Vegetarisch eten

Mijn lievelings zijn de vegetarische balletjes van de ah, kan je in een pita eten, in de oven doen met groenten en aardappels of door pastasaus. Daarnaast vind ik de kipshoarma van vegetarische slager ook heel lekker!

1 like

Mijn favoriet is toch wel de plantaardige kipkrokant schnitzel van Vivera. En de vegetarische kipkorn van Mora vind ik ook heel lekker uit het vriesvak.

1 like

Mijn favo’s zijn Vivera spekjes, shoarma en idd rulgehakt. Kipstukjes heb ik het liefst van Vegetarsiche Slager. AVG eet ik niet vaak, maar dan neem ik meestal een Valess schnitzel.

1 like

Valess crispy sticks vind ik heeeeel lekker! En de ‘Gemarineerde filets als van kip’ van AH merk zelf. De Garden gourmet sensational filet pieces zijn ook super lekker maar wel prijzig, ik koop die zelf alleen als ze korting hebben (deze week hebben ze 25% korting in de bonus bijvoorbeeld)

1 like

6607338

Lekker, vlezige structuur en goed op smaak. At hem op een broodje. Zou deze niet zo gauw los eten denk ik, op een broodje was ie heerlijk. Lijkt niet op een echte steak van vlees. 7,5/10.

Gegeten op een pitabroodje met sla, tomaat en knoflooksaus. Extra shoarmakruiden en zout op gedaan. Vond ze los vleziger dan in het broodje. Ik kon de stukjes icm met het broodje moeilijk doorbijten, had dus al gauw een hele hap shoarmastukjes. 6,5/10.

Edit:

Deze is zo lekker op een hamburgerbroodje. Goede structuur en dikte, goed op smaak, echt heel nice, 8,5/10

1 like

@zaatar ik heb vandaag je falafelrecept gemaakt en het was HEERLIJK. Ik had een pot tuinbonen ipv gedroogde door tijdsnood, volgende keer op zoek naar gedroogde want dit recept houd ik erin :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Foto met bewijs (wel iets kleiner dan jij ze maakt denk ik?):

20 likes

oooh zo leuk om te horen!! wat zijn ze mooi geworden :heart_eyes: fijn dat je het lekker vond!

2 likes

Krijg er honger van!!!

2 likes

:sob:

Ohjee ze gaan niet veranderen toch?

Gatverdamme

1 like

Ik hoop het niet. Vind dit al afschuwelijk

1 like

He gadver, ik snap echt niet waarom die vleesvervanger bedrijven daaraan meewerken :weary: (ja duh geld) maar beter gaat er niks veranderen

2 likes

Ik vind het eigenlijk wel positief.

Het is wel een teken dat dat vleesbedrijf beseft dat er kansen liggen op de vegamarkt, dat is denk ik positief. En voor Vivera zelf betekent het een grotere potentiele afzetmarkt, misschien grotere reclamebudgetten etc. DVS is ook nog harder gegroeid sinds ze bij Unilever zitten.

Het is plat gezegd de keuze tussen helemaal trouw blijven aan je idealen en klein blijven, of dat een beetje loslaten en sneller kunnen groeien dankzij een grote partij. En hoe groter, hoe meer verschil je uiteindelijk maakt. Dan ben ik heel pragmatisch en snap ik deze zet heel goed.

23 likes

Ik ging gister pasta eten met die balletjes van de veg slager. Had ze in tweeën gesneden en gebakken zodat ze krokant waren en toen kreeg ik het lumineuze idee om er truffelmayo op de doen, ipv in de pasta. Omggg dit wordt mn snack dit weekend, zo lekker. Ook lekker met kerriemayo!

4 likes

Wat voor Vega dingen zijn lekker op de bbq? En dan bedoel ik echt dingen om te grillen zegmaar geen salades ofzo!

Mijn vriend en ik zijn eigenlijk per ongeluk Vega gaan eten en toen we besloten te willen bbq’en kwamen we tot de ontdekking dat we al maanden geen vlees meer op hadden en ook geen behoefte meer aan hebben. Dus nu is de vraag; hoe doen we dat met bbq’en

Maiskolf, gepofte aardappel, aubergine (kan je ook babba ganoush van maken), gepofte knoflook

1 like

Veel groente is inderdaad lekker op de BBQ, prei is ook top (best wel lang, zwart laten blakeren en dan de buitenste laag eraf pellen), en qua nepvlees vind ik de Ereburger van de vegetarische slager en de incredible(?) burger van Garden Gourmet lekker (ik doe m dan wel op een broodje, niet zo los), en saté van sojabrokken!

4 likes

Niet helemaal wat je zoekt denk ik, maar ananas grillen op de bbq als dessert is ook super lekker!

3 likes

Watermeloen is ook leuk heerlijk van de BBQ. Of champignons insmeren met kruiden, knoflook en olijfolie en dan op de BBQ. Groente spiesjes. Paprika roosteren.

Sommige vleesvervangers zijn ook lekker op de BBQ, burgers of worstjes bijvoorbeeld.

3 likes