Ja natuurlijk, heb je een pm gestuurd.
Oh fijn! Dat klinkt lekker! Misschien wil ik hem dan wel bestellen als het nergens hier te vinden is. Vind m wel aan de prijs maargoed, voor af en toe dan.
Ik zal eens bij mijn moeder vragen, kan me herinneren dat we lades vol met die dingen hadden.
Zal ook meteen haar falafelrecept met sesamzaadjes vragen.
Bij een Algerijns(?) winkeltje vlakbij Afrikaandermarkt verkopen ze vaak dat soort dingen. Ze hebben ook mega lekkere perzikmatjes(zie foto) en grove za’atar en sumac
Even heel random, maar ik vind de “grote” vleesvervangers van de lidl echt geweldig maar die mini’s voor de feestdagen echt niet lekker
Hee die hebben wij ook. Zin in falafel nu
Ik heb dit gekocht bij de toko omdat ik het hier op het forum wel eens zie (ander merk, maar kon geen goede foto vinden). Hebben jullie misschien een idee hoe je het lekker klaar kan maken?
Ik heb het zelf nog nooit gebruikt maar ken het uit deze YouTube video:
https://www.youtube.com/watch?v=wfmeJ2T_txk&t=117s
(mocht je het nog niet kennen, die budget eats van June zijn echt heeeerlijk verdrijf om naar te kijken. Zo’n creatieve kok, zij! Niet altijd vegetarisch, maar deze video dus vegan)
ja!!! ik gebruik dit altijd voor alle soorten gehakt vervangen. Eerst even weken (20 min) in heet water met paddenstoelen bouillion, soja saus en liquid smoke. Dan kan het in burrito’s, bolognese, lasagne, bobotie, alles wat je wil. Je kan er geen gehaktbal of burgers van maken, maar het valt ook niet uit elkaar als je het 400 jaar stooft, dus het kan weer wel in de slow cooker! Ik gebruik ong. 30gr per persoon en daar haal je best flinke porties uit, maar wij zijn ook wel grote eters. Ik heb laatst mijn beste versie van vegan lasagne bolognese met sojabrokken opgeschreven, kan ik wel delen misschien.
Ik gebruik het het liefst in chili of bolognese
andere ideeen:
- gebruiken als gehakt in vega sheperds pie
- gebruiken als gehakt in vega sloppy joe’s
- gebruiken als vulling voor groentes, deeg, of gluten puffs
- als gehakt op pizza (cheeseburger pizza namaken als dat je ding is)
- in taco’s, burritos, enchiladas, etc
Ik maak van de grove versie graag een soort babi ketjap. Dan week ik ze eerst minstens 20 min in heet water en daarna maak ik ze klaar in een saus van ui, knoflook, gember, ketjap, sojasaus en pindakaas. Beetje naar smaak. En dan met rijst en een groentegerecht. De textuur is heel vlezig
Wow je kan er zulke diverse dingen mee, dankjewel allemaal! Heb echt superveel zin om lekker te experimenteren met verschillende recepten <3
Sunt bananenbrood
Nog nooit gehad, sorry, maar waarom staat dit in vegetarisch eten?
Is dit niet vega?
Haha ja okay maar is bananenbrood niet standaard vega? :’) Dacht dat je misschien meer succes zou hebben in 't nieuwe producten topic oid
O ja dat kan ook. Ja ik verplaats hem
Ik zag dat jullie ook “plakjes” broodbeleg hadden ingevroren. Maar hoe doen jullie dat dan, het hele pak invriezen en na ontdooien gewoon zo snel mogelijk opmaken? Of bijvoorbeeld per 2 of 4 plakjes invriezen?
Bedacht me net ook dat er natuurlijk ook niet zoveel plakjes in zitten als bij echt vlees of wel?
Je kan ook tussen de plakjes velletjes bakpapier doen, dan kan je net als brood uit de vriezer gewoon 1 of 2 plakjes pakken en ontdooien. Door het bakpapier vriest het niet aan elkaar!
Ik moet wel toegeven dat invriezen het er niet perse lekkerder op maakt…
Lol ik vries ze gewoon in het pakje in. Het is niet ideaal maar soms heb ik een Black out in de supermarkt en kom ik terug met 4 pakjes quorn kipfilet oid die binnenkort over datum gaat en dus 35% korting was. Dan vergeet ik mijn verstand even, neem ik alles mee, en vries ik het thuis in
Mijn smaakpapillen zijn ondertussen extreem gewend aan bevroren-ontdooit-vegetarisch eten
Ik had het met aluminiumfolie gedaan, maar dat was geen succes😅 volgende keer bakpapier dus