Vegetarisch eten

Toko, Albert Heijn, natuurvoeding winkel, Holland & Barrett heeft t volgens mij ook

1 like

Om je saus qua smaak dieper te maken zou ik een groentebouillonblokje en een scheut sojasaus of maggi toevoegen. Vlees geeft smaak aan een saus en vegagehakt niet en op deze manier maak je je saus net wat hartiger.

3 likes

Dit inderdaad, of worchestershiresaus gebruik ik ook graag voor dit soort stoofpotjes!

Ja kan ook, maar zit ansjovis in!

Mocht je toch rul vega gehakt willen gebruiken, ik bak dat altijd apart in een pan en voeg het op het laatst toe. Het heeft namelijk geen zin om het mee te laten pruttelen voor de smaak ofzo en het wordt zompig als je dat wel doet zonder dat het wat oplevert. Als je het op het laatst bakt en erdoor roert wordt het dus niet zompig en je verliest er geen smaak mee. Heel anders dan vlees!

3 likes

Ik doe dit ook vaak met allerlei soorten rul gehakt. Ik voeg wel rookaroma toe om het spek te vervangen.

Zijn er hier mensen die naast vegetarisch ook glutenvrij eten?

Ik wil vlees proberen te laten staan eigenlijk, maar vind het lastig omdat ik al veel dingen niet kan eten…

Hmm in die van mij niet, ik koop deze bij ekoplaza:

Ja dan zit je goed!

Niet helemaal wat je vraagt maar dit is echt een fantastisch recept voor een vega bolognese vind ik (tweede recept) https://www.theguardian.com/food/2019/nov/16/yotam-ottolenghi-mushroo-recipes-ragu-aioli-lasagne

1 like

Lukt niet omdat je profiel verborgen is (denk ik), zou je mij een berichtje willen sturen? :slight_smile:

Vandaag dankzij dit topic de ah vega filet american gehaald en ooh die is echt lekker :heart_eyes:

Ik haalde wel eens die uit een soort tube (lijkt op een soort smeerworst tube) ben even het merk kwijt. En dat was altijd een teleurstelling door de structuur.

1 like

Ja zo doe ik het ook inderdaad + een groente bouillonblokje

Verse peen, courgette, paprika & bleekselderij snijden, VEEL ui, dit even goed fruiten en dan met groentenbouillon en een fles passata lekker een halfuur laten pruttelen en naar smaak kruiden toevoegen en je hebt een prima pastasaus. Hoef je geen eens vegagehakt OID toe te voegen.

1 like

Ja de vega filet americain is echt top!!

1 like

Ja het duurt wel vrij lang idd! Maar op zich vind ik het wel meevallen qua hoeveelheid werk, als het eenmaal in de oven zit hoef je niks meer te doen en de meeste ingrediënten heb ik vaak wel in huis haha

1 like

Met kokos? Is dat niet raar?

ik proef de kokos eigenlijk nooit! Maar ik doe er denk ik wel minder santen in dan er in het recept staat nu k even goed naar het recept kijk, gewoon net genoeg dat het iets “zachter” wordt allemaal qua smaak. Denk de helft van wat het recept zegt ofzo?

1 like

Heeft er iemand een lekker recept voor soya chunks uit de slow cooker?

Ik heb dit al eens gepost maar ik ben een keer een gehele roadtrip door Europa ziek geweest van een bolstaande verpakking van groenteburgers (die smaakten ook wel gek). En echt ziek-ziek dat je elke 10 min. een wc wilt haha, was matig icm een vakantie waarin je zoveel rijdt. Sindsdien vries ik het veel vaker in, voelt veiliger? Vind het zelf ook niet heel veel verminderen aan de smaak, maar dat is persoonlijk natuurlijk!

2 likes