Vegetarisch eten

Ik vond ze wel lekker, maar het waren idd meer een soort alternatieve nuggets? Met genoeg remouladesaus vond ik ze wel lekker, maar niet die lekkere vette kibbeling smaak of structuur.

1 like

Ik haalde weleens de vegan vissticks bij de Aldi, vond ik wel vissig zat, weet niet of ze die nog verkopen (kom er niet heel vaak), wel benieuwd of die dan lijken op al die nieuwe ‘vis’ producten.

Helaas niet :frowning: was een weekaanbieding

1 like

Ik heb dus nog nooit echt stoofvlees gegeten, maar hoe smaakt de vegetarische variant ?:see_no_evil:

De lekkerbekjes van de Jumbo zijn super! Ik ben ook benieuwd naar de kibbeling, maar die was op.

Die heb ik alleen de afgelopen twee jaar tijdens de week zonder vlees gezien, maar daarna niet meer bij onze aldi.

Ik vond de stooflapjes van de jumbo erg lekker. Die groene zak van Unox is ook lekker, daar zit iets meer in dan alleen ‘vlees’.

1 like

Fijn! Maar aan wat voor smaak moet ik denken? :see_no_evil: ik weet dus ook niet hoe de vleesvariant smaakt

Oh jeetje, geen idee hoe ik dat moet uitleggen als je de smaak van het vlees niet kent eigenlijk. Ik zou echt niet weten waar je het mee kunt vergelijken.

1 like

Snap ik, dat lijkt mij ook lastig :sweat_smile: gewoon eens proberen dus haha :see_no_evil:

1 like

Zou ik gewoon doen, en als het dan niet je ding blijkt gewoon niet weer kopen :sweat_smile:

1 like

Heel erg lekker! Warme kruidnagel/kaneel/laurier smaak maar dan niet zoet, maar zoutzurig. Ik zou het maken met jackfruit als ik jou was! Die stooflapjes van de Jumbo vond ik echt om te kotsen. Hele rare zoete ketjapsmaak zat er aan.

Gebruik meestal dit recept:
https://www.ad.nl/koken-en-eten/het-lekkerste-stoofvlees-zonder-vlees-het-kan-met-jackfruit~aaf55122/

1 like

Oh dankjewel! Jackfruit wilde ik sowieso al een keer proberen. Kijken of ik dat kan haha ben niet zo heel culinair aangelegd. Of toch een kant en klare versie testen :see_no_evil:

Vraagje. Ik heb met dit https://jaimyskitchen.nl/recept-vegan-bieten-burgers/ recept zelf burgers gemaakt. (Op gevoel wat, want had maar twee gekookte bieten, dus beetje gegokt allemaal) en ik vind de smaak van ongekookte havermout zo overheersend. Had ik ze, om dat te voorkomen, in de diepvries moeten doen? Of hoort dat zo?

100220210032_412079STK-1_360x360_2

Ik vond deze dus echt niet lekker
structuur een beetje nat van binnen ofzo en smaakte een beetje zurig

Ohh wat jammer, dacht dat deze wel unaniem als lekker was bestempeld :frowning:

1 like

Dan zal ik wel een Ășnieke smaak hebben denk ik😅

Hahaha soms vind ik dingen die als lekker bestempeld zijn ook niet te vreten en dingen die niet lekker zijn juist wel. Teske zei in haar proefvideo dat die vegan groentesticks lekker zijn terwijlvik die meeega goor vond

Vroeg me bijna af of ik een slechte batch te pakken had :joy:

1 like

Nou dat heb ik dus ook heel vaak hoor! Misschien moet ik dan juist die groentesticks wel proberen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar Teske ken ik niet, reviewt ze meer dingen? Ik ga het opzoeken😇

Ja ik kijk altijd de proefwerkvideo’s van haar! Ze eet wel vegan dus niet alle nieuwe producten komen aan bod maar alles wat vegan is is ook vegetarisch dus vind het alsnog interessant

2 likes

Ik zit met een idee in m’n hoofd maar loop vast op de uitvoering :stuck_out_tongue:

Ik zou een soort lijstje willen maken met de beste vega-vervanger van allemaal soorten vlees. Dus de beste filet americain, de beste rookworst, beste bitterbal, etc. En dat iedereen hier dan kan stemmen per categorie. En als iemand zich dan afvraagt welk product ze het beste kunnen kopen, je gewoon dat lijstje kan checken.

Bestaat dit misschien al? Of waarmee zou je dat kunnen maken?

7 likes

Je kunt in dit topic per soort een poll aanmaken?