Heb even voor je in mijn receptenschriftje gekeken en verhouding is eigenlijk 1:1 voor aquafaba en suiker. Ik gebruik meestal 1,5 deciliter aquafaba (gemeten met zo’n decilitermaatje van de IKEA) en dan ook 1,5 dl gewone kristalsuiker (plus een snufje vanillesuiker en een halve theelepel citroensap voor de smaak!). Dan eerst de aquafaba en citroensap wat opschuimen met de mixer en daarna beetje bij beetje de suiker erbij en dan geduld hebben tot het meringue-consistentie krijgt! Staande mixer is wel makkelijk natuurlijk want dan krijg je geen lamme hand!
Dankjewelll! Dan was indd de verhouding verkeerd. Ben bijna in staat het nu weer te proberen haha het leek me zoooo lekker.
Bij ons zit al het vegaspul in zo’n lage losse koeling van 2,5 meter ofzo. Maar het schap was vanmorgen half leeg en helemaal rommelig.
Ik was iets vergeten dus ik liep terug en toen zag ik dat ze de andere kant ook met vegaspul aan het vullen waren! Hogelijk straks dus gewoon aan beide kanten vega, dubbel zo veel!!
Had je ook extra citroensap aan de aquafaba toegevoegd? Zuur helpt om de eiwitten te stabiliseren en daardoor krijg je een steviger schuim. Ik gebruik op 120 ml aquafaba 1 tl citroensap, misschien kun je dat ook nog proberen
O goeie! Heb ik eigenlijk niet gedaan, hoogstens wat druppeltjes van het ontvetten. Dankjewel!
Godsamme ze hadden echt alles bij mijn AH behalve deze
Bij mijn ah was ook ineens een veel groter vega schap. Ik heb er echt lang voor gestaan omdat ik niet kon kiezen. Heb onder andere de kroketburger meegenomen, ben heel benieuwd!
Heb deze vandaag gemaakt en vond het echt heeel erg lekker! Bedankt voor de tip
Leuk!!
Ik heb zojuist deze kruiden besteld. Zag ze al zovaak voorbij komen op insta en ben gezwicht! Ze zijn vegan zelfs!
Van het merk deliciou, iemand ervaring mee? Reviews zien er heel goed uit.
Wat is er gebeurd met de kaasschnitzel van Vivera vind die veel lekkerder dan van Valess, maar de laatste tijd valt ie uit elkaar in de pan? Had ik eerst nooit. En dan loopt de kaas eruit.
Dat heb ik altijd met deze!
Wel cripsy kaas. Kan een pro zijn
Ja het was nog steeds lekker
@Hejira oh nouja! Ik had het eerst nooit. Maar ja, nog steeds prima hoor.
Het is wel irritant, maar ze zijn zo lekker dat ik het voor lief neem. Ik had van de week die van Valess en die zijn inderdaad niet te vergelijken, proefde geen eens kaas.
Die met Beemsterkaas van Vivera zijn ook echt geweldig btw, en vallen niet uit elkaar.
Die met Beemsterkaas van Vivera zijn echt mn favoriet! Smaken altijd erg lekker, en vallen njet uit elkaars
Ik heb altijd deze (vegan) Kaasschnitzel:
https://static-images.jumbo.com/product_images/110720191823_215664STK-1_360x360_2.png
Zijn die nou echt pittig? Ik haal normaal de peperstukjes uit een zak wokgroente en m’n collega’s waren verbaasd dat ik bolognese chips at, ze dachten dat ik het te pittig zou vinden.
Dan kan ik deze beter laten staan denk ik he?
ik kan vlammetjes prima hebben (althans de niet-vega variant at ik vroeger dan, deze ken ik nog niet) terwijl ik best een jankerd ben qua scherp eten en de sambal op de kapsalon al te heftig vond haha
Eeuhm ik at ze met hete saus dus weet het niet. Die combi was wel pittig