Logisch haha tuurlijk neem je dat mee! Maar ontdooi je dan het hele pak en maak je dat dan bijv binnen 2 dagen op?
Ik ontdooi het hele pak en doe er dan gewoon 4 dagen over ookal is het technisch gezien over datum. Met vega dingen heb ik ook niet zo veel moeite als het over datum is, het is geen vlees/vis dus mocht ik er ziek van worden dan verwacht ik het minimale haha. Ben nooit ziek geworden dus scheelt.
Of nou ja wel een keer maar dat was van vega balletjes die gewoon vers waren 🥲
Nee dat is ook zo met vlees of vis moet je daar denk ik ook voorzichtiger in zijn😅
Toevallig die van de jumbo?
Ik ga binnenkort een nachtje naar Maastricht en omdat de restaurants niet open zijn zoek ik iets lekkers om savonds af te halen/bezorgen. Heeft iemand hier een goede tip? Ik zag geen Maastricht topic dus dacht dan vraag ik het maar even hier aangezien het wel vega moet zijn.
Nee, van de lidl!
Ah😅 van de jumbo heb ik namelijk dat wel vaker
Gisteren heb ik deze blokjes van Boon geprobeerd, maar de vreemde zoetige smaak viel me tegen. Mijn moeder en ik werden er allebei een beetje misselijk van. Ze probeerden waarschijnlijk de smaak van sojasaus na te maken (?).
Zojuist heb ik deze Rootz jackfruit reepjes getest als “broodje shoarma” en die bevielen wel! Ik ga ze sowieso opnieuw kopen. Zeker als je ze wat langer bakt krijg je een lekker knapperig laagje.
Ik vond die tempeh ook vreemd. Bakte ook super snel aan, echt niet lekker. Beter gewone tempeh met een eigen sausje weer.
Wat is het lekkerste vega gehakt? Ik heb vanavond het kruimgehakt van Vivera geprobeerd, maar daar was ik niet heel erg van onder de indruk.
Ik vind sowieso alle "kruim"gehakt droog en hard😅
Soy chunks vind ik. Of delhaize seitan gehakt als je in belgie woont
Ik vind eigenlijk juist lekker als je verwerkt in een saus! Die van Vivera nu paar keer gebruikt, bij burritos en pasta bolognese en bij beide de saus lekker even laten inkoken op laag vuurtje. Dan neemt het de smaken lekker op en is het niet droog vind ik! Of ik heb geen smaak hahah
Ik heb gisteren lasagne genaakt met naturli gehakt en dat was zo lekker. M’n vriend die wel altijd vega mee-eet, maar wel ook altijd moet benoemen dat vlees beter/anders is. vond het ook echt heel lekker!
Het is niet van dat kruimgehakt, maar van die nattige structuur.
Ah ok, dat ga ik ook nog eens proberen dan. Ik had het nu met kerriekruiden en een paar druppels water gebakken en in een pitabroodje met tzatziki gedaan. Maar dat vond ik inderdaad droog en totaal niet op gehakt lijken. Maar ik kan me voorstellen dat kruimig gehakt beter tot zijn recht komt in een saus. En @wompie, naturli klinkt goed, dank!
Ik vind AH vega gehakt best lekker! Ben niet helemaal vega dus als de gehakt een gerecht echt ‘maakt’ sla ik m over. Maar laatst tacos gegeten met nepgehakt en was zelfs goedgekeurd door mn vriend die normaal alle vleesvervangers mwah vindt!
Iemand hier al de Ereburger gehad? Ik heb hem laatst geproefd (niet op een broodje, maar gewoon bij AVG) en vond die neppe vleessmaak vrij heftig. Zou 'm denk ik niet weer kopen…
Ik vond hem lekker! Had hem wel op een broodje met toppings enzo
Gisteren eindelijk voor het eerst iets gemaakt hiermee en was het lekker! We hadden een soort nacho schotel gemaakt, voor mijn vriend met gehakt en voor mij dus met dit als vervanger voor gehakt. Ik heb het eerst laten weken en daardoor was de smaak lekker, er zat alleen wel veel vocht in. Laat jij het uitlekken voor je het in een recept verwerkt?
Ja ik knijp het eerst een beetje uit! Daarna kan het de smaak van de saus ook beter opnemen
Slim! Ik had alleen het bakje afgegoten Volgens keer ga ik dit proberen!