Haha ja dankje
Ok jongens wat vinden jullie van stremsel? Ik zie heel veel vegetariers kaas met (niet vegetarisch) stremsel eten en ik judge niet maar is het een kwestie van hoe streng je vegetarier bent? Stremsel is toch gewoon niet vegetarisch?
Ik weet niet hoe ik dit moet verwoorden :’)
Ik denk dat veel mensen zich hier niet van bewust zijn. Maar ik eet echt alleen vegetarische kaas.
Ik vraag me dan altijd af of ik mensen er van bewust moet maken?
Doe ik wel hoor! Ik ga er vanuit dat als mensen de keuze maken vegetarisch te eten, ze ook willen weten wat er allemaal niet vegetarisch is. Ik vind het niet belerend als ze al vegetarisch eten. Ik zou het iig graag horen.
Ik at ook altijd stremsel want ik liet al zo veel en hallo we moeten niet te moeilijk doen. Maar ik wist zeg maar wel dat stremsel ook dierenleed was maar ik wist het niet echt. Ik vond het ook oke om af en toe vlees te eten. Pas toen ik me echt bewust van alles werd kon ik het laten, en werd ik vegan
Ik quote even mezelf, heb nog niks gevonden helaas
Haha beeld je de vegan Police uit? Of vegan piloot
(en ja het voelt ook stom om te verkondigen maar ik heb serieus 3 x echt een lange tijd vega gegeten omdat ik zegmaar wel wist ja zo hoort het maar zonder echt de kennis te hebben van waarom het nou zo slecht was
Oke sorry. Zo bedoel ik het niet.
Ik heb dit ook weleens tegen mensen gezegd maar ik heb niet het idee dat iedereen het even leuk vond om te horen. :’)
Ik zou dat wel als belerend opvatten. Laat lekker iemand keuzes maken waar ze zich zelf prettig bij voelen. Ik heb het boek PIG05049 in huis gehad en het verbaasde mij waar allemaal varken in zit. Dus ik ben mij er zeker bewust van, maar maak keuzes waar ik mij goed bij voel.
Tja dan is het belerend. Vind het belangrijker dat mensen zich ervan bewust zijn. En zoals ik zei, als mensen zeggen vegetarisch te eten is dat iets wat erbij hoort. Als ze vervolgens wel de niet vegetarische kaas eten, ook prima. Dat is je eigen keuze.
Voor mij valt stremsel in dezelfde categorie als gelatine (en dat vermijd ik ook niet). Ik drink ook wijn bijvoorbeeld, waar vaak dierlijke eiwitten in worden gebruikt. Als ik daarom geen ‘echte vegetariër’ ben is dat voor mij geen probleem aangezien ik daar ook niet echt prat op ga. Ik eet inmiddels 11 jaar geen vlees meer, het is meer dan niks doen in elk geval. Vegetariër zijn is geen beschermde titel .
Weet iemand hoe je zelf lekkere groentenkroketten kunt maken?
Ik heb gisteren nav dit topic de biologische kaas van de AH gekocht, die is ook met vegetarisch stremsel. Ik vind hem alleen niet zo romig. Hebben jullie nog andere tips?
Ja, ik lees vaker over Panko, maar ben het nog nooit tegengekomen. Waar koop je dat?
Ah vandaar dat ik het nooit gezien heb. Toko hebben we niet, en bij onze appie kom ik wel eens als ik zoek naar zulke dingen die ik nergens anders kan krijgen, maar daar heb ik het ook nooit gespot.
De Xenos verkoopt het vaak ook!
Maar die bestaat niet meer
Ik heb er wel nog een paar in de buurt? Misschien anders een natuurwinkel, die hebben ook weleens dat soort toko-achtige ingredienten.