Vegetarisch eten

Ik heb zondag een high tea en wil graag wat kleine sandwiches maken. Ik heb op Pinterest en via Google gezocht naar niet-standaard vega belegcombinaties maar heb nog niks leuks gevonden. Hebben jullie lekkere suggesties?

1 like

eiersalade met kappertjes en waterkers (kan ook vegan)
kruidenkaas met komkommer (kan ook vegan)
avocado met tomaat en pesto
kaas met mango chutney/zoete uiencompote en rucola
hummus met gegrilde courgette of paprika en een beetje honing

edit: als je op vegan of vegetarian smorrebrod zoekt vind je denk ik ook nog wel wat leuke suggesties

3 likes

Cashew-geroosterde paprika dip met tomaat en avocado
Geitenkaascrème met balsamico sjalotten
Pistache pesto met buffelmozzarella
Wortelzalm met mierikswortelmayonaise
Baba ganoush en geroosterde groenten

2 likes

Ik wil in ons huishouden iets meer vleesvervangers introduceren maar wij zijn met 3 thuis. Ik ben niet zo’n fan van bijvoorbeeld 2 pakjes Vivera kaasdingen halen want dan ben ik voor 1 maaltijd gewoon €6 achteruit. Weten jullie welke vleesvervangers er per 3 en/of 4 in de verpakking zitten?

1 like

Dat zijn hele goede tips, super bedankt. De Hema zit hier ook naast onze Ap🥰

Jumbo heeft meer voordeelverpakkingen, maar die vind ik minder lekker. Lidl heeft lekkerr vleesvervangers vanaf 1,49, dan is twee pakjes moeten kopen misschien minder erg

Ook zou je eens kunnen kijken naar diepvries vleesvervangers zoals green cuisine van Iglo (maar hier zijn geen vitamines aam toegevoegd).

1 like

Lidl gaat denk ik weer het assortiment veranderen :thinking:

Bij de nettorama

1 like

Geitenkaas met vijgen of vijgenjam (of uberhaupt geitenkaas met jam maar weet niet of iedereen mijn combi’s nou zo’n succes vindt haha)

Haha, dat vind ik wel lekker! Ik ben de enige vega in de groep, dus probeer het niet al te gek te doen :stuck_out_tongue:

2 likes

Kopen in de aanbieding en per portie invriezen? Doe ik vaak aangezien ik vaker vega eet dan m’n vriend en ik vries het gwn per portie in. Kan met de meeste dingen wel hoor (denk ik :ghost:)

Ja heel veel kan idd in de vriezer, ik gooi bijna alles meteen in de vriezer

Ik haal vaak als het in de bonus is, omdat ik veel vleesvervangers koop heb ik ook nog wel eens in die persoonlijke bonusbox de optie voor 20/30% korting op een bepaald vega merk

Heeft iemand deze wel eens gehad? Ben benieuwd of ze lekker zijn

Ja ik vind ze echt heel lekker! Maak ze vaak als snack voor in bad haha.
Zit echt veel meer smaak aan dan een kipsnitzel

3 likes

Ik vind ze ook lekker! Wel echt kleine verpakking weer, ik eet ze allemaal in een keer op op een broodje

3 likes

Dit is echt geniaal 🤌

2 likes

Mijn fave!! je hebt ze ook in southern fried stijl, iets anders gekruid. Beide heerlijk. Wel net te weinig inderdaad, je stopt ze zo in je holle kies. Hadden er wel 6 in gemogen wat mij betreft. Gewoon inslaan deze week bij de coop, ze hebben weer een 3 voor 5 actie:D

1 like

1 like

Wij willen (weer, deden we vroeger ook) wat vaker vega eten. Maar zijn ook wel gehecht aan AGV (ook ivm verstandelijk beperkte cliënten die 3-4 dagen mee eten), dus wat is nou je favo vleesvervanger? We grijpen daar dan weer mis in waardoor niemand het eet, en we dr week erna weer denken van: nah, laat maar. Dan maar vlees. (Bijv rookworst geprobeerd maar viel erg tegen, falafel van Garden gourmet was best wel droog)

Bijv van Garden Gourmet? Of vivera :slight_smile:

Edit: vroegahh had je de couscous burger ofzo? Van de appie? Dje vond ik echt geweldig :see_no_evil:

Vega kip krokant schnitzel van elk merk is altijd goed. Die van lidl is bijv ook best goedkoop maar smaakt hetzelfde als die van vivera.

Ik ben groot fan van de vega balletjes van de lidl, en de nieuwe kipfilet van vivera is ook erg lekker. Spinazie kaas schnitzels van lidl of vivera bevallen ook iedereen wel denk ik

1 like

De meest simpele van Vivera zijn altijd goed, zoals bv de schnitzels of kip krokant. Kan je haast bijna niet mee de mist in gaan bij een AGVtje.

1 like