Vegetarisch eten

Ik ben zelf in ieder geval niet van plan om er een groot ding van te maken, maar ik zie hun er nog wel voor aan om dat wel te doen… mijn ouders zijn schatten hoor, maar best traditioneel ingesteld zeg maar.

Hopelijk valt het mee en kunnen ze je begrijpen. Vender: enjoy!

Komt vast goed! Stom eigenlijk he, hoe dichterbij het komt, hoe spannender ik het vind… kom op, het is niet dat ik ze ga laten weten dat ik tegenwoordig drugs verkoop aan kleine kinderen ofzo!

2 likes

Misschien moet je dit dan maar als argument opvoeren als ze moeilijk doen :joy:

3 likes

:rofl::+1:

Ahhh haha, het is juist toch iets moois juist die keuze. Lekker nonchalant brengen, niet reageren op gekke opmerkingen, niet je gek laten voelen zeg maar. En anders word je alsnog drugsdealer.

1 like

Ik heb vanavond zo lekker vegetarisch gegeten in een restaurant! Het is toch altijd maar weer afwachten of er wat lekkers op de kaart staat voor vegetarische mensen.
Ik had een gevulde portobello met risotto, vergeten groenten en tomatenchutney :star_struck: zo lekker!

6 likes

@Jenn hoe was het? :stuck_out_tongue:

1 like

Ah, het viel heel erg mee. Ze waren vooral verbaasd, maar vonden het wel interessant ook. Ze wilden zelfs een stukje van mijn nepvisburger proeven (“He, is dit écht geen vis?”) :blush:

4 likes

Voor diegenen die een Coop supermarkt in de buurt hebben, komende week zijn alle Vivera vleesvervangers maar 1 euro! Ook een goede kans om de biefstukc te proberen.

5 likes

Die haribo snoepjes he… daar zit zeker gelatine in, of niet :disappointed:

In de zure snoepjes en de drop volgens mij niet!
Red band heeft wat snoep zonder gelatine en skittles natuurlijk en haribo dragibus.
Maar eerlijk, snoepen is echt afzien. Katja heeft trouwens wel snoep zonder gelatine (wel met bijenwas) en de lidl heeft vossenkoppen die helemaal vegan zijn.
Wat goed dat je ook op gelatine let!

Helaas… een collega trakteerde voor haar verjaardag en doordat ik met hoofdpijn zat en echt enorme trek had in iets zoets heb ik het aangepakt en opgegeten… dus dat opletten laat nog wel eens te wensen over, maar geen dieren eten = wat mij betreft óók niet in snoepjes.

Katja ken ik idd. Ik ben niet echt een zoetekauw en eet zelden snoepjes, maar die zure stickjes zijn echt mijn favoriet!

1 like

Ik was echt een zoetekauw maar tegenwoordig haal ik mijn plezier uit een bak fruit omdat ik de snoep keuzes niet zo geweldig vind (ik let ook op bijenwas want eet vegan). En soms eet je iets dat niet strijkt met je principes, kan gebeuren volgende x let je er beter op.
Ik sta voor de klas en verloot de traktaties die ik krijg altijd

1 like

Ik vind fruit over het algemeen ook veel lekkerder dan snoep. Je maakt me 10x blijer met een bak aardbeien dan met een zak snoep eigenlijk.
Als ik vroeger voor Sint Maarten met mijn lampion rond ging dan waren de mandarijnen als eerste op, daarna de chocola en chips, en met de rest kon ik bijna doen tot het volgende jaar :rofl:

1 like

Als ik mijn winkelwagen vol laadt met allemaal vers fruit word ik altijd heel blij :D. Blijer dan wanneer ik snoep en chips zou kopen.

Ik tegenwoordig ook, wij hebben ook een fantastische markt en daar ga ik altijd helemaal los, voor minder dan een tientje kan ik dan weer een week er tegenaan

3 likes

Ik heb nu al meerdere keren meegemaakt dat ik met anderen boodschappen deed, vleesvervangers meenam in mijn karretje, en er dan word gezegd “dat ziet er toch niet uit?”… Nee, rauw vlees, dat ziet er lekker uit zeker?!

2 likes

Huh, echt? Een vleesvervanger ziet er duizend keer beter uit dan zo’n pak rauw gehakt, rauwe worstjes of nog erger: rauwe kip.

He? Zit dat niet gewoon tussen de oren dan :sweat_smile: een vegetarische schnitzel/burger/visstick/etc ziet er toch niet heel anders of slechter uit dan de vleesvariant?