Ik kon het niet via de zoekfunctie vinden, maar heeft iemand het kookboek VEG van Jamie Oliver? Is het een aanrader voor beginners?
Kennen jullie nog een paar leuke nieuwe vega producten die niet in de koeling hoeven? Ik krijg weer een pakket opgestuurd met dingetjes uit Nederland, dus mag een lijstje doorgeven.
Ik heb hem. Vind hem zelf wel toegankelijk, maar je staat voor de meeste gerechten wel even in de keuken. De ingrediënten zelf zijn wel voor beginners, i.e. veel groenten als basis i.p.v. seitan, tempeh e.d. Ik vind het een aanrader
@Ovenschaal Ik kan ook alleen op Unox komen, die hebben ook nog erwtensoep met vega rookworst en tomaten en groentensoep met vegaballetjes. Maar verder ligt het meeste in de koeling.
Ohja en die Katja snoepjes en Oldtimers drop.
Edit: Zonnatura heeft ook van die vega spreads op brood. Pate in blikjes en groentespreads in potjes. Maar of dat echt heel lekker is weet ik niet.
Mister Kitchen groentespreads vind ik zelf heel lekker op brood! Die hoeven pas na openen gekoeld te worden. Pindakaas met cacao van AH huismerk is ook heel lekker, niet per see vega specifiek maar vond broodbeleg zelf het lastigst in ‘jouw’ land (woonde er zelf ook wel wat langer geleden dus misschien is er inmiddels meer?). Kruidenpakjes en kruidenpastas van FairTrade, Hellmann’s vegan mayonaise, Tartex en idd de zonnatura spreads. Vegan chocoladekruidnoten van de pepernotenwinkel vond ik ook heel lekker, mocht je ook geen zuivel nemen. Unox vega erwtensoep en knakworstjes.
En @Mimir
Staat op het lijstje! De Hema ookworst ook. Ja stom dat meeste in koeling is, wel logisch. Kips vega leverworst overleeft het wel denk ik. Liefst heb ik ook die vega bitterballen enzo van tegenwoordig maar die overleven het echt niet. Wil ze zo graag proeven!
Om de viskoekjes mee te maken die @pepe laatst deelde: Thaise vegan viskoekjes met rode curry - Fairtrade Original
Niet heel nieuw, maar wel lekker (en handig dat het al gepulled is).
Een lekkere kruidenpasta voor erbij.
Ook niet heel nieuw meer geloof ik, maar wel heel lekker.
Saus van de Vegan junkfood bar. Ook niet super nieuw meer…
Misschien nog kruiden van het merk Souq? Ik vind de za’atar erg lekker. Maar misschien kun je dat bij jou ook wel gewoon in de supermarkt vinden.
Je zou ook even kunnen kijken op @bonusvegan en @wateetjedanwel op Instagram. Zij delen vaak tips met nieuwe producten uit de supermarkt.
Yessss dankjewel! Wat uitgebreid, tof!
Handig dat je al pulled jackfruit kan kopen, dat wist ik niet!
Edit: en voor mij is alles nieuw haha ben al bijna 2 jaar niet meer in Nederland geweest
Graag gedaan! Haha ja ik twijfelde tot hoever het begrip nieuw strekte. Misschien kom ik nog wel op meer producten. Ik ga graag op supermarktsafari haha.
Heb je al Remia mayolijn geprobeerd? Dat vind ik echt lekkere mayo en die is vegan.
Edit: ik weet dat je om vega producten vroeg, maar vaak zijn de producten automatisch vegan en verder zijn er denk ik niet zoveel bijzondere vega producten.
De ook worst moet wel gekoeld blijven geloof ik? Maar grote kans dat die t wel overleefd
Oh echt? Volgens mij hebben we er al een tijd eentje in de voorraadkast liggen hier ah shit haha ik ga straks kijken
@pastelzwart oehhh nee nog niet geprobeerd, ziet er goed uit! Vega of vegan maakt me idd niet uit
Ze liggen hier bij de hema zowel in als buiten de koeling dus ik denk dat het eigenlijk niet hoeft? Maar dat ze graag doen alsof haha
Oh bij mij in de Hema liggen ze altijd in de koeling en toen ik er naar vroeg werd me verteld dat ie altijd in de koeling moest blijven maar hoeft natuurlijk niet waar te zijn, en ben ik goedgelovig hahha
Die mayolijn is lekker als je meer van fritessaus houdt
Als je meer van vollere mayo houdt, dan heeft remia ook deze plantaardige mayo! Smaakt net als normale mayo
Het kan ook zijn dat ze in mijn Hema gewoon slordig zijn haha.
Niet koelkast dus, maar wel ‘gematigde temperatuur’ wat dat ook moge zijn.
Gewoon in de kast dus
Het is wel een truc die vaker gebruikt wordt, van dat coolbestsap stond ook altijd in de koeling terwijl dat niet hoeft, maar blijkbaar denken mensen dan dat het verser is en zijn ze bereid om er meer voor te betalen.
Slimme truc wel!
Zag wel dat ie tot 19 augustus houdbaar is dus dat wordt vanavond opeten.
Ik heb gisteren aan mezelf toegegeven dat ik gewoon een hekel heb aan koken en om te voorkomen dat ik de rest van het jaar ongezonde troep of boterhammen eet als avondeten ben ik supermarktwebsites aan het afstruinen op enigszins gezonde kant en klaar opties. Heeft iemand een van deze weleens geprobeerd en zo ja, hoe smaken ze?