Ooohh biefstukc van vivera ja! Die waren lekker. Bestaan die nog? Al een hele tijd niet meer gezien
Geen idee ik vond ze naar frikandel smaken en ik ben niet gek op frikandel dus heb ze links laten liggen. Als ik google hebben ze nu een ander product of heet ie plant steak.
Groenteschijven, groenteburgers, groente schnitzels, veggie sticks, groentenuggetsđ mag echt wel meer wat mij betreft
Al zit er wel verschil tussen de merken. En ik vind champignonbasis dan weer echt niet lekker
Bijna geen enkele Nederlandse supermarkt verkoopt die nog in België nog wel
Een coop⊠die hebben we hier wel volgens mij. Binnenkort maar eens op jacht dus
Nou ik kan me dat voorstellen, wat was dat goor zeg
Ik vind die braadworst van de lidl qua smaak lijken op frikandel trouwens!
Ik vond die vega steak juist lekker haha, vooral als burger. Maar totaal niet lijken op frikadel? De vega slager en lidl braadworsten doen dat wel.
qua smaak komen er wel veel dingen in de buurt van frikandel, maar structuur niet. Ik wil zoân ordinaire dunne, compacte staaf die scheurt als je 'm afbreekt. Mora heeft ze nu wel vega maar die heeft een weeĂŻge nasmaak
Ohhhhh ik mis de lasagne van &Samhoud:
En de frikandellen waren ook lekker! Ben benieuwd naar deze versie.
Wat is hét beste fool proof recept voor veggie stoofvlees of vol-au-vent?
Ik was niet zeker in welk topic ik dit het beste kon plaatsten, excuses dus als ik hier niet goed zit!
Voor stoofvlees vind ik jackfruit het beste werken, eerst je ui/knoflook/wortel/etc aanbakken, dan jackfruit even meebakken en bestrooien met wat bloem. Verder gewoon je normale recept, + een scheut sojasaus want dat kan jackfruit in hartige recepten goed gebruiken.
Ragout/vol au vent doe ik precies hetzelfde als niet vega, behalve dat ik de kip weglaat en groentebouillon gebruik. In mijn geval dus ui, knoflook en champignons aanbakken in ruim (plantaardige) boter, peper en zout, bestrooien met bloem, bloem gaar laten worden en beetje bij beetje bouillon erbij. Als je er âkipâ in wil zou ik denk ik gewoon vega kipstukjes gebruiken, van tevoren even aanbakken en er dan op het einde doorheen doen.
Ik heb geen recept want ik yolo altijd maar wat, maar voor stoofvlees zou ik deze aanraden:
Omdat het Gedroogde soja is kan je het ook heel lang laten sudderen zonder dat het compleet oplost of mega zacht wordt zoals jackfruit. Het zuigt alle smaken ook goed op, en na een tijdje sudderen kan je het ook een beetje uit elkaar trekken zoals bij stoofvlees. Je kan verder dan wel een normaal stoofvlees recept gebruiken, of in een slow cooker mikken
Ik ben op zoek naar een kookboek voor mân broer, hebben jullie tips? Het moet in het Nederlands zijn en snelle en makkelijke recepten bevatten. Ik eet zelf plantaardig, dus ik zat naar 15 minute vegan te kijken. Deliciously ella brengt ook zoân soort boek uit maar die is er pas na kerst het boek mag dus vega of vegan zijn.
Ik vind de 15 minute meals of 5 ingredients boeken van Jamie Oliver erg fijn, duidelijk en makkelijk! Maar is niet perse vega(n)
Vega van Jamie Oliver, Veg! of Heel veel veg! van Hugh Fearnley Whittingstal (die uitroeptekens zijn niet per ongeluk, lol).
vond Veg van Jamie echt tegenvallen!
De Groene Bakplaat van Rukmini Iyer? Die recepten staan fijn opgedeeld in snelle/iets uitgebreidere recepten en vega/vegan
De vega bijbel? Veel verschillende recepten, maar niet heel moeilijk. Staan ook veel vegan recepten in trouwens.
Ik vind hem wel vrij simpel en niet heel vernieuwend, maar ik hou van Jamie en zijn enthousiasme dus meestal koop ik zijn nieuwste boek meteen haha. Die van Hugh Fearnley zijn wel echt mijn favoriet, hele onverwachtse combinaties en alles wat ik tot nu toe heb gemaakt beviel heel goed! Denk dat ook mensen die gewoon vlees eten de meeste dingen wel zullen aanspreken.