Vegetarisch eten

Had vandaag voor het eerst de rookworst van Garden Gourmet, maar dat vond ik echt een muffe hap. Geen aanrader.

Misschien was dit al bekend nieuws maar ik kwam er vandaag achter dat de AH excellent melk chocolade mouse vegetarisch is (aka gelatine vrij) :sob: :heart:

Ik ga binnenkort voor het eerst in 4 jaar weer chocolade mousse eten!!

11 likes

Wow die ga ik meteen halen!!!

1 like

Ik zag het ja! Ik heb alleen een tijdje terug het rul ‘gehakt’ van de coop gehad, die vond ik niet zo lekker, beetje droog. Maar die groenteburgers zien er wel lekker uit!

1 like

Ik heb geprobeerd van aquafaba en suiker meringues te maken.
Was niet gelukt om stijf te kloppen, heb er meel en cacao poeder bij gedaan en nu heb ik een soort platte choco pannekoek uit de oven gehaald :rofl: Het smaakt wel prima.

1 like

Ik ga ze zoeken en proberen !:blush:

Dat stijfkloppen duurt echt heel erg lang, bij mij met de keukenmachine op de hoogste stand nog zeker een kwartier

1 like

Review vega(n) broodbeleg van ah eigen merk:

Salami: niet echt bijzonder, smaakt en ruikt vooral naar knoflook. Beetje aparte structuur. Zou dit niet nog een keer halen.

Ham: wel oke, maar niet opwarmen in een tosti want dan smelt het en dat ziet er walgelijk uit. Wel een beetje glibberige plakjes. Zou ze niet per se nog eens halen.

Bacon: lekker als ze knapperig bakt in de pan. Lijkt me echt lekker op een broodje hamburger of kipburger. Zou ik vaker halen.

Kipfilet: zag er al een beetje vreemd uit in de verpakking, een beetje bruinig. Niet zo lekker, smaakte een klein beetje naar ketjap. Kon de geur ook niet helemaal plaatsen. Zou het niet weer halen.

Grillworst plakjes: lekker! Had iets meer smaak mogen hebben, maar prima op brood of crackers. Zou ik vaker halen.

Grillworst stuk: lekker als je hem opwarmt in de oven. Had wel iets meer smaak mogen hebben, maar deze zou ik ook vaker halen. En als ze een grillworst kaasversie maken dan jank ik van geluk

7 likes

Ik eet nu toevallig de grillworst en ben het er zo mee eens dat ze meer smaak mogen. Vond ze wel echt naar grillworst ruiken, maar de smaak valt tegen. Smaakt eigenlijk hetzelfde als die ham en kipfilet

1 like

Ja toen ik het rook dacht ik echt yess. Maar de smaak was niet zo intens helaas haha. Toch wel lekker vind ik zelf

Wow ze waren het vegaschap aan het ombouwen. Van een naar drie meter :sunglasses: en ik zag vegan kibbeling van ah huismerk al liggen

21 likes

Jaaa hier ook, werd er zo enthousiast van! Heel benieuwd. Ik ga zsm die Vega spareribs proberen iig (na vele verwoede pogingen om zelf iets te maken wat erop lijkt)

3 likes

Ik stond ook al kwijlend van de keuzestress in de AH, zoveel nieuwe dingen!

1 like

Waar? Hier blijft 't een zielig kutvak bij m’n loopafstand appie

Bij mij werkt het het best om in een glazen of RVS kom te kloppen en die neem ik dan eerst even af met wat citroensap zodat 'ie vet vrij is! En daarna inderdaad laaaangg kloppen (voor mijn gevoel veel langer dan met eiwitten). Zo lekker!

Ik kon alle nieuwe dingen helaas nog niet bij mijn AH bestelling van morgen doen, misschien maar even langs de winkel lopen! Ben echt benieuwd naar alle nieuwe dingen

Ja heb indd in rvs met eerst citroen afgenomen. Maar heb 20 min ofzo gestaan? Mn mixer ging ook raar ruiken. Mn ““taart”” vab 0.5 cm hoog was uiteindelijk wel prima.

Ha wow dan snap ik dat je mixer oververhit wordt :sweat_smile: Gelukkig smaakte het toch OK en hopelijk lukt het de volgende keer beter! Bij mij wordt het uiteindelijk wel echt dik en fluffig en dat je de bak op z’n kop kunt houden zonder dat de inhoud eruit valt - zoals het “hoort” dus.

Heb je dan een bepaalde verhoudingen? Ben bang dat dat nu de fout was. Maar ik zal het sowieso nog eens proberen met mn moeders staande mixer de volgende keer haba