltjes en groente etc. Ik wil in ieder geval 2 keer per week helemaal geen vlees meer eten. Dan heb ik het over de avonden trouwens, ik wil eigenlijk op brood echt helemaal geen vlees meer eten (een keer ergens lunchen wel daar buiten gelaten trouwens).
Dus, ik kom hier vaker meelezen en meepraten
Knap van je!
Super, alle beetjes helpen en minder is al heel goed! Heb er zelf ook jaren over gedaan om helemaal vega te gaan hoor, en ik heb ook al die tijd geroepen dat dat niks voor mij is en dat ik het niet zou kunnen. Toen ben ik overgestapt naar echt alleen vlees buiten de deur, en daarna was het laatste stapje ook niet zo moeilijk meer.
Deze week zijn de valsspelen vleesvervangers in de bonus bij de AH. Wat kunnen jullie aanraden?
Hebben mensen nog leuke Vega crockpot recepten?
Morgen komen mijn ouders barbecueën, en dat is dan de eerste keer dat ze me gaan ‘meemaken’ als vegetariër… (Niet dat het een geheim was hoor, ik eet gewoon niet zo vaak met mijn ouders) Voelt toch een beetje alsof ik uit de kast ga komen ofzo :’)
Herkenbaar! Ik heb dat zelf ook… voelt heel ongemakkelijk om dat zo uit te spreken? Behalve tegen vriendinnen die al vegan ofzo zijn.
Hopelijk word het niet een al te groot ding bij de bbq!
Bij mij thuis valt het niet eens op bij het bbqen. Iedereen legt zn burger/worst/spies op de bbq en ik mn vegading. Ik moet specifiek tegen mn vader zeggen welke vega is, anders ziet ie dat niet. Succes en smakelijk!
Ik neem eigenlijk altijd gewoon recepten met vlees en dan laat ik het vlees weg en vervang ik dat met champignons, een handje linzen, soms nog wat andere paddestoelen en soms zoete aardappel.
Met vlees zijn veel meer lekkere smaak variaties te vinden en op die manier vervangen gaat eigenlijk altijd goed hier!