Vegetarisch eten

Hoe zijn de jackfruit stukjes van rootzz? Deze week in de bonus dus vraag me af of ik ze moet kopen

Ik vind ze lekker!

1 like

Ik vind garden gourmet smeerworst echt niet lekker. Ik vind eigenlijk vega patés eigenlijk altijd lekker maar deze niet.

1 like

Ik heb net voor het eerst pasta carbonara gemaakt met de spekjes van Vivera en omg het was echt super lekker :yum: Nog bedankt voor de tip @grace! Ik heb nog een deel van de spekjes over en die gooi ik denk ik morgen door een salade.

Foto

7 likes

Ik ook! Had eerst die van kips, super lekker! Week erop garden gourmet: heb het zelfs weggegooid, kreeg t niet weg (maar lijkt misschien te veel op vlees? Vond beyond meat ook echt heel erg vies namelijk)

Ik ben op zoek naar vega inspiratie. Heb al wat vega kookboeken bij de bieb gereserveerd en ben ook benieuwd naar jullie favo vega kookboeken, blogs en youtube kanalen. Ik hou van koken dus het hoeven niet per se alleen makkelijke gerechten te zijn.

Al in huis:

• Ottolenghi’s simple en flavour

Gereserveerd:

• Puur India
  • De hippe vegetariër
  • Vegarabia
  • India Street Food van Mirjam Letsch
  • Made in India van Meera Sodha Ook niet alleen maar vegetarisch maar wel genoeg opties denk ik
  • Puur India van Meera Sodha is wel met alleen vegetarische recepten, maar moet ik nog lezen
  • The Curry Guy Veggie van Dan Toombs heb ik ook op mijn te lezen lijstje staan. Recensies zijn positief

Misschien is dit boek ook nog wel een optie. Maar ken hem zelf niet nog.

1 like

Veganista van Luna Trapani!

1 like

Ik heb nu de vegetarische kibbeling van jumbo in de oven liggen! Ben heel benieuwd of het lekker is😊.

Ik ben fan van Gaz Oakley (youtube, kookboek en blog: https://www.avantgardevegan.com/).

4 likes

Ik vind Veg! en Heel veel veg! ook aanraders. Vrij toegankelijke recepten en alles wat ik tot nu gemaakt heb uit beide boeken bevallen heel goed. De boeken van The Curry Guy zijn inderdaad ook aanraders.

1 like

Oke de vega kibbeling viel behoorlijk tegen. Maar goed ook want zaten maar 6 stukjes in en mijn vriend en ik aten samen😅. Het leek echt in niets op hoe ik me kibbeling herinner. Iemand de Vega lekkerbekjes al geprobeerd? Zijn die wel lekker?

Ik heb heel veel positieve verhalen over De groene bakplaat gehoord, die wil ik zelf ook nog kopen!

1 like

Ik vond die echt vies slijmerig waterige structuur en zurig :sweat_smile:

1 like

Oh dat klinkt al niet heel veel beter haha

Sorry :sweat_smile:

1 like

Ja, die is chill! Staan echt veel goede recepten in en sowieso is het “alles uit één ovenschaal”-principe heel relaxed.

The Curry Guy Veggie is ook een prachtig kookboek maar de recepten kosten wel vrij veel tijd (en een bezoekje aan de toko).

1 like

De vega bijbel is nu €15,- bij de Albert Heijn.

Ik heb periodes dat ik super gemotiveerd ben om veel vegetarisch te eten en te koken maar uiteindelijk wordt dat altijd weer minder en wordt er uit gemak toch weer meer/vaker vlees in de pan gegooid. Ik wil er dus wat meer structuur in aanbrengen en ook wat vaker vlees en vis-vervangers uitproberen. Wat zijn jullie favorieten? Ik weet dat het aanbod veel verandert. Ik ben zelf fan van de vegetarische rulstukjes van de Albert Heijn maar verder vind ik het maar lastig :sweat_smile: Vegaburgers vind ik meestal niet zo’n succes.

2 likes

In dit topic is een excel bestand gedeeld met een groot overzicht en aantal stemmen :blush:

Zelf vind ik de groenteschijven van de lidl écht heerlijk (en nee dit smaakt niet als geblendeerde groente gedrukt tot schijf😅)

Ook de lidl vegaburgers vind ik erg lekker, terwijl ik burgers van een ander merk juist niet lekker vind. Dus misschien iets om te proberen?

Prijzen zijn er wel naar om eens te proberen :blush:

1 like