Vegetarisch eten

Bij een heel groot filiaal van de Jumbo!

1 like

Helemaal vergeten door covid maar volgende week is het weer week zonder vlees! Zag al dat bij plus alles van vivera 1eu is. Hoop ook de nieuwe producten :partying_face:

17 likes

Jaaa weer lekker inslaan bij de ap :drooling_face:
Heeft iemand die valess nuggets al gehad? Ik hoopte dat die een beetje naar mcdonalds nuggets zouden smaken maar vond ze nogal prijzig

Ik heb die nog niet gehad maar de nuggets van de Lidl zijn top! Die tip heb ik hier eens vandaag dus wellicht ken je hem al. Maar die zijn echt heeerlijk en best zoals McD!

Jaa die heb ik hier ook wel eens getipt maar ze zijn bij de lidl hier al een tijdje verdwenen :sob: zo jammer

Ik weet niet of je de valess schnitzel wel eens op hebt? Maar ik vond de nuggets echt precies hetzelfde, maar dan in een ander vormpje.

Oh over die Vlammetjes, ik had dat nog nooit in mijn leven gegeten dus laatst een keer geprobeerd en ik vond het echt te pittig, kon er niet van genieten. Ik ben ook wel een enorme tatta wat pittig eten betreft hoor, ik vind een gemiddeld zak borrelnoten met t label ā€˜pittigā€™ al niet te doen.

1 like

3 likes

Oh nice, het eerste vleesvervangende broodbeleg volgens mij. Stuk goedkoper dan die van ah eigen merk. Ben benieuwd of hij ook lekker is!

2 likes

Ik ga volgende week de hele week vega eten, wat echt lastig voor mij is als liefhebber van vlees! Maar echt zin in! Iemand een gouden tip voor de lekkerste falafel?
En ik maak gele curry, is het een must om er vega kip in te doen? Dacht zelf om dat gewoon weg te laten. Doe er ui, paprika en bloemkool door, leek me eigenlijk voldoende. Alle tips zijn welkom!

5 likes

Nee hoor, hoeft geen vega kip stukjes bij. Vind de meeste ook niet lekker. Je kan ook nog kikkererwten / zoete aardappelblokjes in de curry doen!

1 like

Ik vind de vega gyros (of shoarma) van Lidl echt zo belachelijk lekker! Vind het zelfs veel lekkerder dan van echt vlees haha

3 likes

Hoeft zeker niet. Maar zou wel opletten dat je bij vega koken niet alleen maar dingen weglaat. Ik merkte dat ik dat nogal saai vond worden: bijv. pasta rode saus maar dan zonder gehakt, curry zonder kip, stamppot zonder spekjes, etc etc.

Vega kipstuckjes van de vegetarische slager zijn erg lekker maar wel duur. Over het algemeen zou ik vleesvervangers apart opbakken en op het laatst toevoegen aan een gerecht. Je kan ook kikkererwten toevoegen, en een deel in de oven bakken om krokant te laten worden en dan ook nog er op serveren.

1 like

Ik doe door de stamppot nog wel eens cashewnoten, gewoon even roosteren in een droge koekenpan en er dan op je bord er overheen strooien. Dat geeft ook een lekkere bite en vind ik een goede vervanger voor een spekje. De jus van Lidl is overigens ook vega!

@xMillieeee Je zou ook een avond risotto kunnen eten, daar doe je normaal toch al vaak geen vlees doorheen. Hier doet couscous met geroosterde groenten, yoghurtdip en geroosterd amandelschaafsel het ook altijd goed. Verder vind ik net als @Rasmus de vega shoarma van Lidl ook super lekker en hun falafel is ook goed. In simpel van Ottolenghi staat ook een super lekker recept voor gehaktballen van aubergine, die smaken ook echt een beetje vlezig, die doe ik wel eens door een spaghetti of tagliatelle met tomatensaus. Hier staat bijvoorbeeld dat recept uitgetypt: https://domainemalpaskookt.com/gehaktballen-met-ricotta-van-ottolenghi/

3 likes

Lekkerste falafel haal je bij de Albert Heijn, gewoon eigen merk, ook heel goedkoop! Andere merken vind ik vaak wat droog.
En dan met dit recept :drooling_face:

Goed dat je het gaat proberen aankomende week! Ik was ook een heel grote vleesliefhebber, keek op een menukaart niet eens naar de vegetarische gerechten omdat ik daat 0,0 interesse in had, maar het is me uiteindelijk ook gelukt om mee te doen aan de week zonder vlees. Een paar maanden daarna nog eens op eigen initiatief een maand zonder vlees en toen de switch naar vegetariƫr gemaakt.

3 likes

Weekmenu ziet er zo uit:
Ma AVG met een kaasschnitzel
Di groentetaart (die maak ik vaker)
Wo gele curry met rijst, ui, paprika en bloemkool
Do pita falafel, ga de balletjes zelf maken
Vrij de tiktok pasta met roomkaas en tomaat, doe er nog spinazie door
Za vega pizza
Zo patat met een kaassouffle :joy:

Dus denk op zich wel genoeg variatie! En idd heb ooit weleens een vega week geprobeerd en toen de fout gemaakt alleen dingen weg te laten. Dat werkt dus niet echt nee haha

5 likes

Bejaarde hier hoor, maar wat is tiktok pasta?

1 like

Dit: https://www.ad.nl/koken-en-eten/tiktokker-jenni-deelt-simpelste-pastagerecht-ooit-en-nu-wil-iedereen-het-maken~adfc935f/

2 likes

Ik gebruik mijn tantes falafelrecept maar die is in het arabisch en heb even geen tijd om het uit te schrijven, maar deze komt daar heel erg bij in de buurt: https://www.mamaslebanesekitchen.com/mezza/falafel-from-scratch/

(Ik gebruik zelf wat minder tuinbonen en wat meer kikkererwten in verhouding, zoā€™n 60/70% kikkererwten en 40/30% tuinbonen, en ik koop sowieso gepelde gedroogde tuinbonen want ben echt te lui om ze zelf te pellen)

Edit: oh en ik frituur ze. Bakken heb ik met dit recept nog niet geprobeerd, moet wel kunnen volgens het recept maar de beste falafel is imo toch meestal gefrituurd.

6 likes

Als je ooit de tijd vindt om dit uit te schrijven, DM me! Familierecepten zijn vaak het best :sparkling_heart:

4 likes