Vegetarisch eten

+1! @zaatar (laf je naam ook)

2 likes

@Bunnyslippers @Kauai wat lief! toevallig wil ik ergens volgende week denk ik falafel gaan maken, dan zal ik het eventjes opschrijven! :relaxed: (het is een whatsapp spraakmemo van zo’n tien minuten die m’n tante een keer heeft opgenomen, dus moet hem toch nog voor mezelf een keer goed opschrijven :joy:)

6 likes

Nee dat hoeft zeker niet, maar het kan wel om er ook een iets andere structuur aan toe te voegen. Ik vind het zelf erg lekker om linzen toe te voegen aan curry, dat heb ik liever dan kikkererwten (die vind ik ook lekker maar in curry iets minder) en maakt het wat vullender of zo.

1 like

Voor iedereen die van falafel houdt en het zelf wil maken(want dat spul uit de supermarkt is toch niet te hachelen
) kan ik de podcast over falafel(en humus) aanraden van Watschaftdepodcast.

@zaatar waar koop je gedroogde tuinbonen, mijn Iraanse winkel had ze niet?

3 likes

Mijn lokale marokkaanse supermarkt heeft ze. Heb even een foto van de zak voor je gemaakt, ze worden ook wel ‘broad beans’ genoemd volgens mij. (Deze zijn gedroogd en gepeld dus) :relaxed:

2 likes

Ik ga zoeken! Ook in de Iraanse winkel, nu weet ik hoe ze eruit zouden moeten zien! De mannen daar wisten het niet en begrepen me ook niet. Bedankt!

1 like

Hun falafel recept viel bij mij helemaal uit elkaar, was niet plakkerig genoeg. De hummus daarentegen was echt fan-tas-tisch.

1 like

Ik vind zelf curry met alleen maar groentes vaak te saai, ik heb het liefst wel iets van nepkip!

1 like

Bij mij niet, ook de falafel was heerlijk, niet droog, kon nog iets meer op smaak en krokant. Werkte een paar drupjes olie erdoor niet? Wel heb ik de bolletjes laten opstijven in de koelkast voor ik ze in de olie deed.
De humus was heerlijk, maar ook wel een heel gedoe. Maar de tip van soda bij de wekende kikkererwten voor smeuigheid deed het echt goed.

Overigens heb ik ook genoten van de filmpjes van Jigal Krant met een recept van falafel uit Tel-Aviv:

2 likes

Volgende week inslaan allemaal bij AH!!! (niet bij de mijne komen aub, ik grijp al heel vaak mis bij aanbiedingen :angry:)
Superveel vegaspul 2e gratis!! Ik heb al een dikke boodschappenlijst klaar liggen.

9 likes

Als je geen keukenmachine hebt wat is dan handiger vijzel of staafmixer?

Staafmixer, of het bijbehorende bakje, als je die hebt? Of een blender?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat het resultaat veel lekkerder werd met mijn nieuwe magimix, dan in het bakje van de staafmixer.

1 like

Jaa, echt zo’n zin in! Heb nog nooit zoveel ‘eerder gekocht’ bonusaanbiedingen gehad. Andere winkels krijgen denk ik ook veel aanbiedingen, vanwege de week zonder vlees is dit. Ga dit weekend plaats maken in m’n koelkast en vriezer ervoor.

Heb vandaag trouwens wat vivera kipschnitzels ingeslagen bij de Dirk, voor 99 cent, wel maar tot de 30ste houdbaar, maar invriezen kan altijd (heb alleen niet een super grote vriezer)

1 like

Oehh even kijken, zin in! Lekker veel vreten halen

1 like

Ik had de laatste tijd zo’n erge kibbeling craving dus was heel blij met dit

maar nu heb ik nog steeds cravings

Het is niet vies maar komt bij lange na niet in de buurt van kibbeling. Eerder bij vissticks. En de structuur is ook best hard ofzo, jammer.

5 likes

Jaaa :star_struck: ik ga vooral veel vega spekjes en kipstukjes inslaan. Heeft iemand nog aanraders toevallig?

1 like

Ja ik vond deze ook niks aan, volgens mij schijnt die van jumbo lekkerder te zijn maar heb die zelf nog niet gehad

1 like

Morgen test ik daarvan de lekkerbekjes :blush: kibbeling hadden ze niet

3 likes

Jumbo lekkerbekjes zijn echt fantastisch lekker.

1 like

Nu kijk ik uit naar morgen :smirk: